Sida 1 av 1
Tips på hur man kör 2sek fortare på 402m
Postat: 15 apr 2003 10:39
av Samuel Lindkvist
Postat: 15 apr 2003 10:49
av Henke
Det är dyra sekunder.
Postat: 15 apr 2003 11:01
av Samuel Lindkvist
Det kostade ju ingenting
Postat: 15 apr 2003 11:03
av Mae
Synd på en sådan snygg bil bara.
Postat: 15 apr 2003 11:26
av Grusbusen
Helt rätt!
Kan nästan jämföras med dom som lägger mängder med pengar på att lätta sin hoj med diverse kolfiber här och titan där.
När föraren sedan själv har 5-10 kilos övervikt! Vansinne!
Det är där emot billiga och nyttiga kilo att bli av med!
Postat: 15 apr 2003 11:35
av Samuel Lindkvist
Fast dom bantade ju bort 488kg på bilen å det är ju svårt att banta bort på sig själv.
Postat: 15 apr 2003 16:25
av Karlsson
Jag håller matchvikten under 70 kilo, på så sätt sparar jag lite tjänstevikt på bilen!
Har ju faktiskt kommit fram till sanningen under Rekordbyggets gång att någonting väger mer än ingenting!
Om man inte känner att man behöver nåt så kan man vara utan det.
Men för att kunna använda bilen till något annat än dragracing i Kalifornien, så är ju rutor, dörrar och tak något man gärna sparar.
Skulle tro att Rekordens kaross, med allt som inte är svetsat bortplockat, väger mer nu, än när den lämnade bandet i Russelheim -69. Men tjänstevikten kryper förhoppningsvis ner under 1000 kg. Ska ju använda lite lättare prylar här och var...
Postat: 15 apr 2003 22:23
av Fibban
Men vilka dårar! =) Men man ser ju ju bara va det kan ge med ett gäng mindre å lättare fälgar! Men man tycker ju att rutorna kunnat få sitta kvar, men det e klart de väger ju de med