Tips på hur man kör 2sek fortare på 402m

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Samuel Lindkvist
Legend!
Inlägg: 3042
Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
Ort: Horda
Kontakt:

Tips på hur man kör 2sek fortare på 402m

Inlägg av Samuel Lindkvist »

BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Henke
Lever här på forat...
Inlägg: 1158
Blev medlem: 24 okt 2001 01:00
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Henke »

Det är dyra sekunder. :D
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
Samuel Lindkvist
Legend!
Inlägg: 3042
Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
Ort: Horda
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Det kostade ju ingenting :D
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Mae
Legend!
Inlägg: 3704
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Bromölla, Skåne

Inlägg av Mae »

Synd på en sådan snygg bil bara.
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
Grusbusen
Postar så det viner...
Inlägg: 83
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Kontakt:

Inlägg av Grusbusen »

Helt rätt!
Kan nästan jämföras med dom som lägger mängder med pengar på att lätta sin hoj med diverse kolfiber här och titan där. :confused:
När föraren sedan själv har 5-10 kilos övervikt! Vansinne!
Det är där emot billiga och nyttiga kilo att bli av med!
Fd DR 650R SM *Nu med KTM DukeII* (Filip Haraldsson)
Samuel Lindkvist
Legend!
Inlägg: 3042
Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
Ort: Horda
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Fast dom bantade ju bort 488kg på bilen å det är ju svårt att banta bort på sig själv. :rolleyes:
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Karlsson
Legend!
Inlägg: 3973
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Jönköping

Inlägg av Karlsson »

Jag håller matchvikten under 70 kilo, på så sätt sparar jag lite tjänstevikt på bilen!
Har ju faktiskt kommit fram till sanningen under Rekordbyggets gång att någonting väger mer än ingenting!
Om man inte känner att man behöver nåt så kan man vara utan det.
Men för att kunna använda bilen till något annat än dragracing i Kalifornien, så är ju rutor, dörrar och tak något man gärna sparar.
Skulle tro att Rekordens kaross, med allt som inte är svetsat bortplockat, väger mer nu, än när den lämnade bandet i Russelheim -69. Men tjänstevikten kryper förhoppningsvis ner under 1000 kg. Ska ju använda lite lättare prylar här och var...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Fibban
Ultrapostare!
Inlägg: 985
Blev medlem: 11 sep 2002 17:30
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Men vilka dårar! =) Men man ser ju ju bara va det kan ge med ett gäng mindre å lättare fälgar! Men man tycker ju att rutorna kunnat få sitta kvar, men det e klart de väger ju de med :lol:
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Skriv svar