Finns det fler än jag som älskar att sladda runt med en gammal risig 240 på vintern? Vi brukar samlas på industriområdet i Bankeryd på fredagnätterna under vintern och leka med våra skrotbilar.
Häng på!!!
[Daniel Lindmark] "Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Ja! Det är kul. Jag är med.
Det var ett tag sen jag hade en risig 240, men vilka tider! Sladda kan man ju göra ändå visserligen.
Förra vinterna hade jag 4WD, men nu kör jag automat , men det blir kul ändå...
När ni var på Kinnekulle så snackade ni om att ni skulle ha nån sjökörning i vinter och att det skulle genomföras i närheten av Örebro...Står detta beslut kvar eller? Det vore extremt kul. jag vet inte hur många det är som bor uppåt i landet men det borde ju vara några mer än jag...Jag bor i närheten av Norrköping...
/josef
Jag vart ju medlem först idag. SÅ jag har nog inte fått det på posten. Jag fick lite dåligt samvete för jag har ju bara snålat med på erat forum nu ett tag så idag tog jag tag i det o blev en riktigt medlem. Måste bara köpa en bil nu...
ANZA-böjen...Det namnet klingar som ljuv musik i en gammal vinter240 åkare.Men inget klår Mazda 323 från tidigt 80-tal.Bakhjulsdrift, tajtaste växellådan som byggts och maximal rolighetsfaktor!
Nu har det kommit lite snö här oxå. o när vi skulle ut o åka lite så lyckades vi så klart åka in i en mur i första kurvan. Och självklart så bor det två militanta pensionärer där som börjar följa efter spåren så att dom hittar oss när jag ska släppa av min kompis...dom var inte alls glada. Det värsta var nästan att dom vart jättearga fast det inte hände nått med deras mur.
Men kul var det i alla fall...
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige MINA BILDER
Sommardäck är ett bra tips för den som vill åka riktigt brett utan att det går dödligt fort.Nackdelen är att man kan köra fast på en plan parkeringsplats...I vinter åker jag svensk lyxbil, Volvo 760 -84.Elhissar runtom, elspeglar, eltaklucka, plyschklädsel och före detta AC.De´ ni!
On 2001-11-07 23:18, Porsche Daniel wrote:
Nån jäppe ställde sin 240 på en åker idag, efter backen vid vilhelmsro mot mullsjö. Sladda med marginaler är ett tips från coachen...
läste precis att det var en audi som inte kunde sladda med marginaler?
Jo, det kan väl vara så...
Men även solen har sina fläckar.
Dessutom var det en framhjulsdrivenbil.
Och kan du säga att du aldrig har varit av vägen? Det är jag ju tveksam till.
Man måste kunna erkänna sina brister.Själv hann jag ha körkort i två veckor innan jag slant i diket med min gamla goa Rekord -69.Sommardäck är inte bra på blankis...Men det är ju snart 6 år sen så det är väl glömt, och Rekorden är under renovering/ombyggnad till turbodräpare (nåja).