Tjejutskott!

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Evve
Normal postare

Inlägg av Evve »

jag har tänkta att va med å starta ett tjejutskott i attitude. Är det nån som vill vara med? Det skulle ju innehålla aktiviteter för tjejer! Både bil och inte bilrelaterade! Jag vill gärna ha åsikter!
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Jag tycker det låter som en bra idé och på det sättet kan vi få in fler tjejer i klubben (Singel)..

Tänkte också på vad som står under Evve:s namn "Snubben som nästan bara läser"?????????? Dags att tänka om för webansvariga Kanske..
danne
Administratör
Kontakt:

Inlägg av danne »

Nä, för jag är mansgris...
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Evve
Normal postare

Inlägg av Evve »

Danne...Men nu så är det ju först å främst tänkt för tjejer, men du kan få va stödmedlem :smile:

Det finns ju flickvänner också som mer eller mindre blivit tvingade att bli medlemmar så detta är ju deras chans att ta del av klubben!
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

http://www.attitudemotorclub.com/kvinna precis som aftonbladet...
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Ja, Danne har ju faktiskt en flickvän, trots att han är mansgris! Ho ho! Allvarligt, det vore väl jättebra, så kan ni diskutera smink och kläder, eller vad det nu är tjejer pratar om!
Evve
Normal postare

Inlägg av Evve »

Om jag ska va med så slipper jag helst det snacket om smink å sånt! Kan ju snacka färger på bilar istället! Är det inte coolare med attitudemotorclub.com/tjej ?
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Ber om ursäkt för det dåliga skämtet. Vi killar vet ju att ni tjejer pratar om annat också, typ killar! (Fniss!)
danne
Administratör
Kontakt:

Inlägg av danne »

Alla tjejer pratar om karlsson...
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Evve
Normal postare

Inlägg av Evve »

Du behöver inte be om ursäkt! Det ska bli spännande att se hur den eventuella raggningen kommer gå till..blir det burn-out tävlingar eller putsmani? Skönt att man är stadgad å lugn!
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Hmm, är det så väldigt maskulint med bilar och klubbar att inte tjejerna ska ges utrymme på vanliga sidan.
Känns som man stoppar undan dem i ett fack (handskfacket) om man gör en http://www.attitudemotorclub.com/kvinna
Jag vill att de ska vara som alla andra i klubben, det är ju fritt fram att starta disskusioner här som man vill.

Vill heller inte vara den som står i vägen om tjejerna själva vill detta, det är grymt svårt men så tänker jag i alla fall.

p.s. Kan ingen tjej hjälpa mig, jag undrar lite om intervall mellan telefonsamtal :razz: d.s.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Kobban den 2001-12-18 10:17 ]</font>
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Menar du att tjejer ringer till dig? Lyllo...
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Ja, håll i hatten, det händer...
Men inte rätt tjejer, eller ska jag säga rätt tjej. :sad:
Evve
Normal postare

Inlägg av Evve »

Nu är det ju så, kära Kobban, att det kanske finns tjejer som känner att dom inte får plats. Kolla bara på hur många tjejer som kommer på klubbens träffar, det är inte många! Alla är ju inte heller jätteintresserade av hur snabbt en 240 går på rullande landsväg.. Man kanske har andra intressen och kanske det finns saker man vill lära sig, som byta olja eller vinterdäck. Det är ju därför det ska bildas ett sånt här utskott! Inte för att tjejerna ska sättas i nåt speciellt fack eller för att killarna som är singlar ska veta var dom ska ragga! Det är ju viktigt att det inte blir en renodlad killklubb, klubben ska ju va till för alla och då måste det finnas aktiviteter för alla!
Zizzan
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av Zizzan »

Jag är med!!!!!
Bild

Cecilia Belfrage
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

On 2001-12-18 13:20, Evve wrote:
Nu är det ju så, kära Kobban, att det kanske finns tjejer som känner att dom inte får plats. Kolla bara på hur många tjejer som kommer på klubbens träffar, det är inte många! Alla är ju inte heller jätteintresserade av hur snabbt en 240 går på rullande landsväg.. Man kanske har andra intressen och kanske det finns saker man vill lära sig, som byta olja eller vinterdäck. Det är ju därför det ska bildas ett sånt här utskott! Inte för att tjejerna ska sättas i nåt speciellt fack eller för att killarna som är singlar ska veta var dom ska ragga! Det är ju viktigt att det inte blir en renodlad killklubb, klubben ska ju va till för alla och då måste det finnas aktiviteter för alla!
Håller med fullständigt, ser bara risken att det blir en uppdelning och att killar och tjejer inte umgås naturligt,
men visst, det är något som de flesta av oss får lära sig från Söndagsskolan så jämfört med andra bilklubbar har vi ju en enorm fördel där. :smile:
Det där med andra intressen hade jag nog inte tänkt på. Men att fixa bilen kan väl alla??? :???:
Det får man ju lära sig på körskola och ska kunna stenhårt på uppkörning.
Nåja, jag är inte tjej och ska inte bestämma era aktiviteter.

Hur många tjejer som kommer på klubbens träffar kan jag inte uttala mig om, har inte varit på någon av klubbens träffar.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Kobban den 2001-12-18 15:03 ]</font>
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Tog mig en titt och såg att det är EN tjej i styrelsen, på sju peroner.
Vi har väl alla läst den senaste tidens kritik mot företag som har största delen män i sina styrelser.
Zizzan
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av Zizzan »

Och den tjejen är JAG!!! Men det är ju så att det räcker med en tjej i styrelsen och resten killar. Varför får du lista ut själv :smile:
Jag känner mig inte kränkt. Feminism är fjantigt...
Bild

Cecilia Belfrage
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

On 2001-12-19 08:51, Zizzan wrote:
Och den tjejen är JAG!!! Men det är ju så att det räcker med en tjej i styrelsen och resten killar. Varför får du lista ut själv :smile:
Jag känner mig inte kränkt. Feminism är fjantigt...
Ok, citerar Alf S.
"Medans disskusionen om vilken typ av feminism som är rätt pågår så tänker jag jobba för ett jämställt Sverige"
Evve
Normal postare

Inlägg av Evve »

Zizzan....tur att du finns i klubben, du skulle gärna få va med lite oftare!
Skriv svar