Om det varit en liten lätt framhjulsdriven bil, med slut framfjädring och stumt där bak, så kanske jag hade varit med på det hela, men en Porsche !! Han har ju motorn där bak !!!! Imponerande !!!!
Porsche Daniel skrev:Att bromsa upp får ny betydelse... Hmm
Fatta vad tufft vid övergångsställen. Tant Sur-Agda 167 år sätter nog löständerna i halsen...
Frågan är ju varför Tant Agda är så sur? Kanske för att det är fler som skrämt henne vid övergångsställena.
Inte SÅ förbenat skoj att se en bil komma i hög fart mot en medan man jobbar på allt man kan för att få rullatorn i topphast. (2,2 km/h) och inte veta ett dyft om bilar och att det finns de som kan stanna på 3 m. Man vet ju inte om det är någon som har koll eller inte ser framför sig.
Farmor har råkat ut för dessa vandaler ett antal gånger nu, senast var jag med och då fick de veta vad man "gör" och "inte gör" och vad som händer om man gör det man "inte gör" när jag är med.
Blev otrolig sur och kommer aldrig mer att ens fundera på att göra något sådant.
Ok, kanske låter lite väl sur för ett halvrått skämt, men tänk på det i alla fall.
Att kunna göra det mot bror eller kompisar i klubben är ju en HEEEEEELT annan sak.
Kobban skrev:Frågan är ju varför Tant Agda är så sur? Kanske för att det är fler som skrämt henne vid övergångsställena.
Annars gör man som en gammal vän till mig tyckte om att göra.
För att få folk att gå fortare över övergångstället så växlade han ner så det lät som det gick fortare. Så utan att köra som en galning, fick en del lite spring i benen.
Men visst detta ska man inte praktisera, speciellt inte på äldre, handikappade eller barn.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Det är inte så att bilen landar efter en smärre luftfärd? Eller missar jag nån detalj?
Lite av grejen med svansmotor är ju att man får bra bromsstabilitet, den niger ju inte lika mycket som en frontmotoriserad bil.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Karlsson skrev:Det är inte så att bilen landar efter en smärre luftfärd? Eller missar jag nån detalj?
Lite av grejen med svansmotor är ju att man får bra bromsstabilitet, den niger ju inte lika mycket som en frontmotoriserad bil.
Tycker inte att det liknar det.
Dels är terrängen ganska platt, så möjligheterna för en luftfärd ser få ut.
Dessutom står det "BRAKE PARTS" på huven. Vilket borde avslöja att det inte är original bromsar som sitter monterade.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Fatta vad tufft vid övergångsställen. Tant Sur-Agda 167 år sätter nog löständerna i halsen...
Frågan är ju varför Tant Agda är så sur? Kanske för att det är fler som skrämt henne vid övergångsställena.
Inte SÅ förbenat skoj att se en bil komma i hög fart mot en medan man jobbar på allt man kan för att få rullatorn i topphast. (2,2 km/h) och inte veta ett dyft om bilar och att det finns de som kan stanna på 3 m. Man vet ju inte om det är någon som har koll eller inte ser framför sig.
Farmor har råkat ut för dessa vandaler ett antal gånger nu, senast var jag med och då fick de veta vad man "gör" och "inte gör" och vad som händer om man gör det man "inte gör" när jag är med.
Blev otrolig sur och kommer aldrig mer att ens fundera på att göra något sådant.
Ok, kanske låter lite väl sur för ett halvrått skämt, men tänk på det i alla fall.
Att kunna göra det mot bror eller kompisar i klubben är ju en HEEEEEELT annan sak.
Jag ska säga att för någon dag sedan när jag helt oskyldigt gick över ett övergångställe så hände detta:
... På andra sidan gatan ser jag en gammal gubbe med sin rollator... han spänner blicken i mig o tar fart o kör rakt emot mig *läskigt* Han såg riktigt ond ut...Bara nån cm innan han kör på mig svänger han undan o säger "där blev du allt rädd va?" och går vidare... *galet*
Jag ska säga att för någon dag sedan när jag helt oskyldigt gick över ett övergångställe så hände detta:
... På andra sidan gatan ser jag en gammal gubbe med sin rollator... han spänner blicken i mig o tar fart o kör rakt emot mig *läskigt* Han såg riktigt ond ut...Bara nån cm innan han kör på mig svänger han undan o säger "där blev du allt rädd va?" och går vidare... *galet*
Hahaha , synd att jag inte såg det, det hade varit väldigt roligt om han hade kört in i dig.
Haha, skoj med äldre som inte slutar skoja med första pensionsutbetalningen.
Sån ska jag vara när jag blir gammal.