Ingående studie av bil-parken i Polen.
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Ingående studie av bil-parken i Polen.
I min jakt på udda bilkulturer har turen denna gången kommit till vårt grannland i söder: Polen
Detta är en ingående studie i hur genomsnittet av polackernas bilinnehav gestaltar sig i en lagom stor stad i norra Polen en helg i mitten av februari.
Såhär ser det ut där:
http://attitude.mine.nu/bilder/samuelM3GT/polen/bil/
Det man lärt sig är att spridningen på de olika typerna av bilar är enorm.
Finns ruskigt många fula bilar, och massor med "normala" också.
Men de har nåt som vi verkligen saknar i Sverige: en BMW-taxi!
Detta är en ingående studie i hur genomsnittet av polackernas bilinnehav gestaltar sig i en lagom stor stad i norra Polen en helg i mitten av februari.
Såhär ser det ut där:
http://attitude.mine.nu/bilder/samuelM3GT/polen/bil/
Det man lärt sig är att spridningen på de olika typerna av bilar är enorm.
Finns ruskigt många fula bilar, och massor med "normala" också.
Men de har nåt som vi verkligen saknar i Sverige: en BMW-taxi!
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
När jag var i Polen i höstas såg rätt många bilar med fisk på. Inte bara Volvo.
Slutsats: det finns fler kristna i Polen än i Sverige.
Har inte Polen en modernare bilpark än vad vi har? Jag vet att det finns många äldre bilar i Polen men också väldigt många nya. Jag har för mig att SKUT-prästen i Gdansk sa det. Men någon får förstås upplysa med fakta.

Har inte Polen en modernare bilpark än vad vi har? Jag vet att det finns många äldre bilar i Polen men också väldigt många nya. Jag har för mig att SKUT-prästen i Gdansk sa det. Men någon får förstås upplysa med fakta.
Jag vet ingen fakta.AndersT skrev: Har inte Polen en modernare bilpark än vad vi har? Jag vet att det finns många äldre bilar i Polen men också väldigt många nya. Jag har för mig att SKUT-prästen i Gdansk sa det. Men någon får förstås upplysa med fakta.
Men det verkar ju som att bilarna är äldre i Polen. Nu var ju mina bilder på många gamla bilar, och det finns ju massor av nya också, men det är ju inget kul att ta kort på dom ;)
Men i o med att det är så mycket gamla bilar ändå i Polen så borde ju genomsnittet va äldre än i Sverige. Eller så är det så att alla ryska bilar de kör där ser ut att komma från 60-talet men är i själva verket helt nya...
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Gör inte annat än skriver...