ren o fint eller öljigt
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
ren o fint eller öljigt
oki pöjkar o töser
såhär e det ...
jag vet att vi inte e många i klubben som gillar styling plast o dyligt men hur e det då med våra motorrum går ett sån att styla ??
e det värt att ha ett rent motorrum eller ska de va ölja över hele skiten e det snyggt med målade detaljer
hur ser ditt motorrum ut ??
såhär e det ...
jag vet att vi inte e många i klubben som gillar styling plast o dyligt men hur e det då med våra motorrum går ett sån att styla ??
e det värt att ha ett rent motorrum eller ska de va ölja över hele skiten e det snyggt med målade detaljer
SAAB 9-5 2,3T -98
SAAB 99 GL -77
Fotograf
SAAB 99 GL -77
Fotograf
Re: ren o fint eller öljigt
saabturbo skrev:oki pöjkar o töser
såhär e det ...
Hej! mitt motorrum är det finaste du kan hitta... mitt har stålspunna kablar o målade detaljer. det är skitsnyggt...
klart det ska målas o vara fint, samt nya kablar.. mvh GTI JOCKE
-
- Normal postare
- Kontakt:
olja
Hej, ja tycker det ä snyggt när det är rent! I mitt motor rum ä de så trångt så det ä ingen ide att göra vid det!
Funktion går före form. Ett rent, lättmekat motorrum är bra. En massa lösa kablar och slangar samt en massa oljegegg överallt är inte kul att se på och dessutom är risken större att nåt strular. Bättre att fästa upp kablar och slangar snyggt och hålla rent så får man bättre driftsäkerhet.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-
- Gör inte annat än skriver...
Re: motorrum
e det vanliga "plast" så finns sånna i stålomspunnet !!tryggen skrev:mitt är inte heller så snyggt. undrar bara vart man kan få tag på färgade slangar till motorrummet??? det skulle nog bli lite snyggare då...
http://attitude.mine.nu/marcussaab/image/motorny.jpg
SAAB 9-5 2,3T -98
SAAB 99 GL -77
Fotograf
SAAB 99 GL -77
Fotograf
Tror nog att jag har lite annat att tänka på än 3 cm för långa slangar. Tex en ac som e i vägen o väger mer än slangarna... !Gutta skrev:Ser ut som om du skulle kunna vikt lätta 900 med ett par kg om du korta in slangarna till rätt längd?saabturbo skrev:hittade en mycket bättre bild på mina stålomspunna slangar
sen e det inte alltid att "fågelvägen med slangar e bäst för då e dom kortare . men motorrumet blir bra mycket mer svårmekat !!!!!!
SAAB 9-5 2,3T -98
SAAB 99 GL -77
Fotograf
SAAB 99 GL -77
Fotograf
-
- Normal postare
- Kontakt: