Punkt 1 dec?

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Vad händer?
Alltså, blir det en monter? Fixar någon en Ferrari?
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Näää.. vi hade ju en monter sist ju. Det blir nog ingen nu tyvärr.

Men när vi va där sist så var det en som pratade om att vi kunde köra en bilutställning på planen utanför dörrarna på en Punkt till vårean, o det skulle ju va kul faktiskt :-)

Vi får se vad punkt-chefen och klubbmedlemmen Krille bestämmer.
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Ursäkta mig men vad är Punkt för nåt?

/M
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Det är en super-värste-nattmöteskväll i den coola Pinkskyrkan i Jönköping.
Tror man kan kolla på http://www.punktweb.nu så kan men se mer. Tror tillomed att vår "monter" var med på bild där!
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

OK!
Vad gör ni där då?
Är det ett vanligt möte med låvsång och predikan eller?

/M
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Vad vi gjorde där sist va ju att marknadsföra klubben. Synas o snacka med folk, vi hade en hundkoja på kyrktorget lite partytält o klubbfolk.

Annars så bygger väl Punkt på ett nytt modernt koncept med kvällen uppdelad i tre delar.
1. Underhållning med humor på riktigt riktigt hög nivå. En välproducerad show som imponerar varje gång!
2. Mingel och fika. Dvs... pojkar letar flickor och flickor letar pojkar och attitude letar medlemmar.
3. Bön lovsång ock viktigt prat.
Sen är klockan mycket och man behöver sova.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: BMW Samuel den 2001-11-22 09:30 ]</font>
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Vi kan ha en burnout show på kyrktorget. Det skulle väcka uppmärksamhet, tror jag.
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Ok! Typ Pingstvännernas "parningskonferens Winter edition" ha ha ha!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

/M
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Ursäkta mig! Jag bar tyckte att det lät så likt Nyhemsveckan fast på vintern ähum!

/M
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Fast det är ju va 6:e vecka
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Jag måste gå in och försvara Punkt. Det är <b>INTE</b> som Nyhem. Det kommer oerhört mycket folk till Punkt som inte skulle ha satt sin fot i en kyrka annars. Och det är ju bra...

Det kan man väl inte säga om Nyhemsveckan? Fast jag är ju inte pingstbroder. :grin:
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

Det blir ingen koja nr. 7 i den ev. montern för den står i mitt garage med demonterad topp, så det så!
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Emil,
Berätta mer om hur det går!
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

OK! Det var ju så att vid hård körning sprutlackades motorrummet med olja och kylvatten i en härlig blandning. Topplockspackning mul? frågar man sig. Testade den hypotesen och fann att den var lite skum så jag håller på att byta på´n. Det är ju så härligt med stötstångsmotorer, man kan byta topplockspackning på 1.5 timme om man är snabb. För mig tar det nog 2. Bara att tömma ur lite vatten, lossa ventilkåpan, lossa ventillyftsmaskineriet, lirka ur stötstängerna utan att vända opp och ner på dom där små kopparna som dom sitter i, sedan lossa själva toppen, slita dän packningen och hälla i en ny. Montera i omvänd ordning och dra alla bultar I RÄTT ORDNING! KLART! Underbar motor uppborrad till första överdimensionen alltså 1293cm3. Hoppas det var det som var fel...
Sturesson
Medlemsansvarig

Inlägg av Sturesson »

Öh!! Emil, jag har världens bästa jobb för dig! Byt toppen på min bil med, de tycker ju du e kul. För övrigt verkar du ju väldigt duktig... (ähum) Du får bra betalt vettu. Kan du fixa de under freda´ kvällen när jag ändå är uppåt dina trakter vore jag tacksam..

Kul skämt om "Nyhems edition", skrattade faktiskt lite. Men det e ett bra konsept dom kommit på våra kära vänner pingst´arna. Höga betyg av mig. Men lite raggningsvibbar tycker jag nog finns i luften.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Sturesson den 2001-11-22 21:58 ]</font>
Martin Tornell
Deluxpostare!

Inlägg av Martin Tornell »

Ja tycker minsann det är en höjdare med en "raggardel" på Punkt. Inte ska vi kristna va singlar hela livet heller. Man måst ju skaffa sig en fru nån gång, å på Punkt finns det gott om dom...

faast den sista delen är nog trots allt viktigast!
[martin tornell] styrelseledamot
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Vad har du för Commodore? Jag har en -70 coupe´, 2.8 med chevaautomat (ej original).Härligt 80-talsblöjraggarstuk, sänkt fram och vidrig hemsydd klädsel.
Angåeende Punkt så tycker jag att det är en bra grej.Till de som håller i det, fastna inte i för mycket internskämt, då fattar inte de som kommit för första gången nåt!Men annars är det kul och bra!
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

On 2001-11-22 22:38, CommodoreMartin wrote:
Ja tycker minsann det är en höjdare med en "raggardel" på Punkt. Inte ska vi kristna va singlar hela livet heller. Man måst ju skaffa sig en fru nån gång, å på Punkt finns det gott om dom...

Jag känner inga tjejer som vill bli "skaffade" :wink: Men visst är det bra att frikyrkofolk raggar, det är väl det man har kyrkan till, eller kanske inte det ne...(skämt)
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Dom blir ju inte skaffade, men dom får ju chans att träffa seriösa killar.
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

Eller så får killarna chans att träffa seriösa tjejer. Fast jag har ju mitt på det torra så jag behöver ju inte gå dit. =)
Skriv svar