Om nya Ford Focus RS:
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 99,00.html
"Ford lovar att RS klarar 0,94 G i kurvorna innan det släpper, men efter drygt 30 mil på engelska krokvägar tror jag att de ljuger."
Låter lite mumbo-jumbo av AB men det borde ju egentligen vara mätbart, hur mycket G-kraft klarar en bil i en kurva innan det släpper.
Någon som sett siffror på andra bilmodeller?
RS klarar 0,94 G i kurvorna
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
-
- Legend!
- Kontakt:
Till att börja med så ska man inte tro på nåt som står i aftonbladet. Nu fick jag det sagt
Hur mycket en bil klarar i G-kraft beror ju även på underlaget och hur bra stötdämparna följer underlaget. Men är det helt slätt så kan man ju jämföra lite mellan olika bilar.
Dum som jag är så har jag massa sånna siffror i huvudet. Hoppas det blir rätt nu.
Porsche 911 turbo 1.46G
Chrysler Viper GTS 1.3G
Ferrari 550 Maranello 1.2
BMW M5 1.1G eller 1.2G kommer inte ihåg
Porschen har rekordet men nya GT2 lär väl ha ännu högre.

Hur mycket en bil klarar i G-kraft beror ju även på underlaget och hur bra stötdämparna följer underlaget. Men är det helt slätt så kan man ju jämföra lite mellan olika bilar.
Dum som jag är så har jag massa sånna siffror i huvudet. Hoppas det blir rätt nu.
Porsche 911 turbo 1.46G
Chrysler Viper GTS 1.3G
Ferrari 550 Maranello 1.2
BMW M5 1.1G eller 1.2G kommer inte ihåg
Porschen har rekordet men nya GT2 lär väl ha ännu högre.
Vilken fantasi dom har!!!Och när föraren av Focus RS bestämmer att det ska fort hänger inte så mycket annat än möjligen dyra Porschar och Ferrari med.

BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Legend!
- Kontakt:
Re: RS klarar 0,94 G i kurvorna
Vilka nötter. Jag hänger ju med (nästan) med min 15 år gamla bil. Och den kostade inte ens en tredjedel.Aftonblaskan skrev:Och när föraren av Focus RS bestämmer att det ska fort hänger inte så mycket annat än möjligen dyra Porschar och Ferrari med.

Alltså aftonbladet är nog Sveriges sämsta tidning! Det är inte många rätt. Ljug det mesta!
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
- Kontakt: