Jag tycker faktiskt "gamla" 9-5 är snyggast, med riktig grill i krom och stilrenare bakljus. En Aero 2,3 t vore ju inte helt otänkbart om Omegan ger upp, men det gör den inte!
Men fetaste lyxglidaråket är nog Cadillac Seville STS med Northstar V8. 300 hk, all lyx plus lite till, tyvärr framhjulsdriven, men det gör inget, den är grymt fet!
Och säkert svindyr att skatta och försäkra.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Karlsson skrev:Jag tycker faktiskt "gamla" 9-5 är snyggast, med riktig grill i krom och stilrenare bakljus. En Aero 2,3 t vore ju inte helt otänkbart om Omegan ger upp, men det gör den inte!
Men fetaste lyxglidaråket är nog Cadillac Seville STS med Northstar V8. 300 hk, all lyx plus lite till, tyvärr framhjulsdriven, men det gör inget, den är grymt fet!
Och säkert svindyr att skatta och försäkra.
Men det går ju vänsterbromsa...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Maccan140 skrev:Jag säger bara VECTRA GTS! Den snabbaste serietillverkade Opeln någonsin. 3,2l V6 211hk och en massa gött vrid!
Hur fort går den? Min Omega gör 257 km/h när den varvar ur på 5an. Räknat ut det på "Diverse", 225/45 17 , växellåda 0.84 slutväxel 3.7 och 6700 rpm. Tjo!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare