Nu så har jag köpt en ny räserbil...
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Nu så har jag köpt en ny räserbil...
Som ni vet så har ju den gamla M3:an bytt ägare inom klubben.
Och då har det ju blivit möjlighet att skaffa en ny pärla då.
Och nu så är den hemma.
Såhär ser den ut:
http://attitude.mine.nu/bilder/samuelM3GT/
Det är alltså en M3 GT -95, nummer 210 av 350 exemplar byggda.
GT'n är en limited edition som är en specialmodell av den "vanliga" M3:an.
Byggd på ett lite speciellt sätt som jag kan berätta mer om nångång om nån är intresserad...
Ja så nu vet ni hur det ligger till. Om nu nån ville veta alltså :)
Och då har det ju blivit möjlighet att skaffa en ny pärla då.
Och nu så är den hemma.
Såhär ser den ut:
http://attitude.mine.nu/bilder/samuelM3GT/
Det är alltså en M3 GT -95, nummer 210 av 350 exemplar byggda.
GT'n är en limited edition som är en specialmodell av den "vanliga" M3:an.
Byggd på ett lite speciellt sätt som jag kan berätta mer om nångång om nån är intresserad...
Ja så nu vet ni hur det ligger till. Om nu nån ville veta alltså :)
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
Det är det som åker bort direkt! Redan innan du fått se den på riktigt, annars vet man ju aldrig va du tar dej till.Lotus Samuel skrev:En sak till. BMWClub Danmark klistermärket längst ner på bakrutan får du ta väck :wink:
Bara EN Wunderbaum? Nät i grillen har jag redan.Porsche Daniel skrev:Nu får du sätta på nätgrill, ögonlock, tonade bakrutor och hänga en Wunderbaum i innerbackspeglen! :lol:
Tror nog att en sånhär bil ska va rätt original du...!
Skulle va dendär turbon då ;-)
Ja det var väl den som stod under taket vid infarten till depån va? Ja jag tycket valet av bil är bra. En Bmw M3 är ju lite av en dussinbil i mina ögon... Men en GT finns det inte så många. Grattulerar till ett bra köp!BMW Samuel skrev:Ja den var faktiskt med på Knutstorp.Maccan140 skrev:Kan det vara samma som sågs på Bmwträffen på Knutstorp? Jag skymtade en massa Bmwclub klistermärken...
Det var väl två GT där va?
Detta är den som hade vita fälgar på sej på banan.

-
- Legend!
Jag har inget val om jag ska komma ända hem.Karlsson (AudiSport) skrev:hm, på en grusväg..vad är detta? Man får ju inte köra en meter på grusväg med en pärla...!
Men det är ingen fara, bara lite jobbigt med damm på sommaren.
Lite såhär är det som skiljer:AndersT skrev: Jag har ingen aning om vad GT står för men jag antar att det är lite krims krams och mer effekt det handlar om...
Motor: 264-Graders Kammar, Dubbla Tandem Duocentric oljepumpar, Upgraderad DME/VANOS mjukvara, Kortade Insugsrör och ett Motorsport-oljetråg.
Chassi: Huv, dörrar, bagagelucka och hjulupphängningar tillverkade i aluminium, Ställbar GT Frontsplitter, GT dubbelvinge.
BMW Motorsport X-Brace (förstärkingar under motorn).
Interiör: M3 Sportstolar i Amaretta/Nappa Antrasit/Mexico-grönt (Recaro), Mexico-grönt läder i dörrsidor, Kolfiberinlägg i mittkonsol, askkoppar, handskfackspanel och instegslister, BMW Motorsport International logga på instrumentpanelen, instegslisterna och på sidolisterna.
Övrigt: Lackerad endast i "British-Racing-Green", färgkod #312.
Fälgar: M3 GT Smidda (ej gjutna) Motorsport Doubbeleker II
Motorfakta:
Rak 6:a på 3.0l/24V
Max Effekt: 295 HK vid 7100 varv
Max Vrid: 323 Nm vid 3900 varv
Prestanda (Enligt BMW): 0-100 km/h: 5.9 sek
Toppfart: 250 km/h. (Elektroniskt Spärrad)
Manuell 5-Växlad låda
Byggd för att homologisera modellen för tävlandet i IMSA/GT-serien -95
-
- Legend!
- Kontakt:
Dubbla tandem duocentric pumpar??
Står inte Duo för 2 och tandem för flera? Om du då har duo (2) tandempumpar så är det ju minst 4st men så va det ju dubbla sånna också. Så alltså minst 8st oljepumpar. Då lär det ju smörja ordentligt.
Om det är kortade insugningsrör och vassare kammar så borde den ju va lite vassare på höga varv å det är ju inte fel.

Står inte Duo för 2 och tandem för flera? Om du då har duo (2) tandempumpar så är det ju minst 4st men så va det ju dubbla sånna också. Så alltså minst 8st oljepumpar. Då lär det ju smörja ordentligt.

Om det är kortade insugningsrör och vassare kammar så borde den ju va lite vassare på höga varv å det är ju inte fel.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé