Hittade en 320 e21:a till ett bra pris.
Men jag har för mig att dom är labila i bakvagnen?
Är dom bättre eller sämre än 740 eller liknande på vintern? Målet är i princip bara att sladda med den.
Karlsson skrev:Jag kör 760, den är stabil, tung, lång, bred och ful. Men den går väldigt brett! :D
har haft två 740:isar nu :-)
Grymma på vintern. Men de är lite för dyrt bara. Asconor och e21 osv får man för 2-3000kr. Hittade bara en 740gl med 55 000mil för de pengarna
Min 760 kostade 3500. Har väl gått drygt 30 000 mil. Utrustad med elhissar runtom, eltaklucka och elspeglar. Det har suttit AC i den också, men motorn är bytt till en B23E så pumpen finns inte kvar. Dessutom är alla rör till AC-kylet sönderärgade och jag har kastat kondensorn. Den var i vägen vid ett grenrörsbyte.
Det var ju en del rost här och var, men inte så mycket som jag trodde. Får väl ta en koll nu i höst så kanske den slinker igenom besiktningen igen!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Den goaste vintebil jag haft var min Manta Gsi jag hade förra vintern. Den gick på kontstant hjulspinn (diffat) hela vinten... Sedan fick jag 12000:- för den i inbyte mot 780:n . Mantan hade kostat mig 700:- och ett motorbyte... Jag saknar den bilen..
Maccan140 skrev:Den goaste vintebil jag haft var min Manta Gsi jag hade förra vintern. Den gick på kontstant hjulspinn (diffat) hela vinten... Sedan fick jag 12000:- för den i inbyte mot 780:n :D . Mantan hade kostat mig 700:- och ett motorbyte... Jag saknar den bilen.. :cry:
jag var sugen på en manta förra vintern. Blev inte så. Nu är den för dyr för ändamålet...sladda