
Bil 2: BMW 320-79 Svart. Ja en riktig ungdomsbil med alla fel som en sån har. Tror nog den stod still mesta tiden. Den lämnade in efter att något i bakaxelklumpen gått sönder. Kan väl inte ha varit för att jag la de dära gummiluktande lakritssträcken med den?
Bil 3: Volvo 340 -82? Vinröd-brun-rostig. Vet inte riktigt vad som var rost och vad som var färg. En ganska bra bil iallafall och den var ju även bakhjulsdriven. Skrotades efter några år.
Bil 4: VW Golf -81 Röd. Inköptes för 500:- av en högskolekompis. Han sa att den skulle hålla över sommaren men att den troligtvis inte skulle klara en besiktning pga rostangrepp. Jag tvivlade inte på hans ord. Mitt bästa bilköp hittills iallafall. Den klarade hela sommaren med många mil och en vecka innan körförbudet inträdde så skrotade jag den och fick 500 i skrotpremie och dessutom fick jag tillbaka några hundringar på skatten. Dessutom bytte jag batteriet som var i det närmaste nytt till ett gammalt garagebatteri. Bilar ska man tjäna pengar på.
Bil 5: Volvo 340 -84 tror jag. Blå. Denna bil inköptes tillsammans med min kusin för ett ändamål. Bredsladdar!!! Den blev relativt kortlivad också då undertecknad några månader senare sladdade ner den i ett dike med stora arga stenar i. Kylaren sprang sönder men det lagades med ett dammsugarrör. Bilen gick några rallyrundor till men den tenderade att gå varm allt som oftast och gick till skrot även den.
Bil 6: Ford Escort Express -86 Vit. En riktigt cool bil. Ja den var även cool att sova i en natt på nyhem. Vaknade likstel med fuktskador långt in i kroppen och en kroppstemperatur under de rekommenderade 37 graderna. Men det fick plats mycket saker i skåpet. Sålde bilen vidare. Fick höra senare att bilen fått underkänt på besiktningen pga att den spruckit på mitten. Ja det var väl nån balk som tydligen hade bekantat sig med rosten lite väl intimt.
Bil 7: Peugeot 405 Mi16x4 -90 Svart. Mitt första försök till en seriös och bra bil som senare visade sig vara en plånboksdräpare av rang. En otroligt trevlig bil med bra komfort och fina vägegenskaper. Fyrhjulsdrift och någorlunda potent motor. Men tydligen gillade den inte sin nya ägare så den bestämde sig att gå sönder lite här och var. Och även polisen gillade inte heller kombinationen. Dom hade mage att ha påpekanden när jag framförde mitt fordon i knappa 200 km/h. Det blev till att cykla till jobbet i 8 månader.
Bil 8: Volvo 745 -86 Grå. Denna bil inköptes under Peugeot-tiden som en back up då man inte alltid var så säker på Peugeot:s tillförlitlighet. Volvo går alltid att lita på. Man kan alltid lita på att man inte har roligt när man kör dom bl.a. Denna bil sålde jag senare till mina föräldrar då dom ville ha en back up till sin krånglande Renault. Är fortfarande kvar där.
Bil 9: VW Golf TDI -99. Min nuvarande bil och kan kanske t.o.m bräcka min tidigare Golf som bästa bil. Har inte ens ägt den ett halvår och har kört snart 1000 mil med den. Har funkat kanon hela tiden. Kanske lite svag vid omkörning i motorvägsfart men med ett trimchip så ska det nog bli bättre. Det blir nästa investering.
Nästa bil: Ja man vet ju aldrig men en amerikanare från sent 60 - tidigt 70-tal hade ju inte varit helt fel. Dodge Challenger helst tror jag. Nu har jag insett att en sån kostar många pengar. Blev en Volvo 142 från -74, funkar ju det också.
Har även haft en Kawasaki zx6-r fast den hade så hala däck så den sålde jag till ett försäkringsbolag.

Vintertid kör jag helst min Yamaha V-max 500. (en snöskoter, inte motorcykeln)