Använder du bilbälte?

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Använder du bilbälte?

Ja, nästan alltid.
51
96%
Nej, nästan aldrig.
2
4%

Antal röster: 53

Caroline
Turbopostare!

Inlägg av Caroline »

På filippinerna använder ingen bilbälte...
jag använder när det finns, men ingen av missionens bilar här har bälte.
Kör som galningar gör de också!
[Caroline Knutsson]
Postchaffisen
Superpostare!

bälte

Inlägg av Postchaffisen »

Privat försöker jag ta på mig det, men i lastbilen har jag nog oftast kört utan. O i taxin blir det oerhört ofta utan
//Markus Mattsson
Karl Birgander
Superpostare!

Re: bälte

Inlägg av Karl Birgander »

Postchaffisen skrev:Privat försöker jag ta på mig det, men i lastbilen har jag nog oftast kört utan. O i taxin blir det oerhört ofta utan
Finns det någon som helst rimlig tanke bakom det?

Spontant så borde man ju se betydligt mer olyckor om man är mycket ute på vägarna, som ju borde avskräcka?
Samtidigt så är du säkerligen på vägarna mycket mer än gemeneman och därför är det mer sannolikt att du råkar ut för en olycka.

Helt enkelt: Varför kör inte yrkesfolk mer med bälte? Känns som att dom är högt representerade i "använder-ej-bälte" gruppen i samhället?
Porsche 944 S2 -90
Postchaffisen
Superpostare!

Re: bälte

Karl Birgander skrev:
Postchaffisen skrev:Privat försöker jag ta på mig det, men i lastbilen har jag nog oftast kört utan. O i taxin blir det oerhört ofta utan
Finns det någon som helst rimlig tanke bakom det?

Spontant så borde man ju se betydligt mer olyckor om man är mycket ute på vägarna, som ju borde avskräcka?
Samtidigt så är du säkerligen på vägarna mycket mer än gemeneman och därför är det mer sannolikt att du råkar ut för en olycka.

Helt enkelt: Varför kör inte yrkesfolk mer med bälte? Känns som att dom är högt representerade i "använder-ej-bälte" gruppen i samhället?
Ja, yrkestrafiken tillhör nog där ja.
Lastbilen är det nog en lathet som hänger kvar från när lastbilen var undantaget från bälteskrav.
I taxin är det mkt att man hoppar ut o in o öppnar dörren åt äldre osv. Många taxiförare har det inte heller pga rånrisken. Sitter man inte fast är det enklare öppna dörren osv.
//Markus Mattsson
Anton_the_man
Deluxpostare!

Inlägg av Anton_the_man »

"Sitter man inte fast är det enklare öppna dörren osv."

de e också enklare o dö vid en krock om man inte har bälte.. :confused: :confused:
Bygg & Fastighetsservice i Habo
Citroen Jumper -05
VW Passat 2,0 tdi 4motion R-line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Postchaffisen
Superpostare!

Anton_the_Man skrev:"Sitter man inte fast är det enklare öppna dörren osv."

de e också enklare o dö vid en krock om man inte har bälte.. :confused: :confused:
Det är ju det att vi är så skicliga att vi aldrig krockar. HAHAHAHA
Finns faktiskt en del kunder som tänker så i taxin när deras kompisar frågar varför dom inte har bältet på sig:
"-Men jag sitter ju i en taxi"
//Markus Mattsson
Karl Birgander
Superpostare!

Inlägg av Karl Birgander »

Postchaffisen skrev:Det är ju det att vi är så skicliga att vi aldrig krockar. HAHAHAHA
Finns faktiskt en del kunder som tänker så i taxin när deras kompisar frågar varför dom inte har bältet på sig:
"-Men jag sitter ju i en taxi"
Grattis till dagens skitsnack! :wink: :mhihi:

Förstår verkligen inte att det skall vara så svårt, det gör ju liksom liiite ont krocka med bälte, utan bälte är risken att man inte hinner känna något bra mycket högre...
Porsche 944 S2 -90
Skriv svar