fälgfråga

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Postchaffisen
Superpostare!

fälgfråga

Inlägg av Postchaffisen »

Jag "råkade" sälja av min v70 o införskaffade en låtsas-Volvo (Renault Grand Scénic II) istället. Men fanns dock inga vinterdäck med. Hur skall jag veta om jag kan köpa fälgar även från äldre modeller? Min är en -09:a. tror det är samma från -07 men de flesta annonserna på typ blocket osv står ju oftast bara att de är till Scénic alt Megane Scénic.
Någon som vet?
Tack för hjälpen! //Markus
//Markus Mattsson
iceman
Styrelseledamot
Kontakt:

Re: fälgfråga

Inlägg av iceman »

Postchaffisen skrev:Jag "råkade" sälja av min v70 o införskaffade en låtsas-Volvo (Renault Grand Scénic II) istället. Men fanns dock inga vinterdäck med. Hur skall jag veta om jag kan köpa fälgar även från äldre modeller? Min är en -09:a. tror det är samma från -07 men de flesta annonserna på typ blocket osv står ju oftast bara att de är till Scénic alt Megane Scénic.
Någon som vet?
Borde väl räcka om du tar redan på om det är samma Bultcirkel, ET på din och på äldre modeller..
Volkswagen Golf Sportkombi R-line 2018 - bruksbil
Volvo V40 D2 2015 - Såld
Volvo S60 2.4 2005 - Såld
Volvo 850 2,5S 1996, the red Pearl - Såld
Volvo 740 GLT 16V 1988 - Skrotad
Postchaffisen
Superpostare!

Re: fälgfråga

Inlägg av Postchaffisen »

iceman skrev:
Postchaffisen skrev:Jag "råkade" sälja av min v70 o införskaffade en låtsas-Volvo (Renault Grand Scénic II) istället. Men fanns dock inga vinterdäck med. Hur skall jag veta om jag kan köpa fälgar även från äldre modeller? Min är en -09:a. tror det är samma från -07 men de flesta annonserna på typ blocket osv står ju oftast bara att de är till Scénic alt Megane Scénic.
Någon som vet?
Borde väl räcka om du tar redan på om det är samma Bultcirkel, ET på din och på äldre modeller..
Trodde det var ET (när jag kollade i nån sådan lista via nätet) men var inte säker. Tack för hjälpen
//Markus Mattsson
Skriv svar