står i valet o kvalet av ny bruks/jobb/lasta skit bil.
det lutar mest åt de franska köket och då jumpy. jumpy och expert verkar till 98% vara samma skit, men finns de nått som skiljer mer än märket i grillen?
nån som har nått att tycka till om?
det är diesel som gäller 00-02 i prisklassen max 40000spänn
adjö.
Jumpy eller Expert?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Deluxpostare!
Jumpy eller Expert?
Bygg & Fastighetsservice i Habo
Citroen Jumper -05
VW Passat 2,0 tdi 4motion R-line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Citroen Jumper -05
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Reco: Men dyra fortfarande.
Jag kör själv omkring i en berlingo.
Lastar en hel del, men ändå påtok förlite när det väl gäller.
Motorn 1,9D, slö men klarar väl jobbet. Helt ok uppe i fart, finns lite tillstymmelse till effekt vid omkörning på 90-110 väg. Har fö inte vågat köra mer än 135 i min.
Det jag fått göra på min än så länge, är att byta ruta (iofs pga en älg), skifta drivaxel då förra ägare inte varit så noga utan inte noterat att en damask gått sönder och kletat klägg överallt förrutom i drivknuten.
Så än så länge inga "franskskitbilsfel" utan bara normal service. Har väl iofs bara kört 5-6månader och 4-500 mil. Men jag är nöjd än så länge.
Motorn 1,9D, slö men klarar väl jobbet. Helt ok uppe i fart, finns lite tillstymmelse till effekt vid omkörning på 90-110 väg. Har fö inte vågat köra mer än 135 i min.
![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Det jag fått göra på min än så länge, är att byta ruta (iofs pga en älg), skifta drivaxel då förra ägare inte varit så noga utan inte noterat att en damask gått sönder och kletat klägg överallt förrutom i drivknuten.
Så än så länge inga "franskskitbilsfel" utan bara normal service. Har väl iofs bara kört 5-6månader och 4-500 mil. Men jag är nöjd än så länge.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
-
- Postar så det viner...
Far kör en Pegga Expert som snickarbil och är nöjd. Han körde en Berlingo eller Boxxer eller vad de heter innan. Det var en sugdiesel som var nåt helt omöjligt slö. Experten med turbodiesel är rena fartmonstret i jämförelse, lastar bra gör de också.
Enda han bytt på sin var ett lamphus som var trasigt när han köpte den, annars verkar den tugga på fint. Ingen direkt högfartsvagn, men en och annan omkörning kan man allt göra. Allt jag har att anmärka på är den sladdriga lådan, men det kanske är så det är på sådana här "lastbilar". Själv är man van vid mina Alfor som har något distinktare lägen![:mhihi:](./images/smilies/mhihi.gif)
Enda han bytt på sin var ett lamphus som var trasigt när han köpte den, annars verkar den tugga på fint. Ingen direkt högfartsvagn, men en och annan omkörning kan man allt göra. Allt jag har att anmärka på är den sladdriga lådan, men det kanske är så det är på sådana här "lastbilar". Själv är man van vid mina Alfor som har något distinktare lägen
![:mhihi:](./images/smilies/mhihi.gif)
Gustav
Alfa Romeo 166 3,2 V6
Alfa Romeo 75 3,0 V6 (tävlingsbil)
Alfa Romeo 166 3,2 V6
Alfa Romeo 75 3,0 V6 (tävlingsbil)
-
- Deluxpostare!
jo berlingo funkar, men ja ska ha den i jobbet, snickare, så ja måste få me mitt långpass 1,8m o massa annan skit,ERnsT skrev:Reco: Men dyra fortfarande.
Motorn 1,9D, slö men klarar väl jobbet. Helt ok uppe i fart, finns lite tillstymmelse till effekt vid omkörning på 90-110 väg. Har fö inte vågat köra mer än 135 i min.![]()
tack för svaren
nu ska bara den röda faran till bmw säljas
Bygg & Fastighetsservice i Habo
Citroen Jumper -05
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Citroen Jumper -05
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02