Jumpy eller Expert?

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Anton_the_man
Deluxpostare!

Jumpy eller Expert?

Inlägg av Anton_the_man »

står i valet o kvalet av ny bruks/jobb/lasta skit bil.
det lutar mest åt de franska köket och då jumpy. jumpy och expert verkar till 98% vara samma skit, men finns de nått som skiljer mer än märket i grillen?

nån som har nått att tycka till om?
det är diesel som gäller 00-02 i prisklassen max 40000spänn

adjö.
Bygg & Fastighetsservice i Habo
Citroen Jumper -05
VW Passat 2,0 tdi 4motion R-line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

De här är ju tuffa annars!

Bild
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Reco: Men dyra fortfarande.

Jag kör själv omkring i en berlingo.
Lastar en hel del, men ändå påtok förlite när det väl gäller.
Motorn 1,9D, slö men klarar väl jobbet. Helt ok uppe i fart, finns lite tillstymmelse till effekt vid omkörning på 90-110 väg. Har fö inte vågat köra mer än 135 i min. :wink:
Det jag fått göra på min än så länge, är att byta ruta (iofs pga en älg), skifta drivaxel då förra ägare inte varit så noga utan inte noterat att en damask gått sönder och kletat klägg överallt förrutom i drivknuten.

Så än så länge inga "franskskitbilsfel" utan bara normal service. Har väl iofs bara kört 5-6månader och 4-500 mil. Men jag är nöjd än så länge.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Gustav_Holmdahl
Postar så det viner...

Inlägg av Gustav_Holmdahl »

Far kör en Pegga Expert som snickarbil och är nöjd. Han körde en Berlingo eller Boxxer eller vad de heter innan. Det var en sugdiesel som var nåt helt omöjligt slö. Experten med turbodiesel är rena fartmonstret i jämförelse, lastar bra gör de också.

Enda han bytt på sin var ett lamphus som var trasigt när han köpte den, annars verkar den tugga på fint. Ingen direkt högfartsvagn, men en och annan omkörning kan man allt göra. Allt jag har att anmärka på är den sladdriga lådan, men det kanske är så det är på sådana här "lastbilar". Själv är man van vid mina Alfor som har något distinktare lägen :mhihi:
Gustav
Alfa Romeo 166 3,2 V6
Alfa Romeo 75 3,0 V6 (tävlingsbil)
Anton_the_man
Deluxpostare!

Inlägg av Anton_the_man »

ERnsT skrev:Reco: Men dyra fortfarande.

Jag kör själv omkring i en berlingo.
Lastar en hel del, men ändå påtok förlite när det väl gäller.
Motorn 1,9D, slö men klarar väl jobbet. Helt ok uppe i fart, finns lite tillstymmelse till effekt vid omkörning på 90-110 väg. Har fö inte vågat köra mer än 135 i min. :wink:
Det jag fått göra på min än så länge, är att byta ruta (iofs pga en älg), skifta drivaxel då förra ägare inte varit så noga utan inte noterat att en damask gått sönder och kletat klägg överallt förrutom i drivknuten.

Så än så länge inga "franskskitbilsfel" utan bara normal service. Har väl iofs bara kört 5-6månader och 4-500 mil. Men jag är nöjd än så länge.
jo berlingo funkar, men ja ska ha den i jobbet, snickare, så ja måste få me mitt långpass 1,8m o massa annan skit,
tack för svaren

nu ska bara den röda faran till bmw säljas
Bygg & Fastighetsservice i Habo
Citroen Jumper -05
VW Passat 2,0 tdi 4motion R-line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Carlsson
Megapostare!

Inlägg av Carlsson »

Till arbetarna har pappa en jumpy och det är värsta möget säger han, alla andra bilar har funkat bra, men jumpyn bara krånglat.

Dock är det enda bilen i den klassen, resten är vito, viano, primastar osv.
Albin Carlsson
Saabnörd
Saab 9-3 SS Aero 2.8T V6 -06
Erik Almhill
Postare

Inlägg av Erik Almhill »

Jag åker jumpy 2,0 hdi -03 som jobbar bil. (Bmw gör ju inga skåp bilar) Jätte nöjd med bilen. Hdi motorn är att rekomendera. Dom andra är inte jätte pigga.
Det skiljer inget mellan jumpy och expert mer än som nämnt emblem och lite lister.
Bmw 118d -08
Bmw 1602 -75
Citroen Jumpy -03
VW Lt 31 -89
Skriv svar