Rusta är ju Rusta.
Och jag tippar på att watten är lite önskesiffror.
Men om vi antar att ni inte visste att detta var från Rusta, nån som har nåt att säga om steget?
[David Knutsson] Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Rusta är ju Rusta.
Och jag tippar på att watten är lite önskesiffror.
Men om vi antar att ni inte visste att detta var från Rusta, nån som har nåt att säga om steget?
Ifall siffrorna stämmer så är de verkligen inte dåligt Men det låter högst otroligt, någon som har någon teori?
Tar man en vanlig bilstereo med 4x50watt. Vi räknar med att själva mekanismen i stereon och displayen tar 10w. Då är det totalt 210w när den är maxad. 210/12volt = 17.5 ampere. Men dom är alltid avsäkrade på 10A. Hur håller säkringen?
Likaså 4x600watt = 2400w/12v = Kräver minst 200ampere säkring.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Lite konstigt att dom aldrig anger RMS Watt som är den Watt jag är ute efter.
Oftast är de den Watt som den klarar att peka på utan problem men olika fabrikörer mäter olika där och därför är de skilnader där med.
Sen ska man ju kolla på hur mycket är steget avsäkrat på.
Är de möjligt ens att få ut dom Watten med dom säkringarna??
Sen om man ska dra en kabel till de steget är nog 50 kvadrats jag skulle rekomendera.
Klenare än de så vet man ju aldrig hur de skulle funka.
Jag sitter och filar lite på inköp till våren och har kommit fram till en fundering.
På min bil (E30) sitter ju framhögtalarna verkligen nere vid fötterna. Det är ju gabska värdelöst. Ni som satt ljud i en sån, vad har ni gjort? Satt i originalhålen eller byggt om dörrsidan?
Reco skrev:Jag sitter och filar lite på inköp till våren och har kommit fram till en fundering.
På min bil (E30) sitter ju framhögtalarna verkligen nere vid fötterna. Det är ju gabska värdelöst. Ni som satt ljud i en sån, vad har ni gjort? Satt i originalhålen eller byggt om dörrsidan?
Köp högtalare med lösa diskanter, så kan ni ju sätta diskanterna längre upp iaf, och ha det mesta ljudet från hatthyllan....inte för att jag vet hur man bygger i e30, men ett förslag iaf...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Martin Fåglefelt skrev:Köp högtalare med lösa diskanter, så kan ni ju sätta diskanterna längre upp iaf, och ha det mesta ljudet från hatthyllan....inte för att jag vet hur man bygger i e30, men ett förslag iaf...
Har funderat mycket på den idén Jag ska sticka och kolla på högtalare i helgen
Martin Fåglefelt skrev:Köp högtalare med lösa diskanter, så kan ni ju sätta diskanterna längre upp iaf, och ha det mesta ljudet från hatthyllan....inte för att jag vet hur man bygger i e30, men ett förslag iaf...
Så underbart jobbigt at sitta bak bara
Du sitter väl aldrig bak och kör?
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
Du sitter väl aldrig bak och kör?
iofs. men om det inte är bra placering fram har man kanske inte mycket val.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04