Bankörning

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Nicke

Bankörning

Inlägg av Nicke »

Jag såg på ert forum att ni hade haft en bankörning på Anderstorp och att ni fått kritik för ert beteende.
Jag kan inte låta bli att göra ett litet inlägg .
Jag har tävlat aktivt på bana i 7 år och även arrangerat bankörning på Anderstorp.
Lite tips !
Hjälm - givetvis . Framför allt för din egen skull , men tänk om det händer en allvarlig olycka när ni har hyrt banan och det visar sej att föraren inte använde hjälm. Pressen kanske får nys om det sedan kan ni (vi) drömma om att få hyra igen.
Heltäckande kläder i bomull - självklart.
Rätt uppträdande - japp , men vad är RÄTT ?
Använd sunt förnuft.
Kör inte över din förmåga.
Visa hänsyn.

Lycka till nästa gång!
Nicke
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Man kanske skulle klämma in en liten teoridel i samband med bankörningen för de som är intresserade?
Vet av egen erfarenhet att det kan va nyttigt och lärorikt, lite hur man ska bromsa och gasa och ta kurvor och lite banvett i största allmänhet...
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Jag skulle uppskatta lite bankörningslektioner. Jag är inte speciellt bra bankörningsbilförare så lite skola skulle hjälpa fint! :-)
Zizzan
Dunderpostare!
Kontakt:

Re: Bankörning

Inlägg av Zizzan »

Nicke skrev: Hjälm - givetvis . Framför allt för din egen skull , men tänk om det händer en allvarlig olycka när ni har hyrt banan och det visar sej att föraren inte använde hjälm. Pressen kanske får nys om det sedan kan ni (vi) drömma om att få hyra igen.
Precis, det är GIVET att vi måste ha hjälmkrav, inse det...
Bild

Cecilia Belfrage
Skriv svar