Det drar ihop sig!!

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

matte
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av matte »

Mojje mu skrev:
matte skrev:
Mojje mu skrev: Trevligt!!
Har du inga bilder du kan slänga upp så man får ta sig en kik?
Tyvärr lyser snönn med sin frånvaro...=(
var och körde lite förra helgen, de var ju inte överväldigande mycket snö, ca 2dm, men det va riktigt roligt att få testa litegran. :lol:
har lagt upp några bilder på min sida, det är jag och min kusin som kör, han med rmk700 jag med rmk800
sidan :D
Måste säga att det var mycket fina bilder!! Ser fin ut!! Var själv och körde med svågern och en kompis för några helger sedan! Testade nya Phazern då med!! En speciell upplevelse men väldigt rolig.
Var iväg idag och fixade styret lite...blev en liten sväng med i 1-1.5dm snö som kommit under natten....Ska tydligen snöa imorgon med hoppas vintern knackar för dörren så man får packa sin fikaväska och ta sig en tur!!!
:D
Hej hopp
tackar!

ja det fortsättar att snöa här också, verkar som det kanske blir en vinter iår trots allt :lol:
BMW 323IM touring -97
Mojje mu
Turbopostare!
Kontakt:

Inlägg av Mojje mu »

Härlige tider!! Har varit på en liten sväng med svågern nu ikväll å gasat lite men det är ju bara is och 3dm snö ovanpå så man kommer ju ingen vart!! hehe men skönt att det börjar gå åt rätt håll iaf!!
Mojje mu
Turbopostare!
Kontakt:

Inlägg av Mojje mu »

jaha.. då är det dax för att skruva igen.... var och körde skoter igår och allt var frid och fröjd tills skotern börjarde gå lite märkligt på topp varven. efter ett tag så vill den dö då man lät den gå ner på tomgången. tillslut när vi skulle hem så dog den =( fick boxera den tillbaka.
Nu vägrar den att starta, ska kolla så att inga kablar är av. hade nästan ingen gnista eller ingen alls då vi kollade stiften (prövade att byta hjälpte inte).
Kan kanske vara tändspolen som gått väck?! ska se om jag kan hitta vilka värden som ska vara på spolen så kanske man kan mäta upp den och kolla.

Känns tråkigt nu när man vill köra.. men men hoppas bara inte att det är startorlindningen som gått...blir dyrare då...
:(
/D
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Mojje mu skrev:jaha.. då är det dax för att skruva igen.... var och körde skoter igår och allt var frid och fröjd tills skotern börjarde gå lite märkligt på topp varven. efter ett tag så vill den dö då man lät den gå ner på tomgången. tillslut när vi skulle hem så dog den =( fick boxera den tillbaka.
Nu vägrar den att starta, ska kolla så att inga kablar är av. hade nästan ingen gnista eller ingen alls då vi kollade stiften (prövade att byta hjälpte inte).
Kan kanske vara tändspolen som gått väck?! ska se om jag kan hitta vilka värden som ska vara på spolen så kanske man kan mäta upp den och kolla.

Känns tråkigt nu när man vill köra.. men men hoppas bara inte att det är startorlindningen som gått...blir dyrare då...
:(
/D
Låter verkligen som tändspolen fått sig en törn! Kolla insugsgummina!!! Ett hett tips! Men tändspolen verkar blåst, tyvärr!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Mojje mu
Turbopostare!
Kontakt:

Inlägg av Mojje mu »

Tänkte också på att insugnings gummena kunde vara spruckna för tyckte den drog lite väl med soppa. räknade ut att den dragit över 4l/milen. lite väl saftigt.
Ska se om jag kan få fram mätvärden på spolen och kolla den, gick på 220:- för en ny så det var ju inte allt för saftigt.

En ny stator kostar över 5000:- billigare om man lindar om den!

urch vill inte krångla nå mer =)

/D
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Mojje mu skrev:Tänkte också på att insugnings gummena kunde vara spruckna för tyckte den drog lite väl med soppa. räknade ut att den dragit över 4l/milen. lite väl saftigt.
Ska se om jag kan få fram mätvärden på spolen och kolla den, gick på 220:- för en ny så det var ju inte allt för saftigt.

En ny stator kostar över 5000:- billigare om man lindar om den!

urch vill inte krångla nå mer =)

/D
4 liter milen va billigt! ;) Närå, min tog 4,5 liter/mil när vi va iväg sist vi grabbar, men de blir ju så lätt att de blir tejpad gas då uppför nån brant! ;) :D Men bra snyt i maskin iaf! ;) :D
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Mojje mu
Turbopostare!
Kontakt:

Inlägg av Mojje mu »

hehehe jo ja det flyger ju lätt några liter milen i o för sig...=)
Har fått tag på värdena på både startorn och tändspolen så blir att mäta upp imorgon..eller lite senare idag=) ska nog sova nu....hehe (jobbat natt!)
Mojje mu
Turbopostare!
Kontakt:

Inlägg av Mojje mu »

Hej hej!

Det var startor lidningen som brunnit för mig och så hade en bit av magneten från svänghjulet låssnat och skadat spolen lite!=(
jaja nu idag fick jag hem startorn ny lindad och lagad!
Här kommer några bilder dock lite dålig kvalla då jag använt mig av mobilen! =)

Bild

En bild på skadan på startorn, ävan en kabel hade bränts av från lindningen!

Bild

Fick lov att riva en del för att komma åt motorfästena så jag kunde vinkla
upp motorn!

Bild

Svänghjulet!

Bild

Lagad och klar för montering!!! 8)

Bild

Imogon ska allt monteras tillbaka igen! tänkte försöka hinna innan man ska på jobbet!! :D

//Daniel
Mojje mu
Turbopostare!
Kontakt:

Inlägg av Mojje mu »

OK jag kan medge att jag är farligt tidigt ute men vad ska man göra då suget efter snö tilltar?! =)

Iaf så var jag och köpte mig en skoter för ett litet tag sedan.
Efter 1,5års avbrott blev suget för stort! :mhihi:

Denna blev det iaf!

Bild

Bild

Bild

Bild

Det är en Polaris RMK 900 av årm 2005. Ca 310mil på mätaren!
Det är klart...man väntar ju på kallare grader och vitt guld! 8)

Blev iaf en steg två polering av huven innan den ställdes undan!

Tråden har varit död ett tag så vad har egentligen hänt i ert garage?
Antar att många har bytt skoter mm.

//Danne
Skriv svar