Bilförsäkring

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Mae
Legend!

Bilförsäkring

Inlägg av Mae »

Skulle betala räkningarna idag och så såg jag att jag fått räkningen för bilförsäkringen.
Jag har Länsförsäkringar idag. Tänkte lite för mig själv: "Dom är väl billigast" men för skoj skull så kollade jag runt lite.
När jag lagt ca 10 minuter på diverse försäkringsbolags sidor så hade jag sparat ca 1.000:- + att jag fått bättre vilkor på försäkringen.
Alltid bra att kunna spara pengar när man är småbarnsförälder. :D

Brukar ni andra också kolla runt hos andra försäkringsbolag när ni skall byta bilförsäkring eller är ni trogna samma försäkringsbolag år efter år?
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
Karl Birgander
Superpostare!

Inlägg av Karl Birgander »

Kollar alltid runt!

Ringer de flesta bolag och får offerter och matchar sedan dessa offerter mot varandra! En timmes ringande och förhandlande ger lätt ett par tusenlappar!!

Finns ingen som helst mening att bara köra på i samma spår. Kolla iaf runt!
Porsche 944 S2 -90
adj
Turbopostare!
Kontakt:

Inlägg av adj »

Har hittils hålt mig till märkes försäkring eftersom jag får 6000 mil extra motorskydds försäkring

Skilnnad på 12 000 och 18 000 när bilen är 5-6 år

Men nästa år blir det till att kolla runt lite!
Hus, kombi och barn..när ska jag bli vuxen då?
Andreas
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Andreas »

Att vara trogen ett och samma försäkringsbolag är det dummaste man kan göra... Man ska alltid kolla runt!
Ett bolag som är billigast på en bilmodell kan vara dyrast på en annan..
Andreas Ekslätt
Råckard
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av Råckard »

Jag har använt mej av http://www.insplanet.com en mycket bra sida där man bara matar in uppgifterna på bilen som ska försäkras. Sen ringer en rådgivare nästa dag och talar om vart det är billigast. Helt kostnadsfritt med :)
Karl Birgander
Superpostare!

Råckard skrev:Jag har använt mej av http://www.insplanet.com en mycket bra sida där man bara matar in uppgifterna på bilen som ska försäkras. Sen ringer en rådgivare nästa dag och talar om vart det är billigast. Helt kostnadsfritt med :)
Vad tror du insplanet tjänar pengar på? :wink:

Dom får naturligtvis en bit av kakan när dom ger dig en försäkring. Testa en gång att ringa till det bolag som insplanet anser billigast och du kommer garanterat få det billigare.
Sedan samarbetar insplanet med ett begränsat antal bolag. Finns fler och finns garanterat billigare än vad insplanet vill ge dig.
För min gamla 318is vill insplanet som minst ha 1500 halvförsäkrat i månaden. Ringde till samma bolag: 132X för samma, ringde till andra som inte insplanet samarbetar med: 1076 för samma.....

Insplanet är skit..... tycker jag.... :mhihi:
Porsche 944 S2 -90
Eklånge
Superpostare!

Inlägg av Eklånge »

Karl Birgander skrev:
Råckard skrev:Jag har använt mej av http://www.insplanet.com en mycket bra sida där man bara matar in uppgifterna på bilen som ska försäkras. Sen ringer en rådgivare nästa dag och talar om vart det är billigast. Helt kostnadsfritt med :)
Vad tror du insplanet tjänar pengar på? :wink:

Dom får naturligtvis en bit av kakan när dom ger dig en försäkring. Testa en gång att ringa till det bolag som insplanet anser billigast och du kommer garanterat få det billigare.
Sedan samarbetar insplanet med ett begränsat antal bolag. Finns fler och finns garanterat billigare än vad insplanet vill ge dig.
För min gamla 318is vill insplanet som minst ha 1500 halvförsäkrat i månaden. Ringde till samma bolag: 132X för samma, ringde till andra som inte insplanet samarbetar med: 1076 för samma.....

Insplanet är skit..... tycker jag.... :mhihi:
ja jag kan bara hålla med.. det dom ville föreslå mig var ca 1500:- dyrare än det jag hittade för egen maskin. 8)
Elias Eklånge

Peugeot 307 kombi -06
Peugeot 307 Hdi fap -02 Såld
volvo v40 2,0t -99
Peugeot 106 Rallye -97 -brann
Volvo 850 GLE -93 -såld
Peugeot 405 mi16 -89 -såld
adj
Turbopostare!
Kontakt:

Inlägg av adj »

Det är smidigt för den som inte kan/orkar leta runt själv
Mendet är klart att dom tjänar pengar på din bekostnad.

finns väl ingen som jobbar gratis?
Hus, kombi och barn..när ska jag bli vuxen då?
Hjerpe
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Hjerpe »

Tetsade Insplanet en gång...

När de hittat "den billigaste", så frågade jag vilka bolag de jämfört med. Kände inte igen namnet på något... Mycket märkligt, tänkte jag. Ringde till det bolag jag brukar använda, och det var ca 1000:- billigare... och då snackar vi att det var ca halva kostnaden mot Insplanet's förslag...
Tappen
www.UKULIZED.se

Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95

Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Jag ringer alltid runt till de olika bolagen. Att bara gå på deras hemsidor är lite lurigt. Där är inte det bästa priset.

På min Z3a till exempel så kostade den dyraste 22000 :- Helförsäkrat, full bonus, stad, pajk. :D Den försäkringen tog jag inte.

Kunde dock blivit lurad lite och inte kollat det finstilta på en av de andra försäkringsbolagen. Nu minns jag inte exakta siffror men på ungefär var det såhär.

Försäkringsbolag 1: 12000:- per år 5000 i självrisk.
Försäkringsbolag 2: 11000:- per år 5000 i självrisk (11000 i självrisk om föraren är under 24)

Min fästmö är under 24 så det hade varit en jättedålig idé!

Nåväl efter lite prutande och lite trixande så fick jag ner det till 8800:- vilket jag inte tycker är såååå farligt. Är man BMWägare så är allt fyrsiffrigt en framgång ;) :blush:

Så var inte snälla mot försäkringsbolagen, de är inte snälla mot dig och läs det finstilta.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Jag sänkte min premie från 5.600:- till 4.700:- och då har jag valt till hyrbil och självriskeliminering.
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
Råckard
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av Råckard »

Ang. Insplanet så har ni helt rätt. Kollade upp erbjudandet dom kom med på min Impreza nu, och det visade sig att dom i själva verket bara hade gämfört två olika bolag!
Alesand
Superpostare!

Inlägg av Alesand »

Daniel Magnusson skrev:

Nåväl efter lite prutande och lite trixande så fick jag ner det till 8800:-
Va!? Hur lyckas man pruta med dom? Vad sa du då? Kollade lite på vad en 528i touring -98 skulle kosta, det BILLIGASTE jag kunde hitta var 18000kr.

"Va? Råkade ni räkna på en M5:a nu? Nähä, men vad kostar en SÅN att försäkra då? Jaha, 24000kr."

Dom tycker alltså att en 528i är nästan lika hög risk som en M5:a. Jag kollade då istället vad den brutala muskelbilen 520i -99 skulle kosta. Lyckades hitta det låga priset 10800kr för en vanlig helförsäkring med 3000kr självrisk på vagnskadan.

Om det blir nån BMW touring? :sad2: :sgn-no:
Octavian bara kostar 4400kr.
David Alesand
Karl Birgander
Superpostare!

Alesand skrev:
Daniel Magnusson skrev:

Nåväl efter lite prutande och lite trixande så fick jag ner det till 8800:-
Va!? Hur lyckas man pruta med dom?
Ta fram offerter från olika bolag, ring och matcha dom mot varandra så mycket du kan, sedan säger du att du vill ha det ännu billigare.
Säger dom att dom inte kan gå ner mer, ring till nästa bolag, och upplys personen i andra änden... :D
Porsche 944 S2 -90
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Alesand skrev:Va!? Hur lyckas man pruta med dom? Vad sa du då?
Jag undrade helt enkelt om det var de som ville tjäna pengar på mig eller om det var deras konkurrent. :) Hade lite tur med hemförsäkringen med i samma veva så det hjälpte ju.
Alesand skrev: Kollade lite på vad en 528i touring -98 skulle kosta, det BILLIGASTE jag kunde hitta var 18000kr.
DU BOR I GÖTEBORG!

Sluta med det så löser det sig nog. :roll: :D
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Ando
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Ando »

323:an kostar 8000:- med hel på Länsförsäkringar för mig...
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Nu minns jag inte exakt vad det kostade men den blå Omegan gick på ca 2800 helår/halvförsäkring. Den har strax över 200 hk...
Den vita Omegan kostar ca 2600 helår/halvförsäkring. 150 hk...
Jag har Dina Försäkring (gamla Sockenbolagen), bor i Habo och är några år äldre än 24... :roll:
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Fjuht
Superpostare!

Inlägg av Fjuht »

på min audi 100 2,3 så betalade jag ca 4500/ år TRAFIK! 19 år då jag tecknade....
Jonas Danielsson
---------------------------------------
Volvo v40 2.0 -97
Volvo 245 -83
Lynx rave 670 -93
http://attitude.mine.nu/bilder/Fjuht/
Gindemo
Lever här på forat...

Inlägg av Gindemo »

Kan vi inte lista lite försäkringsbolag här,
så vi vet vilka olika man kan kontakta.

Fyll på listan...