Garage/verkstad för mek?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Normal postare
- Kontakt:
Garage/verkstad för mek?
Jag bor i lägenhet (i Umeå) utan några större mekmöjligheter. På sin höjd skulle jag kunna ställa upp bilen på en asfaltsplätt och hoppas på att ingen gör anspråk på just det utrymmet, men det förutsätter sommarväder.
Hur gör ni andra som inte själva äger garage eller är uppväxta på lantställen? Kan man hyra in sig i garage? Hur hittar man i så fall det? Finns det motorklubbar där man kan få tillgång till garage?
Att åka till OKQ8 och betala för en GDS-hall varje gång man skall göra något, lär ju bli dyrt... att byta difflager eller pinjonglager gör man ju knappast på en dag heller.
/Stefan
Hur gör ni andra som inte själva äger garage eller är uppväxta på lantställen? Kan man hyra in sig i garage? Hur hittar man i så fall det? Finns det motorklubbar där man kan få tillgång till garage?
Att åka till OKQ8 och betala för en GDS-hall varje gång man skall göra något, lär ju bli dyrt... att byta difflager eller pinjonglager gör man ju knappast på en dag heller.
/Stefan
-
- Normal postare
- Kontakt:
-
- Snubben som nästan bara läser
jag bor i läghenhet i skellefteå! och min erfarenhet är att man ska
prata med alla som du vet har/hyr garge och läg utt annonser på forum osv! även lappar på affärer osv kan funka! om man har lite tålamod dycker det alltid upp nåt! om du har släkt osv nära så kan man ju alltid fråga vad dom ska ha för att hyra eventuela garage!
men tyvär är det inte gratis att hyra så ibland kan det vara värt att hyra en bit utan för stan!
jag hyr 35kvm och det tycker jag är minimum om man ska göra lite mer omfatande byggen! då det blir mycke delar osv!
prata med alla som du vet har/hyr garge och läg utt annonser på forum osv! även lappar på affärer osv kan funka! om man har lite tålamod dycker det alltid upp nåt! om du har släkt osv nära så kan man ju alltid fråga vad dom ska ha för att hyra eventuela garage!
men tyvär är det inte gratis att hyra så ibland kan det vara värt att hyra en bit utan för stan!
jag hyr 35kvm och det tycker jag är minimum om man ska göra lite mer omfatande byggen! då det blir mycke delar osv!
-
- Normal postare
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
-
- Normal postare
- Kontakt:
Det låter ju inte dumt det heller. Finns det bara rejäla pallbockar kan man ju få upp bilen en bit ändå. Behöverr få upp den tillräckligt högt för att få loss växellådan.Djurvårdarn skrev:Du kan få va i mitt garage om du vill, de e öst på stan. Bara ett vanligt dubbel garage, men ska man inte va så mycke under så kan de ju gå...
/Stefan
-
- Normal postare
Takhöjd är ja inte riktigt säker på, men de inte högt iaf. De e väl lite över 2 meter skulle ja tro... Fast ja ska inte lova för mycke nu, vi ska ta lös ett grenrör på en audi femma i veckan, sen ska vi försöka byta dämpare och fjädrar på min räser 528 ! Men ska se hur de kommer att se ut.
Audi 100 2,3 88b Till salu
BMW 528i -84
Sxr 600 -01 Till salu
BMW 528i -84
Sxr 600 -01 Till salu
-
- Kontakt:
-
- Normal postare
-
- Normal postare
- Kontakt:
Audi 80
Jag har en Audi 80 med växellådspysselbehov. Den är inte särskilt skrymmande.Djurvårdarn skrev:Vad är de för bilar vi pratar om här? Två små, inga problem, två stora blir nog mer svårjobbat... Min 528 är ju inte SÅ stor, de e värre me e34an men de bara går och går.
/Stefan
-
- Kontakt:
-
- Normal postare
-
- Kontakt:
De va ju surt, men man letar vidare, jag letar hela tiden! Hittar man nåt bra till bra pris så tar man de...Djurvårdarn skrev:Nja, de kan kanske bli svår. Som de ser ut nu så kanske ja inte få ha de längre än till september , å de e ju typ strax.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Normal postare
- Kontakt:
Det verkar som om vi är åtminstone tre personer här i Umeå som söker garage. Vi kanske skulle slå oss ihop?Nicke Nyman skrev:De va ju surt, men man letar vidare, jag letar hela tiden! Hittar man nåt bra till bra pris så tar man de... :blush:Djurvårdarn skrev:Nja, de kan kanske bli svår. Som de ser ut nu så kanske ja inte få ha de längre än till september :( , å de e ju typ strax.
-
- Kontakt:
-
- Normal postare
-
- Normal postare
- Kontakt:
Inte så stora behov
Mina mekbehov är mest sporadiska. Jag behöver inte ha tillgång till garageplats året runt, utan bara då och då när något behöver fixas på bilen. Fast nu i början har jag samlat ihop till så mycket pyssel att jag nog skulle behöva ställa av bilen i ett par månader... :-)Nicke Nyman skrev:Jaa, varför inte, är vi 3st så måste vi iaf ha 100m2 tycker jag. Annars känns de så trångt...
Stefan
-
- Kontakt: