Kvick hjälp tack!

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Dräparn
Normal postare
Inlägg: 20
Blev medlem: 01 sep 2003 22:12
Ort: Övik
Kontakt:

Kvick hjälp tack!

Inlägg av Dräparn »

det är såhär att jag har en 325coupé E36 å tänkte byta bort den mot en M3 E36, tror att det är en trevlig bil för mig som vill åka halvfort men ändå inte lägga ner halva livet i garaget...

kollade på en bil igår och allt verkar stämma bra, det är bara en sak jag är liiiiite osäker på.

växellådan i 325:an är väldigt exakt, man kan inte ta fel på om man har en växel i eller inte, det är verkligen klipp-klapp, men när ja provade M3an så kändes det som hela allting var lite slappare, inte riktigt samma fasta lägen men ändå att det inte var några problem med växlingen eller att den var glapp för det går att växla fort utan skrap å dylikt, och när en växel är i så går det inte att peta ur växeln utan att koppla.

alltså min fråga är, är det nån som vet hur stor skillnad det är mellan de olika lådorna? i andra bmw jag kört är lådan mycket exakt och lägerna är precisa, man har ju hört och läst om att många trim-snubbar använder M-lådor för de ska vara så starka å hålla rätt bra...

kan de vara nå jobbigt eller är de bara att det är en ovanhet och en överdriven känslighet hos mig, man vill ju inte köpa skrot. :blush:

är tacksam för fler råd man enklelt kan kolla...

även tacksam för snabbt svar för det är i början på nästa vecka jag måste bestämma mig... :D
BMW 325i coupé E36 -92
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 2698
Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

De låter ju som om bussningarna i växellänkaget är dåligt. Om de nu är något sådant på de där lådorna!
Ring BMW o fråga! Eller http://www.autopower.se

Adios! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Skriv svar