Hej igen. Jag har nu tänkt om lite till, räknat, tittat på internet och funderat på vad ni skrev och så om 900 med V6 motor. Så nu funderar jag på 900 2.0T, den med 185 hk orginal.
Det som skulle vara roligt att göra med bil är att chipa den sätta på Feritta och sportfilter, sen ha lite lustgas typ 50-75hk. Byta mot en Viggen koppling. Slänga ut alla stolar och baksätet, sätta in 4 stycken Sparco stolar. Ha en platta draperad med kolfiber som skilljer skuffen och kupén från varandra. En väghållningsats och fina fälgar. Sen får man absolut inte glömma brommsarna!!!
Jag (vi) har råd med allt det fast det svåra är ju att övertala fästmön.
Vad tycker ni här? Ska jag böna och be (tjata). Tips någon?!?
Eller är jag ensam om att tycka det vore fränt och att det inte äventyrar bruksskicket på bilen?
Snälla hjälp mig!
Saab 900 2.0T
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Megapostare!
Saab 900 2.0T
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
-
- Legend!
Skulle den vara er enda bil eller handlar det om en extra bil?
Vi har en familjebil, Volvo 855:a som min fru gillar. Så länge den funkar fint utan problem får jag göra vad jag vill med våra andra bilar. Även om jag kanske har ett annat kostnadsläge än dig...
Om det är en extrabil, släng ut all komfort. Eller köp en mer spännande bil redan från början: min dröm är en M3:a, dvs något som är byggt för att köras hårt, stenhårt.
Vi har en familjebil, Volvo 855:a som min fru gillar. Så länge den funkar fint utan problem får jag göra vad jag vill med våra andra bilar. Även om jag kanske har ett annat kostnadsläge än dig...

Om det är en extrabil, släng ut all komfort. Eller köp en mer spännande bil redan från början: min dröm är en M3:a, dvs något som är byggt för att köras hårt, stenhårt.
-
- Megapostare!
-
- Normal postare
Jag har ju en 900SE Turbo -95. kanske skulle sälja.
utmärkt familjebil. gott om bagage. välutrustad med klimat larm o fdator.
enda som är gjort på bilen är öppet filer och sportavgas. låter härligt men bara när man gasar.
jag är fullkomligt förälskad i 900ng, finns ingen bil som kan erbjuda så mycket körglädje, utrustning och modernitet för de pengarna.
du kan få min för 40000.-
mvh Johan
utmärkt familjebil. gott om bagage. välutrustad med klimat larm o fdator.
enda som är gjort på bilen är öppet filer och sportavgas. låter härligt men bara när man gasar.
jag är fullkomligt förälskad i 900ng, finns ingen bil som kan erbjuda så mycket körglädje, utrustning och modernitet för de pengarna.
du kan få min för 40000.-
mvh Johan
TÖV medlem nr1
(Trollhättans Överladdade Vänner)
(Trollhättans Överladdade Vänner)
-
- Megapostare!
Väldigt frestande erbjudande. Jag är på fästmön nästan hela tiden om det. Fast det är nog omöjligt.
Kul att fråga fast det blir nog inget, jag är ju en toffel
Hur långt har den gått och så? Vart bor du?

Kul att fråga fast det blir nog inget, jag är ju en toffel

Hur långt har den gått och så? Vart bor du?
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
-
- Normal postare