Dåligt turbotryck

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

eastbay
Megapostare!
Kontakt:

Dåligt turbotryck

Inlägg av eastbay »

Nu har jag hittat en orsak som gör att turbon inte laddar som den ska. Magnetventilen läcker lite åt båda håll. Hoppas nu bara att det inte är några andra fel. Jag får den nya på fredag.
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Polaris 700 SKS Cross Country 2003
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk

Mathias (Eastbay)
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Har du laddtrycksmätare??
Och vart läker den?? läker den mellan slang och nippel så ta en slangklammer, de har jag på min, de är ett måste när man laddar 1,3bar.. :mhihi:

Adjö! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
eastbay
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av eastbay »

TurboNicke skrev:Har du laddtrycksmätare??
Och vart läker den?? läker den mellan slang och nippel så ta en slangklammer, de har jag på min, de är ett måste när man laddar 1,3bar.. :mhihi:
Den läcker inne i magnetventilen. Den öppnar åt båda hållen. Där är det ju ingen ventil längre utan en tkoppling :D . Jag har tyvärr ingen laddtrycksmätare, men då den ventilen är trasig så får jag bara grundtrycket och inge mer :( .

Men det tar väl en 20 minuter att byta den och jag får den på fredag så då fixar jag väl det på lunchen.
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk

Mathias (Eastbay)
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

eastbay skrev:
TurboNicke skrev:Har du laddtrycksmätare??
Den läcker inne i magnetventilen. Den öppnar åt båda hållen. Där är det ju ingen ventil längre utan en tkoppling :D . Jag har tyvärr ingen laddtrycksmätare, men då den ventilen är trasig så får jag bara grundtrycket och inge mer :( .

Men det tar väl en 20 minuter att byta den och jag får den på fredag så då fixar jag väl det på lunchen.

Låter bra de du.. =) Du ska nog se att du får ordning på grejjen... När ska du chippa då? O avgassystem?? De börjar bli dax.. Du får inte falla in i putskille rollen... :nono:

Adjö! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Jonas Aegher
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Jonas Aegher »

eastbay skrev: Den läcker inne i magnetventilen. Den öppnar åt båda hållen. Där är det ju ingen ventil längre utan en tkoppling :D .
Det är ju bara att plugga igen skiten. Sen har du obegränsat med tryck! :D
Jonas Larsson-Aegher
Kör hellre Passat än åker bil!
www.passat32.de
eastbay
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av eastbay »

TurboNicke skrev:Låter bra de du.. =) Du ska nog se att du får ordning på grejjen... När ska du chippa då? O avgassystem?? De börjar bli dax.. Du får inte falla in i putskille rollen... :nono:
Putsa som är så billigt.

Ja det är en bra fråga du. Sen i Oktober har jag inte haft några om helst pengar över då jag betalt räkningrna varje månad så det kommer nog tyvärr att dröja. Jag har en sak jag prioriterar lite högre i sommar. Måsste dränera runnt huset, annars så har jag nog inget hus att bo i. Kan hända att jag kanske chippar själv om jag får tag på det jag behöver, men vi får väl se.
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk

Mathias (Eastbay)
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

eastbay skrev:
TurboNicke skrev:Låter bra de du.. =) Du ska nog se att du får ordning på grejjen... När ska du chippa då? O avgassystem?? De börjar bli dax.. Du får inte falla in i putskille rollen... :nono:
Putsa som är så billigt.

Ja det är en bra fråga du. Sen i Oktober har jag inte haft några om helst pengar över då jag betalt räkningrna varje månad så det kommer nog tyvärr att dröja. Jag har en sak jag prioriterar lite högre i sommar. Måsste dränera runnt huset, annars så har jag nog inget hus att bo i. Kan hända att jag kanske chippar själv om jag får tag på det jag behöver, men vi får väl se.
Sedär, vi har en chippare i klubben... :lol:

Supernice!

Adjö! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Skriv svar