Kan inte förstå att det ska snackas om att köra så fort jämt.Kör en Yama R1 och kör alltid så att jag respekterar miljö och trafik! Med andra ord alltid lagligt!! För mig räcker det att GLIDA om kring och veta att jag "tvålar" till allt om jag vill!
För övrigt så åker inte vägverksgubbarna omkring och sätter upp skyltar med siffror på bara för nöjes skull!! Vilket man kanske kan förstå,eller?
Alltså respektera lagarna annars får ni åka till motorsportområden och köra och SKRYTA om hur fort ni kör!
110 är 110.Punkt slut.
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
- Kontakt:
110 är 110.Punkt slut.
Till att börja med så kan jag säga att jag är rätt imponerad av att du klarar köra lagligt med en R1:a (om du gör det) Det ska du ha credits för.R1 Runner skrev: Kan inte förstå att det ska snackas om att köra så fort jämt.Kör en Yama R1 och kör alltid så att jag respekterar miljö och trafik! Med andra ord alltid lagligt!! För mig räcker det att GLIDA om kring och veta att jag "tvålar" till allt om jag vill!
För övrigt så åker inte vägverksgubbarna omkring och sätter upp skyltar med siffror på bara för nöjes skull!! Vilket man kanske kan förstå,eller?
Alltså respektera lagarna annars får ni åka till motorsportområden och köra och SKRYTA om hur fort ni kör!
MEN....
Som du kanske också har sett så har vi hyrt Scandinavian raceway 2ggr i år plus en flygraka för att köra fort på. Klart man ska respektera lagar och regler. Men alla har vi fel å brister. Kan inte tänka mig att du aldrig kört över 110km/h med din R1:a Isåfall har du valt fel hoj. Du säger ju också att du vet att du kan köra från allt om du vill!!! Så om det va nåt fordon som du va osäker på att du kör ifrån så skulle du bevisa det? Visst är R1:an snabb, men med min förra bil hade du inte haft en suck å inte toppfartsmässigt med min nuvarande heller. Så du kan lika väl sälja hojen å köpa en moppe. PUNKT SLUT
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Jag kan berätta att t.o.m JAG har kört för fort med cykel, 54 km/h på 50-väg MED EN CRESCENT BALDER
, som visserligen har XX växlar mer än vilken (nåja) bil eller MC har ,nämligen 24 st, (racade med en kompis på väg till minigolfbanorna vid Stalpet när vi , iallafall jag, kom upp i denna hastighet).
, som visserligen har XX växlar mer än vilken (nåja) bil eller MC har ,nämligen 24 st, (racade med en kompis på väg till minigolfbanorna vid Stalpet när vi , iallafall jag, kom upp i denna hastighet).

hååler på dig r1 runner...
Ja måste gå in å hålla med R1 Runner i en del av vad han säger, det ÄR olagligt att köra för fort, att det sedan är en av lagarna som de flesta bryter mot är ju knappast något försvar. Varken moraliskt sett eller inför lagen. Så jag håller med dig.
Och enligt vad "Lotus Samuel" sa: "Alla har vi våra fel och brister" det låter som att det skulle vara ok för det? Det skar sig i mina öron allafall. Klart ja kan säga att jag inte kört lagligt i hela mitt liv, och jag kör fortfarande för fort ibland, men ja försöker bättra mig å inte trycka lika hårt me högern längre. Att försvara sig med att "alla har sina fel och brister" tycker jag faktiskt låter aningen patetiskt... (min åsikt) Okej, ingen är perfekt, men en grej som att köra för fort kan man göra något åt, om man bara vill!
Och sist men inte minst, jag har inget behov av att veta att jag kan "dra" vem som helst, borde man ha det? Känns lite som:
- Jag har en större hink än va du har!
- Näää, å min pappa e mycke starkare än din!!
Och enligt vad "Lotus Samuel" sa: "Alla har vi våra fel och brister" det låter som att det skulle vara ok för det? Det skar sig i mina öron allafall. Klart ja kan säga att jag inte kört lagligt i hela mitt liv, och jag kör fortfarande för fort ibland, men ja försöker bättra mig å inte trycka lika hårt me högern längre. Att försvara sig med att "alla har sina fel och brister" tycker jag faktiskt låter aningen patetiskt... (min åsikt) Okej, ingen är perfekt, men en grej som att köra för fort kan man göra något åt, om man bara vill!
Och sist men inte minst, jag har inget behov av att veta att jag kan "dra" vem som helst, borde man ha det? Känns lite som:
- Jag har en större hink än va du har!
- Näää, å min pappa e mycke starkare än din!!
"If you are not living on the edge, you are taking up too much space" - No Fear
Den här debatten kan vi hålla på länge med och den är intressant. Håller också till viss del med R1 mannen att det är olagligt. Men att påstå att man alltid kör lagligt är ju lite riskabelt att säga för rätt som det är står man under laserkamerans dom. "samuel" hade ju ett oerhört bra inlägg ovan och jag håller med. Sen kan man ju använda sitt sunda förnuft när man kör också, d.v.s. ta det städat där det finns älgar, katter barn med boll o.s.v. Om vägen är fri och sikten är bra så kan man ju till viss del gasa på en smula men det är ändå ganska oförsvarbart att köra som en galning. Försöker också numera minska ner på farten för att det är ju (enl. vv) farten som dödar.
Ang. cykelfart så har jag kört 5 km/h för fort på 70 väg...
Ang. cykelfart så har jag kört 5 km/h för fort på 70 väg...
Emil Tubbin