Bilder: Manges GolfIV

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

André
Megapostare!

Bilder: Manges GolfIV

Inlägg av André »

På Filles begäran lägger jag upp några bilder på en GolfIV tillhörande Mange här på forumet. Bättre bilder kommer, detta med en annan kamera... Så håll till godo med bildkvalitén, vi var egentligen bara ute och letade lite "photospots", så kompositionen av bilderna är inte heller 100%.
Edit: Mange hade inte ens tvättat bilen :P

Bild
Bild
Bild

Klicka på valfri ovanståend bild för att komma till resten av bilderna :)

MVH
André
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Re: Bilder: Manges GolfIV

Inlägg av Fibban »

Nice!! Men hur kunde Mange klara sig utan att tvätta! Han är ju vår egen lilla tvätt & poler kung!
En bra fotoplats gör så mycke!
Å det det blev mycket fint med heltoningen på golfen!!
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
André
Megapostare!

Inlägg av André »

Saab Filip skrev:Nice!! Men hur kunde Mange klara sig utan att tvätta!
Tack!
Det är bara att lura iväg han, oförberedd :)

Nästa "session" så kommer den nog att blänka som aldrig förr om jag känner Mange rätt :D
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

André skrev:
Saab Filip skrev:Nice!! Men hur kunde Mange klara sig utan att tvätta!
Tack!
Det är bara att lura iväg han, oförberedd :)

Nästa "session" så kommer den nog att blänka som aldrig förr om jag känner Mange rätt :D
Jag va oxå lite förvånad över att Mange INTE tvättat, jag trodde han skulle streta emot men André, du va duktig på att lugna Mange me att vi bara letade efter bra "photospots"... Finns rätt fina ställen i stan asså... Jag har sett ut ett till oxå där de kan bli finfina bilder..

Adjö! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

snygga bilder =) å snygg bil me för den delan.. vad är det för kamera och sklutartider, bländare osv på de här bilderna?
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
André
Megapostare!

Inlägg av André »

arsestar skrev:snygga bilder =)
Tack :D
arsestar skrev:vad är det för kamera och sklutartider, bländare osv på de här bilderna?
Som sagt, bilderna togs bara för att "vaska fram" och bedöma bra fotoställen... Kameran är en gammal "fickmodell" på 2 Megapixel och allmänt risig optik, bara automatiska lägen osv ;)
Men det lyckades ju uppenbarligen bli några hyfsade bilder ändå.

Om Du öppnar bilden i ett fotobehandlingsprogram kommer Du att kunna utläsa slutartider osv. Jag "labbade" mig fram med att ställa så gott det gick vad beträffar vitbalansen och sen pilla fram och tillbaka mellan olika förinställda värden/program. Återigen, bättre, eller ska vi säga bra, bilder kommer senare!

Bilderna är något justerade i storlek, komprimerade samt att jag ställde kontrast samt ljus i efterhand i ett program för att minska lite brus. Men de är i stort sett att betrakta som "original".

MVH
André
Skriv svar