Någon som har någon erfarehet eller vet någon sida där man kan få lite tips hur man kan bygga in slutsteg och bas i bagaget på en Audi 80.
Har allt men är lite osäker hur man ska "fälla" ner steg osv i bagaget?!
Är lite trist att bara ha en klädd låda där bak!
Har du stående tank eller liggande? Alltså, är det en B3 eller B4 kaross?
Jag hade en med B4 karossen tidigare (liggande tank)
Jag hade två 12" basar och ett steg.. Steget fäldes in i ett rack som gick gäms med bagage kanten. Lådan va delad i två delar, den ena va portad med portmynning upp i hatthyllan. Borten va i den kammaren som köglalaren spelade "in i" (Dan kammaren där magneten inte är).
Lådan var ej klädd utan jag tillverkade en täckskiva som fick täcka lådan och täcka skarven där glaskivan slutar. Glaskivan var 6mm.
Här har du även en länk till en kille som fixat en hel del i en med B3 kaross...
Jag har en B3 en -89´es audi. tanken är nog stående för den är emellan ryggstödet och bagaget.
Jag har just nu bara en filtklädd låda med en Jbl GTI 12".
Är lite kluven för jag har två sådana men vet inte om jag ska sätta in båda?!
Det blir ju rätt grymt ljud med två men... det blir ju också rätt maffig låda! Skulle nog behöva byta ut steg och kondensatorn då skulle jag tro
Ska kolla länken och se om jag kan få något tips där med!
Snyggt bygge du hade i Audin!
B3 karossen är ju lite knivigare att bygga i! Lådan får en så knepig form in mot tanken om man vill ha något bagageutrymme kvar! Men du har ju inga som helst broblem att få ner ett rack med slutsteg och konding i! För det är ju mycka plats där tanken oftast är!
Jo den är lite knepig ut formning där tanken är, men det är ett rätt djupt bagage så det går ju bra att fälla ner steget och kondningen!
Ska se hur jag kan få dit dubbla 12"are! Får nog kasta iväg resevljulet, man får hoppas att man inte behöver den!
Ska försöka börja lite nu i helgen så man kanske kan bli färdig innan det blir någon träff framöver!