Lådan rasad, projekt 900 "R" nerlagt...
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Styrelseledamot
- Inlägg: 2441
- Blev medlem: 11 dec 2002 23:34
- Ort: Habo
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Filip, du är ju alldeles för rolig du... Hehe, jaa, nu är de bara att hitta en låda, sen fixa ihop skiten, sen ut o gasa... Denna gången med insidan av huvet... Men på malmby ska man väl kunna bjuda på lite!Saab Filip skrev:Haha... Ja Nicke kommer nog hinna ångra sig några fler gånger innan bilen är "klar". Men då är frågan, kan en bil någonsin bli klar, det är ju ett rullande projekt... Fattar ni, RULLANDE... Assgggmpäsäk skrev:Fint Visste att du skulle ångra dig Va ju samma med topp packningen
Adjöööö...
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Hade du som mål 300hk i en og900 med en 5vxl låda?TurboNicke skrev:Jag klarar inte av de, jag har inte råd, tyvärr grabbar, 900 "R" har gått i graven! De blir inte nå mer Saab nu på ett tag tror jag, men jag ska ha en 9000 CSE 2,3T eller Aero innan jag är 25 sådeså!!! Med minst 300hk. Så nog lever drömmen om 300hk alltid!
Adjö...
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Njaae, tror de är OUT OF MY LEAGUE ett sånt bygge, då måste man ha DI o grejjer,de är jag kass på. Så, näe, de får bli nå annat, typ en 9000 CS(E) Aero eller nåt. Ev en ng900 då. Vi får se va de blir!
Vad har du gjort åt din Danne T16?
Adjööö..
Vad har du gjort åt din Danne T16?
Adjööö..
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Finns en i STCS som bromsat sin 9000 med fördelartändning och LH-sprut till lite drygt 300hk
Jag har väl inte gjort några extrema grejer.
9000 IC, topp & insug från 2,1-motorn, röda spridare + chip, 3" avgas.
Inom en månad sitter det en trim60 turbo och batteriböj monterat
http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5378
Jag har väl inte gjort några extrema grejer.
9000 IC, topp & insug från 2,1-motorn, röda spridare + chip, 3" avgas.
Inom en månad sitter det en trim60 turbo och batteriböj monterat
http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5378
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Har du mappat chippet efter dom spridarna?? Eller har du pbtr??DanneT16 skrev:Finns en i STCS som bromsat sin 9000 med fördelartändning och LH-sprut till lite drygt 300hk
Jag har väl inte gjort några extrema grejer.
9000 IC, topp & insug från 2,1-motorn, röda spridare + chip, 3" avgas.
Inom en månad sitter det en trim60 turbo och batteriböj monterat
http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5378
Vilken firma eller person har gjort ditt chip??
Adjööö...
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Ok, jag har oxå chip från Mats. Jag är grymt nöjd med de, man märker just ingen skillnad vid vanlig körning men när man börjar ladda mycke så märker man skillnad. Hur mycke laddar du?? Vart köpte du spridarna??
Jag är sugen på att byta topp och insug, de gör ju så stor skillnad! Byta till en 2,3 topp och 2,1 insug.
Nu måste jag leta rätt på nån som renoverar lådor! Vet av 3st. Vet inte vilken jag ska välja!
Adjöö...
Jag är sugen på att byta topp och insug, de gör ju så stor skillnad! Byta till en 2,3 topp och 2,1 insug.
Nu måste jag leta rätt på nån som renoverar lådor! Vet av 3st. Vet inte vilken jag ska välja!
Adjöö...
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Innan jag rasade första lådan laddade jag 1,5+ då rasslade det till på trean Sen dess har jag kört med en tillfällig sop-låda.. då har jag bara kört på grundladd.. men nu har jag en nyrenoverad låda med starkare lager som enligt växellåds-jörgen ska hålla för 270-300hk. Så när den fått rulla 200 mil är det dags att låta trim60:n ladda
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt:
De låter fint de... =)
Jag va ute efter en trim60 ett tag men alla tyckte jag skulle köpa nå annat, för den är så seg, tar så länge innan den laddar, men jag vet inte, de är ju ruggig ketchup i dom. Skickar iväg bra vid 3500rpm. =)
Undras vad man ska sikta in sig på, topp o insug eller nåt annat, va tror du?
Adjööö...
Jag va ute efter en trim60 ett tag men alla tyckte jag skulle köpa nå annat, för den är så seg, tar så länge innan den laddar, men jag vet inte, de är ju ruggig ketchup i dom. Skickar iväg bra vid 3500rpm. =)
Undras vad man ska sikta in sig på, topp o insug eller nåt annat, va tror du?
Adjööö...
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Vill du köra sönder lådan är det ju bra att välja en modern turbo som laddar tidigt.... sen så köpte jag en og900 för att jag ville ha rejäl turbokick
Hittar du en topp från 2,1 eller 2,3 (identiska) och ett insug från en 2,1 så är det bara att slänga på. Du får större hål in i motorn. Dessutom är det inget som syns utifrån
Har du APC på din?
Hittar du en topp från 2,1 eller 2,3 (identiska) och ett insug från en 2,1 så är det bara att slänga på. Du får större hål in i motorn. Dessutom är det inget som syns utifrån
Har du APC på din?
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Jag köpte min låda från Jörgen, en 4vxl "ny" (fabriksrenoverad från Saab) för 5000:-
Bytte låda eftersom min andra började att föra lite oväsen.
Passade på att byta då motorn skar.
Fast ska man köra 4vxl måste man ha 7:ans primär för att det ska vara körbart.
Lycka till med att fixa iordning bilen igen.
ps. det är viktigt med oljebytet i lådan ds.
Bytte låda eftersom min andra började att föra lite oväsen.
Passade på att byta då motorn skar.
Fast ska man köra 4vxl måste man ha 7:ans primär för att det ska vara körbart.
Lycka till med att fixa iordning bilen igen.
ps. det är viktigt med oljebytet i lådan ds.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
-
- Styrelseledamot
- Inlägg: 2441
- Blev medlem: 11 dec 2002 23:34
- Ort: Habo
Här Nicke har du mail och tel till Jörgen om du vill
Jörgen 0530-51100 070-5285055.
e.t.t@swipnet.se
Jörgen 0530-51100 070-5285055.
e.t.t@swipnet.se
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Om du sponsrar så fixar jag detta... Men bara med sponsring...Maccan skrev:Du vet var du ska jaga någonstans....TurboNicke skrev:Jepp, jag har APC, alla va ju på mig att de är ett måste, o jag är nöjd me min nu, laddar fint, ska jaga rätt på 2,1topp o insug. Bilen kan ju bli hyffsad iaf.. offra en helg o byta allt sånt.. =)
Adjö...
Adjö,.,..
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72