Det dröjer nog. Här har det snöat sedan i fredags nästan oavbrutet. Det har kommit en 3-4 dm. Men jag njuter. Jag får ju köra snöskoter. Dessutom har jag inte påbörjat min renovering av mina sommarfälgar än. Nu har jag ju samma dimentioner på Vinter & Sommar så jag kommer inte märka så stor skillnad då sommardäcken åker på. 225/45 17" Sommar som Vinter!
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008 Skoda Fabia 1.2 2006 Skoda Pickup 1.9D 1998 VW 1200 LIM 113 1965 Polaris 700 SKS Cross Country 2003 Ockelbo 600 Örnvik 415 Johnsson 6hk
Här i skåne är det vår. Jag har till och med plockat fram båten.
Visserligen så var det mest för att jag skulle sälja motorn.
I skåne så är det ca +7-10 grader.
Här i Ångermanland är det -3 till -5 grader det snöar & snödjupet varierar väl från plats till plats mellan 2 till 10 dm. Jag har än så länge ingen båt, men jag vill skaffa mig en eka jag kan ge mig ut i till sommaren.
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008 Skoda Fabia 1.2 2006 Skoda Pickup 1.9D 1998 VW 1200 LIM 113 1965 Polaris 700 SKS Cross Country 2003 Ockelbo 600 Örnvik 415 Johnsson 6hk
Jag har ett dilemma, som de är nu så kan jag INTE åka på sommardäck till Elmia, men svarta plåtisar som ser lite rostiga ut med kassa vinterdäck är inte så roligt, så de blir väl att starta 03:00 på natten för att vara framme 21:00 samma dag... Men, man kanske har sån tur att E4;an är bar hela vägen ner, de lär visa sig!
Over and out!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Vadå, du har väl stort bagage? Du får väl byta efter halva vägen? går ju på under en halvtimma. eller också får du parkera långt bort bara. Å tredje sidan kommer det vara så mycket bilar så folk kommer nog knappt se en bil i mängden.. men men.. förstår dig med..
Här uppe tycks sommarsulorna få vänta än ett bra tag! Snöar ju var och varannan dag! Nog för att det är kul då det snöar, men det skulle ha trillat ner för 3-4 månader sen!
I linköping så har vi haft några fina veckor fram tills denna, kom ca 1 dm snö natten mellan mån tis. Så på tisdag morgonen så stod polisen i linköping och plockade in bilar som inte hade vinter däcken på, Dyrt med sådana böter för dom som redan satt på sommardäcken.
Men nu tycker man inte att det borde komma någon mer snö, snart april ju.
TurboNicke skrev:Jag har ett dilemma, som de är nu så kan jag INTE åka på sommardäck till Elmia, men svarta plåtisar som ser lite rostiga ut med kassa vinterdäck är inte så roligt, så de blir väl att starta 03:00 på natten för att vara framme 21:00 samma dag... Men, man kanske har sån tur att E4;an är bar hela vägen ner, de lär visa sig!
Over and out!
Behöver Du statusrapport över väglaget har jag en bekant som kör lastbil längs en stor del av E4:an i södra Sverige, framför allt Sthlm - JKPG... Så innan Du drar är det bara att säga till så får Du en aktuell väderleksrapport
TurboNicke skrev:Jag har ett dilemma, som de är nu så kan jag INTE åka på sommardäck till Elmia, men svarta plåtisar som ser lite rostiga ut med kassa vinterdäck är inte så roligt, så de blir väl att starta 03:00 på natten för att vara framme 21:00 samma dag... Men, man kanske har sån tur att E4;an är bar hela vägen ner, de lär visa sig!
Over and out!
Behöver Du statusrapport över väglaget har jag en bekant som kör lastbil längs en stor del av E4:an i södra Sverige, framför allt Sthlm - JKPG... Så innan Du drar är det bara att säga till så får Du en aktuell väderleksrapport
Kommer du åka ner André?? Eller hur blir de??
Over and out!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Becker skrev:Längesen förr förra lördagen satte jag dit mina var lite halt under söndagen då det snöade lite men men vad gör man inte
Helt rätt Becker!
Det får nog bli o stoppa på dem till helgen. Så illa gött o gå från svart plåt till skinande aluminium! Fast då får de nog bli o tvätta bilen med. Får hoppas på lite fint vårväder.