E30 bana/styling/trim projekt (bilder)

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Daniel Jansson
Postare
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 mar 2004 22:51

E30 bana/styling/trim projekt (bilder)

Inlägg av Daniel Jansson »

Halloj!

Slänger upp lite bilder på mitt projekt här. En 320 från 84. Det som hitentills är gjort med karosseri är:
Bytt tak (för att få en taklucka),
Utrullade skärmkanter,
Egna kjolar i plåt
Diverse polerade detaljer kommer de bli med plus lite
andra detaljer...

Tanken är att de ska på en turbo så småningom, eventuellt med en större motor,
förmodligen en 24v 2,5. Fast först ska bilen stoppas ihop och in på hellackering.

Lite bilder, håll till godo!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Inte värst klar ännu (glasfiber med originalkofångare innuti)
Bild
Här ska det in en hel del prylar till!

Bild
Detta är då jag med den tilltänkta turbon, en Garret nånting.
Svordomen som står på ska poleras bort!!! :saythat:
Usch!! Bild


Bild
Ivarsch med nästa utmaning, kabelhärvan!! :o
Här ska för övrigt in två sittastillstolar o blank bur.
Daniel Jansson
_____________
BMW 540 -93
BMW 320 -84, Banprojekt
Anders Toll
Legend!
Inlägg: 3339
Blev medlem: 07 apr 2002 11:17
Ort: Växjö

Inlägg av Anders Toll »

Välkommen hit Daniel! Trevligt bygge!

Kommer du försöka få bilen besiktad?

Vad är planerna för bilen, banracing, drifting eller bara finåkning? :roll:
Daniel Jansson
Postare
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 mar 2004 22:51

Inlägg av Daniel Jansson »

Tack så mycket!
Tanken är att den skall vara en bil som är besiktigad och och anvädbar på gatan, med den skall ju helt klart se ut som att den hör hemma på banan, så hela chassit kommer att var byggt för banåkning. även utsendet har en hel del förädringar för att se lite råare ut.
Daniel Jansson
_____________
BMW 540 -93
BMW 320 -84, Banprojekt
Andreas K
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 1632
Blev medlem: 21 mar 2002 23:50
Ort: Vaggeryd

Inlägg av Andreas K »

Trevligt!
Många som bygger e30 turbosar nu. Vad är de för turbo?

Jag skulle också vilja byta tak på min fast tvärtom om för å slippa tackluckan så vi kunde ju ha bytt 8)
/Andreas
Daniel Jansson
Postare
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 mar 2004 22:51

Inlägg av Daniel Jansson »

hej!
Jag är lite osäker på betäkningen på turbon men den är från en volvo fast helt ny, det är en garrett tror den heter gt2052v. Ingen jätte turbo, men ändå något att börja med.
Byta tak är inte svårt om man är mycket mycket noga med inmätningen av det ny taket.
Daniel Jansson
_____________
BMW 540 -93
BMW 320 -84, Banprojekt
Henke
Lever här på forat...
Inlägg: 1158
Blev medlem: 24 okt 2001 01:00
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Henke »

Fräckt. :thumbsup:
Ser fram emot att se den på sommarens träffar
Daniel Båge
Legend!
Inlägg: 4691
Blev medlem: 31 okt 2001 01:00
Ort: Tofteryd
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Klart oväntat med taket! :o
En annan skulle betala extra för en bil för att den inte har taklucka. Men tur att vi alla är olika!

Ska du typa in den med M50 motorn eller köra ändå?
Turbon går inte besiktiga med om du inte han kompisar på SBP. Inte ens lönt att försöka... :(

Men hur fick du dit M5-fälgarna? Bytt nav? :confused:


hoppas vi får se bilen i verkligheten :thumbsup:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Ivarsch
Lever här på forat...
Inlägg: 1271
Blev medlem: 24 maj 2002 08:54
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Kan väl berätta om att fälgarna står ju bara där för att slippa tomrummet.. Annars sitter de på 540:n.. Fälgar till den här bilen är väl inte inhandlat än (vad de blir sen får väl daniel svara på).


Nu är elsystem o instrumentpanel o sånt i..
Fatta vad grymt mycket sladdar de var.. men nu verkar vi veta vart alla ska gå o har kopplat in det mesta.. :banana:
________________________
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
Karlsson
Legend!
Inlägg: 3973
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Jönköping

Inlägg av Karlsson »

Efter årsmodell -75 så blir det tvärstopp för att ÄNDRA motorn. Däremot kan man lasta i en motor från nån annan tillverkare som redan har turbo, tex Volvo eller SAAB. Men det vill man ju inte...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Daniel Jansson
Postare
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 mar 2004 22:51

Inlägg av Daniel Jansson »

till att börja med kommer orginal motorn på väldiga 125 hk och 2000cc att sitta i. Men det kommer ju inte att funka i så länge! planen är att fä tag i en 2.5L 24v m50 och stoppa i, och möjligtvis stressa på den lite.
Daniel Jansson
_____________
BMW 540 -93
BMW 320 -84, Banprojekt
Daniel Båge
Legend!
Inlägg: 4691
Blev medlem: 31 okt 2001 01:00
Ort: Tofteryd
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Daniel Jansson skrev:till att börja med kommer orginal motorn på väldiga 125 hk och 2000cc att sitta i. Men det kommer ju inte att funka i så länge! planen är att fä tag i en 2.5L 24v m50 och stoppa i, och möjligtvis stressa på den lite.
Men frågan är ju kvar? Har du tänkt att typa den med M50in?

går det?
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Daniel Jansson
Postare
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 mar 2004 22:51

Inlägg av Daniel Jansson »

jag tror väl att det blir svårt att få igenom den med m50 i. men jag har ju set andra som har den i, men man vet ju inte hur godkända dom är. det är ju samma med alla turbo konverterade bmw´s det finns nog inte många som har turbon motorn i när dom besktigar. :confused:
Daniel Jansson
_____________
BMW 540 -93
BMW 320 -84, Banprojekt
Skriv svar