Småbil?

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Josef
Deluxpostare!
Inlägg: 427
Blev medlem: 24 okt 2001 01:00
Ort: Finspång
Kontakt:

Inlägg av Josef »

Jag personligen tycker att det är lite mycket pengar för en så pass gammal bil som det ändå är. För dom pengarna kan man få ganska mycket mer bil tror jag... men jag är ju ingen expert...det finns ju andra här som är...:smile:

/Josef
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige
MINA BILDER
Daniel Båge
Legend!
Inlägg: 4691
Blev medlem: 31 okt 2001 01:00
Ort: Tofteryd
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Det var mycket pengar för en gammal japan. Den är ju förmodligen inte mjukkörd heller. Hitta något annat. Jag menar för 50000:- Oj vad tuffa bilar du kan köpa då...
marcus
Deluxpostare!
Inlägg: 476
Blev medlem: 28 okt 2001 01:00
Ort: Habo
Kontakt:

Inlägg av marcus »

nä... och vad är det för fel på volvo 340???
Youngström
Postar så det viner...
Inlägg: 64
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Värnamo

Inlägg av Youngström »

Jag gillade den. Det är ju trots allt en Japps. Jag gillar Jappsar! :grin:
Bild
Mae
Legend!
Inlägg: 3704
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Bromölla, Skåne

Inlägg av Mae »

Honda 92:a för 30000:- är inte fel.
Gör 0-100 på ca 7 sekunder orginal.
Byter man sedan ut avgassystem, öppet filter mm så kan det bli riktigt kul.

/M
Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 2787
Blev medlem: 30 jan 2002 01:00
Ort: Råslätt, Jkpg

Inlägg av Martin Fåglefelt »

On 2002-02-05 09:30, Mae wrote:
Honda 92:a för 30000:- är inte fel.
Gör 0-100 på ca 7 sekunder orginal.
Byter man sedan ut avgassystem, öppet filter mm så kan det bli riktigt kul.

/M
Vilken honda då?...CRX?
Mae
Legend!
Inlägg: 3704
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Bromölla, Skåne

Inlägg av Mae »

Nej en civic 92:a med 130hk motor.

Köper du sedan Crx med V-tec så kan du komma ner ännu lägre tider.
Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 2787
Blev medlem: 30 jan 2002 01:00
Ort: Råslätt, Jkpg

Inlägg av Martin Fåglefelt »

On 2002-02-05 12:16, Mae wrote:
Nej en civic 92:a med 130hk motor.

Köper du sedan Crx med V-tec så kan du komma ner ännu lägre tider.
Hur många kusar har en V-tech då?...och hur många har en "vanlig"...finns turbo?
simjo89
Postar så det viner...
Inlägg: 94
Blev medlem: 05 feb 2002 01:00
Ort: Aneby

Inlägg av simjo89 »

[quote]
On 2002-01-31 12:16, Anonymous wrote:
snygg från sidan ja

och från dom flesta andra håll också
[Simon Johansson]

Gör den här texten nåt nytta, egentligen?
simjo89
Postar så det viner...
Inlägg: 94
Blev medlem: 05 feb 2002 01:00
Ort: Aneby

Inlägg av simjo89 »

gör som jag, köp en nikko ripper 4 -01 allt ingår,batteri,laddare,fjärrkontroll. toppfart mirakulösa 21 km/h!!!!!!
svinkul (2 års garanti):D :cool:
Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 2787
Blev medlem: 30 jan 2002 01:00
Ort: Råslätt, Jkpg

Inlägg av Martin Fåglefelt »

On 2002-02-05 19:55, Simjo89 wrote:
gör som jag, köp en nikko ripper 4 -01 allt ingår,batteri,laddare,fjärrkontroll. toppfart mirakulösa 21 km/h!!!!!!
svinkul (2 års garanti):D :cool:
Nej tack...men tack ändå
Zeb
Lever här på forat...
Inlägg: 1113
Blev medlem: 24 okt 2001 01:00
Ort: Habo
Kontakt:

Inlägg av Zeb »

Mae, är du säker på att du inte tänker på Civic VTI med 160 kusar? Skulle göra 0-100 på tror det var 7.2 sekunder första året, ändrades till knappt 7.9 året därpå, en crx v-tech med 150hk ska väl gå på ca 8.1 eller nåt och toppa 220, men fabrikssiffrorna kanske är väldigt underdrivna?
Samuel Lindkvist
Legend!
Inlägg: 3042
Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
Ort: Horda
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

On 2002-02-05 22:32, Zeb wrote:
Mae, är du säker på att du inte tänker på Civic VTI med 160 kusar? Skulle göra 0-100 på tror det var 7.2 sekunder första året, ändrades till knappt 7.9 året därpå, en crx v-tech med 150hk ska väl gå på ca 8.1 eller nåt och toppa 220, men fabrikssiffrorna kanske är väldigt underdrivna?
Men man måste ju räkna med sportfilter +10% och sportavgassystem +10%. Filter = 176hk Filter+sportsystem = 193.6hk slänger man sedan i en doftgran så når man 200hk lätt. :wink:
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Mae
Legend!
Inlägg: 3704
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Bromölla, Skåne

Inlägg av Mae »

On 2002-02-05 22:32, Zeb wrote:
Mae, är du säker på att du inte tänker på Civic VTI med 160 kusar? Skulle göra 0-100 på tror det var 7.2 sekunder första året, ändrades till knappt 7.9 året därpå, en crx v-tech med 150hk ska väl gå på ca 8.1 eller nåt och toppa 220, men fabrikssiffrorna kanske är väldigt underdrivna?
Eh!
Snackade med kompisen igår och vi diskuterade hans bil lite.
Avgassystem: Orginal
Luftfilter: troligen sportfilter
Han höll med på att hans bil gick bra, nästan för bra. Han tror att föregående ägaren gjort något med kamaxlarna.
Han lånade hem en pryl som mäter tider, G-lader eller vad det heter och han kom ner till 6.98 som bäst.
Måste säga att jag är grymt imponerad.
Bra prestanda för att vara en 130 hästars motor.
Bilen är en 92:a och ser helt orginal ut.
Både på in och utsidan. Ja till och med i motorrummet men man vet aldrig.

/M
Samuel Lindkvist
Legend!
Inlägg: 3042
Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
Ort: Horda
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

G-tech mätare måste det varit han menade då. Jag har en sån. Visst kan 6.98 stämma men jag vill ändå att du ska veta att med en sådan mätare kan man få tiderna lite som man vill ha dom. Det måste va väldigt rakt om det ska stämma. Dessutom har jag märkt att den slår ifrån strax innan 100 på mätaren men den borde väl slå av strax efter?!!! På mercan fick jag exakt samma sifror som fabriken vid flera körningar. Med Lotusen åkte jag på 4.3 flera gånger i rad med hjulspinn nästan hela vägen. M5:an har jag inte testat än. Själv tror jag det är en liten glädje mätare men det är ju min åsikt. Men i vilket fall som helst så är den ju bra om man ska jämföra två bilar. Det roligaste dock å mäta bromssträckan. 100-0 på 36m stämmer bra med fabriken. En Viper behöver 46m. Men ska man bara åka rakt fram så kvittar det ju :wink:
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Zeb
Lever här på forat...
Inlägg: 1113
Blev medlem: 24 okt 2001 01:00
Ort: Habo
Kontakt:

Inlägg av Zeb »

Jo jag har också fått uppfattningen att g-tech inte är det mest pålitliga mätinstrumentet men som check hur modifieringar slår ut och för att jämföra inbördes med samma mätare är den ju bra, dessutom får man ju ett hum om hur snabb bilen är. För att öka på noggrannheten kan man ju ge sig ut och köra 5 repor i bägge riktningarna och sen dra bort dom två bästa och dom två sämsta tiderna och sen räkna ut medel på dom övriga.
Mae
Legend!
Inlägg: 3704
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Bromölla, Skåne

Inlägg av Mae »

I vilket fall så kan den ju inte slå på flera sekunder i alla fall.
Eller?
Samuel Lindkvist
Legend!
Inlägg: 3042
Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
Ort: Horda
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Kan skilja en sekund ganska lätt. Man kan få den till å åka 0-100 på 2sek genom å bara luta på den i handen ju.

Men som Zeb sa. Man måste köra åt båda hållen flera gånger. Man måste också ta bort det bästa och sämsta värdet å räkna medlet på dom andra.

Ska visa hur den funkar på nästa träff om du kommer.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Samuel S
Legend!
Inlägg: 3406
Blev medlem: 22 okt 2001 01:00
Ort: Boarp, Skillingaryd
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

On 2002-02-06 12:45, Lotus Samuel wrote:

Ska visa hur den funkar på nästa träff om du kommer.
Va roligt!
Nästa träff är ju på lördag.
Ska bli kul o få några goa 402-meters tider att skryta om på tds'en.
Samuel Lindkvist
Legend!
Inlägg: 3042
Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
Ort: Horda
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Ledsen Samuel men 402m funkar inte på din bil. En föutsättning för att den ska mäta 402m är att bilen kommer över 100km/h innan man har kört 402m annars tror den att man vill mäta 0-100 :lol:
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Skriv svar