Köpa delar från USA?

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Gti Mange
Superpostare!

Köpa delar från USA?

Inlägg av Gti Mange »

Hello everybody!
Jag har kollat på "några" ,(typ 100), sidor på internet angående delar till min Golf gti. Det skiljer ganska mycket i pris om man ska köpa från USA. Jag vet inte riktigt vilka övriga kostnader man ska räkna med. Är det någon som köpt från staterna tidigare och hur har ni gått till väga. Blir det billigare? Jag är ruggit sugen på lite smågodis från http://www.vwturbo.com/ tacksam för tips
Passatägare!!
Opel kadettägare!!
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Tull är väl nåt ja antar man inte kommer undan.. sen vad den ligger på har jag ingen aning om..
Gti Mange
Superpostare!

Inlägg av Gti Mange »

Jag har hört nåt om att man kan be företaget skriva gåva eller "gift", på engelska då förstås annars kommer väl paketet inte in i landet :mhihi: .Ja jag vet inte.
Passatägare!!
Opel kadettägare!!
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Gti Mange skrev:Jag har hört nåt om att man kan be företaget skriva gåva eller "gift", på engelska då förstås annars kommer väl paketet inte in i landet :mhihi: .Ja jag vet inte.
Det sägs kunna funka, för då har du inte betalt nåt för de. Men då måste du nog betala med typ VISA eller liknande vid beställandet.. Så de är ju ett sätt.. sen om de är rätt är en annan sak..
ThomasL
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av ThomasL »

Gift funkar sällan nuförtiden, dessutom så är företagen oftast inte så pigga på att fiffla med värdet då de kan råka illa ut för det.
Thomas Lindgren

Sponsrad av:
J-Spec Imports
OutRun
Nicklas Å
Perra P
Mikael A
Andreas Z
Tommy Hammar
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Visst är det så att tullen ligger på visst många % av varans pris? Sen så åker man ju på frakten så klart! Men nog kan man spara in en å annan krona om man har tur! Hör med Umeå bilstylig & racing om inte han kan ta hem åt dig? Han kanske kan lyckas dra av något på nå sätt eftersom han har företag, ja va vet jag? :confused:
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
ThomasL
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av ThomasL »

Tull på bildelar ligger oftast på 3.5%, sen moms på 25%, det ska betalas på varans värde + frakt. Det man kan hoppas på är att de kan sänka värdet lite, men överdriver man eller skriver "gift" så är risken stor att man åker dit på fullvärdet. Så det gäller att inte vara för snål.
Thomas Lindgren

Sponsrad av:
J-Spec Imports
OutRun
Nicklas Å
Perra P
Mikael A
Andreas Z
Tommy Hammar
Gti Mange
Superpostare!

Inlägg av Gti Mange »

Ja..man får väl se över tillgångarna och prioritera om tänkta inköp. Om det blir massa oförutsedda utgifter är det kanske inte värt. :cry:
Passatägare!!
Opel kadettägare!!
Westerlind
Normal postare

Inlägg av Westerlind »

Allt om avgifter angående import finns att läsa på tullverkets hemsida.
såhär funkar det med bilar ha jag för mig:
( bilens pris + fraktkostnad ) x tullskat någon enstaka procent.
sedan får du betala 25% i moms på hela detta belopp.

brukar dock vara billigare i usa i alla fall med tanke på låg dollarkurs.

mvh Johan
Skriv svar