Undrar om det är någon som vet hur svårt det är och byta insug på min 328 till 325ans.
Och om man måste mappa om den efteråt.
Kollade men en trimnings firma som kunde fixa 30hk på chip och luftfilter och det är ungefär vad jag har hört att byte av insuget skulle ge.
Så frågan är om jag ändå måste mappa om den så blir det ju inte billigare att byta insug.
Byta insug på BMW 328
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
- Kontakt:
Det är nog inte så svårt. Alla grejer passar väl så det är ju bara att byta i stort sett. Att nån firma kan fixa 30hk med chip och luftfilter stämmer inte. Dom försöker helt enkelt blåsa dig. Gå inte på det. Det är roligare att byta lite hårdvara så man vet att det gör nån skillnad. visst ett chip vore inte fel utöver det. Men mer än 10hk gör det inte. Och det beror mest på att dom ökat varvstoppet, inte av att motorn fick 10hk mer.
Du behöver inte mappa om.
Du behöver inte mappa om.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
En fråga från en på just detta området lite okunnig.
Varför vill man byta insug från det som man sitter på en 328 till det som sitter på en 325:a?
Ja menar, 325:an är ju mindre o så. Eller är de så att den är mer optimerad/'trimmad' än 328:an?
Varför vill man byta insug från det som man sitter på en 328 till det som sitter på en 325:a?
Ja menar, 325:an är ju mindre o så. Eller är de så att den är mer optimerad/'trimmad' än 328:an?
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03