Varför tror ni jag köpte mina 17" OZ? Inte för att de är lätta...Porsche Daniel skrev: Men sen kan det ju vara snyggt med stora fälgar.
M3E30 med 19"
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Finns det nåt seriöst reportage med jämförelser mellan olika fälgar gjorda? Det vore nåt ordentligt för nån motortidening att bita i.
Alla vet ju att tex billiga kopie-m-fälgar å annat presterar sämre än orginalen. Allra helst så går ju allt annat än smidda fälgar bort. Sen så finns ju fälgar i magnesium å andra dyrare matrial. Intressant det där med att det skillde på AMG & BBS, trots samma storlek & tillverkare. En lista där olika fälgar är testade med samma däck.... det borde ju finnas??
Man vill ju verkligen inte köpa grisen i säcken bara för att dom är snygga liksom....
Alla vet ju att tex billiga kopie-m-fälgar å annat presterar sämre än orginalen. Allra helst så går ju allt annat än smidda fälgar bort. Sen så finns ju fälgar i magnesium å andra dyrare matrial. Intressant det där med att det skillde på AMG & BBS, trots samma storlek & tillverkare. En lista där olika fälgar är testade med samma däck.... det borde ju finnas??
Man vill ju verkligen inte köpa grisen i säcken bara för att dom är snygga liksom....
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Megapostare!
- Kontakt:
jo visst påverkar det var vikten ligger oxå. ju längre ut på fälgen tyngden ligger desto större gyrokrafter blir det. Bara att testa själv genom att ha en tyngd på ett snöre och rotera. ju längre ut på snöret tyngden ligger, desto tyngre är det att hålla kvar i snöret. det är dessutom svårare att få rotation på hela saken.

Kona Kahuna -03
Folkvagn Golf TDI -99

Yamaha V-Max 500 -98
Honda CBR 1100 Super Blackbird -97

Kona Kahuna -03
Jag har sprickor i alla ekrar på mina Integral A2 kopior som sitter på Omegan, och på en fälg är det en eker som är helt av. Det knakade konstigt från framvagnen när man körde sakta...erre skrev: Alla vet ju att tex billiga kopie-m-fälgar å annat presterar sämre än orginalen.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Näe, fy va coolt... jag tycker du ska köra tills fälgbanan lossnar helt från ekrarna! Kanske lite synd om omegan dock.Karlsson skrev:Jag har sprickor i alla ekrar på mina Integral A2 kopior som sitter på Omegan, och på en fälg är det en eker som är helt av. Det knakade konstigt från framvagnen när man körde sakta...erre skrev: Alla vet ju att tex billiga kopie-m-fälgar å annat presterar sämre än orginalen.
Kan det vara så att orginalen är smidda men inte dina??... sen när man gör kopiorna så får dom ju inte se grövre ut, å då dom inte är smidda spricker dom istället??
Jag skulle tro att riktiga Integral fälgar är gjutna också, men mina är så dåligt gjutna med en massa gjutskägg och sånt på ekrarna, så det är inte konstigt att de gått sönder. Jag har ju kört ganska hårt med de här fälgarna i 4 år.
Anders Karlsson