Skoter "tävling" & träff!!

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Skoter "tävling" & träff!!

Inlägg av Fibban »

Har hört talas om att helgen den 7-8 Fedruari så kommer det upp några medlemmar från jkpgs trakten upp hit för att hälsa på. Skulle va kul om vi kunde dra ihop så många som möjligt då och köra en skoter "tävling" på Alviks skotercrossbana i Umeå. Vi kan kör typ 3 varv på tid å så tävla man mot andras tider men framför allt mot sin egen tid. Sen kan vi fara till ett lämpligt ställe och fika och grilla å bara ha det gött! Hoppas på att se lite Ö-viks bor, Härnösand/Timrå bor å Lyckselebor. Kanke tillåmed lite Lule bor här då! Självklart ska ni från södern få låna maskin å testa på riktig bankörning :mhihi:

Detta är bara preliminärt. Hoppas på lite reaktioner, och visat intresse.
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Ja det är visst sagt så... Troligen blir jag en av dem som åker uppåt. Men en resa på 120 mil för min del känns inte så jättekul, men att träffa er nordbor (läs samer) väger upp det hela...
Marcus Marklund

www.millway.se
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Maccan skrev:Ja det är visst sagt så... Troligen blir jag en av dem som åker uppåt. Men en resa på 120 mil för min del känns inte så jättekul, men att träffa er nordbor (läs samer) väger upp det hela...
Det e la inte så farligt långt? Sen är det nog mer 100 mil.

Men jag ser fram emot det.
Skoter, skoter skoter!! Heja!
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Jojken
Postare
Kontakt:

Inlägg av Jojken »

Ja, de låter riktigt kul, jag är helt klart på! Hoppas bara att det är många som är intresserade och kommer.
Jojken Racing
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Skoter är dö kul! Ska men ta med egen eller kan man få låna? :wink:
Från mitt hem i Värnamo så är det 996 kilometer till Umeå. Sådeså!
Marcus Marklund

www.millway.se
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Maccan skrev:Skoter är dö kul! Ska men ta med egen eller kan man få låna? :wink:
Från mitt hem i Värnamo så är det 996 kilometer till Umeå. Sådeså!
Haha, ja det e klart ni nerifrån kommer att få prova! Så egen behöver ni inte, men vi har ju inte så att ni kna ha en egen hela dagen. Vill ni ha det så får ni ta med egen :)
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Grabbar!!! Jag ska bju er på en åkfärd me en SAAB ni sent kommer glömma, dålig låda, dåliga däck, mycke kupéljud, vass tändning o dålig handbroms!!

Men, jag hoppas att ni får MEST kul med skotrarna! Unnar er de verkligen!

Men, man blev LIIITE sårad när Maccan kallar Norrland för LAPPTRÄSK när man ringer honom o FÖRSÖKER vara trevlig... :mhihi:

De gör dock inte, han har bistått mig mycket!!

Jag hoppas bara att du hittar slangarna jag ska ha!!

Peace! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

TurboNicke skrev:
Men, man blev LIIITE sårad när Maccan kallar Norrland för LAPPTRÄSK när man ringer honom o FÖRSÖKER vara trevlig... :mhihi:

Peace! 8)
Men det ÄR ju ett lappträsk... :wink:
Nädå skojar bara. Har inga slangar än, men hoppas jag får in tills dess.
Marcus Marklund

www.millway.se
Zleepy
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av Zleepy »

Det här låter riktigt skoj... Har just hämtat "RÄCERN" så håll i er för det kommer att gå undan :mhihi:

Hoppas det kommer bra med folk...
VW Sharan -01
Subaru Legacy -90
VW 1500 t3 -63
Volvo 142 -68
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Zleepy skrev:Det här låter riktigt skoj... Har just hämtat "RÄCERN" så håll i er för det kommer att gå undan :mhihi:
Hoppas det kommer bra med folk...
Kalas!! Ännu fler som har tagit hit skotrarna! Va ut på banan å luftade lite i dag me! Lite isig, så ett par tre dm till skulle inte sitta fel!
Bild
Jojken
Postare
Kontakt:

Inlägg av Jojken »

Ja man börjar bli gammal eller nåt. Kroppen svarar inte som förr så jag missade en härlig dag på banan, men jag kommer tillbaka hungrigare än förr så håll i hatten. Låter som vi blir fler och fler till träffen på banan, ruggigt kul! De är bara att trimma fram till träffen nu!
Jojken Racing
Steve
Normal postare

Inlägg av Steve »

Jo man hoppas att Jojken låter en rasta gamla bettan nåt varv på banan så man får känna att han verkligen tar hand om henne... 8)
De kallar mig blyfot...=)
Jojken
Postare
Kontakt:

Inlägg av Jojken »

Jodå hon får så mycke tid numer att jag funderar hur jag ska klara plugget, hehe men nog kommer du att få höra hur hon sjunger i alla fall hehe!
Jojken Racing
Zleepy
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av Zleepy »

Inga dämpare till skotern :bang2:
Känns inte bra inför helgen... Men vad gör man :what:
Får väl åka i alla fall...
VW Sharan -01
Subaru Legacy -90
VW 1500 t3 -63
Volvo 142 -68
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Det e bara till att köra helslut på de gamla i helgen då :) Nu har det ju kommit så pass mycke snö så det borde ju dämpa i stället :roll:
Nu börjar ,man bli laddad inför helgen, ska nog ut och fixa en del med skoten i morgon eller så. Så att den är i startklart läge till på lördag morgon!
Bild
Redbeard
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Redbeard »

Saab Filip skrev:Det e bara till att köra helslut på de gamla i helgen då :) Nu har det ju kommit så pass mycke snö så det borde ju dämpa i stället :roll:
Nu börjar ,man bli laddad inför helgen, ska nog ut och fixa en del med skoten i morgon eller så. Så att den är i startklart läge till på lördag morgon!
Blir nog samma sak för mig, ska dit o starta upp den i kväll kanske. Jag körde några vändor på Alvik i söndags och det var ju som sagt en del nysnö där så det kommer vara styggt gropigt. Iallafall så kände jag att klippet på högre varv inte var lika bra på slutet och gissningsvis så har förgasarna sugit i sig lite för mycket pudersnö. Hände flera gånger förra året. Ett extra fint luftfilter skyddar ganska bra men det kommer nog in lite iallafall.

Folkvagn Golf TDI -99 :slow2:
Yamaha V-Max 500 -98
Honda CBR 1100 Super Blackbird -97 :burnout: :trfflght:
Kona Kahuna -03
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

hörde att ngr från klöverträsk var på väg till Alvik på Lördag, det är bara det att det finns ett Alvik 2,5 mil bort från "Klövern".
Dom hade missat lite där...
Men ha´t så skoj, ska till Pajala på Lördag, 25 mil norrut, snacka RIKTIG vinter.
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Grabbar, ni som är veteraner på området.
Vad ska en skoternybörjare som jag ha på sej för kläder om man ska testa på nåt sånthär?
Det är ju dags att packa snart :)
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Redbeard
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Redbeard »

BMW Samuel skrev:Grabbar, ni som är veteraner på området.
Vad ska en skoternybörjare som jag ha på sej för kläder om man ska testa på nåt sånthär?
Det är ju dags att packa snart :)
Snowboardkängor är bra. Annars funkar ju kraftiga, varma, vanliga kängor oxå. (Inte gympadojjor eller vandringskängor för sommarbruk) Helmut är bra. Inte bara för skyddet, dom är varm oxå. Integral eller cross-hjälm är en smaksak. Halsduk eller rånarluva. Varmaste kläderna du hittar. Bättre att ta av sig om det blir för varmt. Varma vantar, mössa när hjälmen åker av. Har man inte några jättevarma kläder så funkar lager på lager-principen jättebra. Helst nåt som vindskyddar överst, exempelvis ett skalplagg. Ylle är bättre än bomull. (värmer även när det är blött)

Men nu kommer vi ju inte vara en vecka på fjället så det är ju ingen fara för några liv. Vi kommer troligtvis se bebyggelse hela tiden. Men det är aldrig roligt att frysa.

Folkvagn Golf TDI -99 :slow2:
Yamaha V-Max 500 -98
Honda CBR 1100 Super Blackbird -97 :burnout: :trfflght:
Kona Kahuna -03
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Jag förmodar att om man jobbar på Intersport, vilken avdelning de än är så måste man ju kunna jobba fram en varm jacka o ett par bra täckbyxor, bra handskar och en grymt bra mössa... Annars faller mitt fötroende för Intersport... :wink:

Sen kommer de ju finnas bilar o lägereld på plats... De kommer blir SÅÅ varmt så varmt... :)

Ses snart grabbar!

Peace! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Skriv svar