Två våghalsiga (?) klubbmedlemmar var ute med bilar på Linnesjöns is i söndags. (sjön där Attitude hade iskörning förra året)
Isen höll, men jag skulle nog rekommendera att man väntar lite till innan man kör ut på isen. Och nu kom ju snön och den gör ju att isen inte växer lika snabbt som innan snön kom....
Här uppe i norr så har det lägat is på sjöarna ett bra tag, jag och en klasskompis har varit ute och kört lite innan jullovet. Men nu när det skulle bli mycket isåkning efter jul så har ju självklart micran pajjat och står hemma och bara väntar på att bli såld, bilen verkar inte tycka om mig speciellt mycket..
Om det fortsätter att vara så kallt som det varit de senaste dagarna så är det nog ingen fara att köra på Furusjön (mellan Habo och Mullsjö).
Man kanske skulle kolla upp det här lite...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Har några bekanta som varit ute på Västersjön, vid Axamo, och kört med sina bilar. Funkade fetbra. Tror nog faktiskt att det e tillräckligt med is på de flesta sjöar. Var på stråken i förra lördagen och då var det 15-20cm is där, och den är ändå stor och med rätt mycket rörelse i vattnet. Och denna veckan har det ju sen varit riktigt kallt.
Var ute o åkte en sväng igår här uppe i Östergötlands mörka skogar. En upplogad bana på några km. Riktigt roligt. Har ingen egen bil o köra med men körde med min gode vänns 240 med spikdäck. Oj va roligt. Borde alla få uppleva. Åkte även en sväng i en Audi 100 TQ, var inte så tråkigt det heller.
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige MINA BILDER