Först Railtrip, sen roadtrip!

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Först Railtrip, sen roadtrip!

Inlägg av Nicke Nyman »

Jaha, ikväll åker man, först bil i ca 26mil, sen sova ett par få timmar, för att sen sätta sig på tåg 5½ timme, för att sen träffa en gubbe, hämta en bil, käka på MAX, åka bil 6 timmar, för att sen äta igen, o sen åka 2½ timme bil till!

De är måndagkvällen och tisdagen kommer se ut! Eller hur Fille?? :mhihi:

Peace! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Re: Först Railtrip, sen roadtrip!

Inlägg av Fibban »

Ja det här kommer bli kul! Kommer att bli en lite seg resa dit. Men hem så blir det destå roligare, pilla på alla knappar å känna på alla prylar! Kul kul! Är ju inte var dag man sticker iväg och köper sig en bil! Kul att du hänger med Nicke!
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Vi vill se lite bilder på nyförvärvet sedan!
För än är det väl ingen som ens vet vad de blir för nåt va?

men 26 mil går rätt fort.. körde 110 mil i helgen, iofs på två dagar men ändå.
Redbeard
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Redbeard »

jo jag. men jag skvallrar inte. skulle ju vara pinsamt om jag har blivit lurad av min säkra kontakt oxå. :)

Folkvagn Golf TDI -99 :slow2:
Yamaha V-Max 500 -98
Honda CBR 1100 Super Blackbird -97 :burnout: :trfflght:
Kona Kahuna -03
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Ja än så länge är det inte så många mer än jag och Runar Sögaard som vet om det :mhihi:
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Wrathis
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Wrathis »

Och jag ! :mhihi:

Lycka till Fille , själv flög jag ner till Örebro när jag hämtade min och körde hem sen , det är förjävla kul att köra så långt ändå med ett nyförvärv ! :D
// Göran
danne
Administratör
Kontakt:

Inlägg av danne »

Wrathis, ta en titt i forumreglerna ang språkbruk.
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Zleepy
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av Zleepy »

Släpp inte loss Nicke på den bara... :drive: Han har ju som dom flesta vet, en rejäl BLYFOT :saythat:
Men Fille du har nog gjort ett klokt val...
Ta det lite take is easy
VW Sharan -01
Subaru Legacy -90
VW 1500 t3 -63
Volvo 142 -68
Dräparn
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Dräparn »

yä fille, de bli grymt! stanna till på vägen upp vettja å titta in på en fika, du kan få din favorit, skorpor med fil...

puss
BMW 325i coupé E36 -92
Wrathis
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Wrathis »

danne:

är du seriös !? isf *suck*
// Göran
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Japp nu e man hemkommen, kom hemn i natt vid 00 -00.30. Resan gick fint och bilen höll! Nu så kan ja la tala om vade det är iaf! Det är en.. ja jag vågar knappt tala om det, för jag trodde då inte att jag skulle börja köra detta märke! Men iaf, det är en svart Saab 9-3 Aero coupé -01.
Ska ta några bilder på denså ni får se, men den har ju dessvärre plåtosar på vintern, men men! :)
Bild
Redbeard
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Redbeard »

Ja, då var ryktena som surrade sanna. Man ville ju inte riktigt tro det. Jag hade gärna sett att V.A.G hade fått spela huvudrollen, kanske en R32:a. :)

Skojar bara. Blir nog bra ska du se. Är ju ett svenskt märke, och vi ska ju vara lite patriotiska. Jag har ju oxå en svensk bil. :)

Folkvagn Golf TDI -99 :slow2:
Yamaha V-Max 500 -98
Honda CBR 1100 Super Blackbird -97 :burnout: :trfflght:
Kona Kahuna -03
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Oj oj oj då.. då får man väl säga grattis då. Har iofs aldrig kört nån sån men de är säkert fina. Släng med lite go info om bilen med när väl bilderna kommer upp. Som bekant är ju inte alla här saabfantaster så man har ju inte så stor koll på dem lixom ! :blush:
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Jaha, vad ska vi säga om resan då??

De började iaf med resa till Timrå, den gick fint, lite halkigt bitvis men gick fint, sen fick iaf jag kanske 2tim sömn om ens de, upp 05:00, frukost o iväg till tåget. Satte sig på tåget o Fille fick syn på en fin flicka, hon hade dock två guldringar på den vänstra handen, på ringfingret så Fille bröt ihop o kom igen. Väl framme i Örebro så träffade vi mannen som hade bilen, åkte hem till honom o kikade på LM-fälgar osv, de var kul. Sen in och göra affärer som gick som smort. Nu är Fille en glad ägare av en Saab 9-3 Aero -01. :saythat:

Resan hem gick bra till Timrå där vi tog oss lite käk igen, tidigare på dagen hade vi ätit på MAX i Borlänge där jag tror världens största MAX restaurang låg, GRYMT många m2 där.

Sen när vi är ca 1 mil från Höga Kusten bron så kommer de en NY Renault Clio, blinkar o tvingar sig förbi Filip, jag flyttar på mig givetvis när jag ser att killen har brådis, men när han passerat så lägger han sig på 110-115 (110-väg) så vi ligger ju bara bakom och åker, sen över bron åker jag först förbi killen. Sen kommer filip i *censur* fart och åker om oss båda. Killen får frispel när jag byter fil för att ligga i rätt när vi kommer över bron. Killen pressar sig förbi på insidan, in snabbt framför mig, för att sen ställa sig på bromsen och pallnita tills vi nästan stod still. De var kanske 1dm ifrån att jag kört på honom. Tack till Nokian Hakkapellitta 1 för bra däck. Sen åkte han bara iväg som en galning. Jag vart ruggit skakis efter händelsen, de hela vore som om han inte tålde att man körde om honom. En del har fått körtkortet i Kellogs paketen. Tragiskt men sant.

Nu är man hemma igen o de känns EXTREMT skönt!

Peace o grattis Fille till en SAAAAB!!! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Zleepy
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av Zleepy »

ja man får väl säga välkommen i klubben... :mhihi:
VW Sharan -01
Subaru Legacy -90
VW 1500 t3 -63
Volvo 142 -68
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

TurboNicke skrev:...Sen åkte han bara iväg som en galning. Jag vart ruggit skakis efter händelsen, de hela vore som om han inte tålde att man körde om honom. En del har fått körtkortet i Kellogs paketen. Tragiskt men sant.

Otäckt med clio killen.. var de nån yngre grabb eller var de nån gammal gubbe?
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Ivarsch skrev:
TurboNicke skrev:...Sen åkte han bara iväg som en galning. Jag vart ruggit skakis efter händelsen, de hela vore som om han inte tålde att man körde om honom. En del har fått körtkortet i Kellogs paketen. Tragiskt men sant.

Otäckt med clio killen.. var de nån yngre grabb eller var de nån gammal gubbe?
De värsta va att de va en medelålders man, kanske 35-40... Ruggit dumt iaf... De är en sak att han blinkar åt oss men att försätta mig/oss i fara och sig själv är RUGGIT dumt!

Peace! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Du skulle väl matat på såpass att han fick lägga ned sina ideer på grund av sin lilla motor.. Fast förmodligen var de väl halt så de var väl ansvarsfullt att du inte gjorde de! :mhihi:

Dom farligaste poliserna är nog just de som inte är poliser men agerar på nåt sånt vis ändå.. :x
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Ivarsch skrev:Du skulle väl matat på såpass att han fick lägga ned sina ideer på grund av sin lilla motor.. Fast förmodligen var de väl halt så de var väl ansvarsfullt att du inte gjorde de! :mhihi:

Dom farligaste poliserna är nog just de som inte är poliser men agerar på nåt sånt vis ändå.. :x
Hade de vart sommar hade han inte haft en chans om de vore så, men jag har faktiskt dragit ner på fortkörningen... Körde ofta fort förrut men nu när man representerar klubben så får man tänka sig lite för.

Poliser är dem som åker omkring i blåvita/blågula fula volvos o saab med saftblandare på taket, alternativt dom fegaste i civilbil men dom kan identifiera sig själva som poliser. Men dom skulle ALDRIG göra en sån sak!

Peace! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Skriv svar