De är väldigt många som är på mig om att jag INTE får sälja bilen, men då tycker jag att ni kan komma o laga den, eller? Har jag fel?? De vore SUPERSJYST om nån kom upp till norr o lagade den i så fall, jag skulle bjuda på MAT, HUSRUM, VARMGARAGE, och dåliga men härliga NORRLANDSSKÄMT!!! Skulle även bjuda på MAXMÅL me + meny o en varmost!
Peace!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
TurboNicke skrev:Jag vet inte va de blir för bil, troligen en saab, vill ha nåt me turbo iaf, turbo är livet! Fast de är inget fel på BMW 6;or heller...
mpäsäk skrev:
Jag tror inte jag bråkar direkt jag ville bara säga att det finns Saabar med V6a.
Men dom har inte TURBO och V6a orginal det är jag ganska säker på.
Jag menar absolut inte att du bråkat nåt. Menar bara i allmänhet att det inte behöver va så mycket tjafs om bilket bilmärke som är bäst. Kan kan tillomed förstå att man kan va sabb-entusiast. Faktiskt.
I Saab 9-5 3.0 V6 är det väl turbo.
Det tror jag mig va ganska så säker på, fast inte helt.
Alla vill vi försvara vårt bilmärke, jag är rätt mobbad här uppe i norr för att man köra saab... De enda dom har till svar när man frågar vad de är för fel på den, de är att de är en skitbil, vad är de som är SKIT me den då?? Visst, saab har haft bilar me handbromsen bak, de är skit men de gäller väl itne just min bil?
Audi har ju kolvringarna i grillen, så sluta klaga på varandras bilmärken! Jag är öppen för förslag men vill ha mycket krut o gärna turbo!
Peace!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
mpäsäk skrev:
Fel. Det är en gammal 6a från Opel som de har krånglat till genom att överladda väldigt lite. Men den är överladdad. Den tillverkas dock inte längre. Lades nog ner vid faceliftningen av 9-5an.
tex denna:
TurboNicke skrev:Alla vill vi försvara vårt bilmärke, jag är rätt mobbad här uppe i norr för att man köra saab... De enda dom har till svar när man frågar vad de är för fel på den, de är att de är en skitbil, vad är de som är SKIT me den då?? Visst, saab har haft bilar me handbromsen bak, de är skit men de gäller väl itne just min bil?
Audi har ju kolvringarna i grillen, så sluta klaga på varandras bilmärken! Jag är öppen för förslag men vill ha mycket krut o gärna turbo!
Peace!
Allt handlar ju om vad man vill ha och hur petig man är med olika detaljer. Och inte minst om hur mycket euros man är beredd att lägga på sin ögonsten till bil.
I slutändan så är det ju du som ska ha bilen inte en massa andra dryga människor som har åsikter. Speciellt såna som inte har egna bilar utan som sniker skjuts överallt... Du kommer att få kommentarer vare sig du kör skapelsens kronjuvel Porsche 911 GT3RS eller en Wartburg. Det är bara skita i kommentarerna och köra ifrån dem på banan!
mpäsäk skrev:
Fel. Det är en gammal 6a från Opel som de har krånglat till genom att överladda väldigt lite. Men den är överladdad. Den tillverkas dock inte längre. Lades nog ner vid faceliftningen av 9-5an.
tex denna: