Jag har ett FETT problem, igår mitt under bilorienteringen som va i Härnösand så försvann ALLT ladd, nu åker laddtrycksmätaren från undertryck -0,6 bar till 0,0... sen stannar den där, har inget sug eller nåt, tog bort katen o satte dit röret igen för jag tänkte att de va den som brunnit ihop, provade att starta bilen o varva med bara downpipen oxå, då hör man ett vissel från turbinen, att den snurrar, så nu undrar jag, vad är FEL???
Kan ic;n samla på sig kondens så att den fryser ihop o inte släpper igenom nå luft eller är de ljuddämparen som soggat eller är de turbon som skurit?? jag hoppas att de INTE är de sistnämnda!!
HJÄLP SÖKES SNARAST!!
Peace!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Har du monterat APCn än?
Om du har det så kan det va glapp i kontakten till boxen så den bara går på grundladd......humm men du skriver visst att den inte laddar alls så ja ja vet inte kolla glapp om du har monterat APC, Så var det på min iallafall
Oj det blev lite skumt detta
har inte monterat APC;n än, men har fått ett tips som jag tror går hem, wastegaten stången var lös, fick ett tips om att kolla den, gjorde de o den va lös, så, inget tryckhus öppet, inget ladd, ska sätta tillbaka den när turbon är kanske 30 grader istället för 730 grader...
Peace!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72