Lite norge film

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Andreas K
Gör inte annat än skriver...

Lite norge film

Inlägg av Andreas K »

Var i Norge i september på Gatebil arrangemanget. Hittade denna sida med lite film från "breddsladdstävlingen".
I norge är de som sagt galna ibland och låter ett gäng bilar tävla i denna udda gren, högst sevärdigt (barnsligt kul).

Innehåller sladdförsök med Supramannen gamla Supra (svart), en vass Pontiac TransAm med dubbelturbo (åkter 10 tider med hög slutfart typ 240 innan han turbokonventerade), diverse cosworthar och bmws.

http://www.puddingvideos.com/index.php?cat=4
/Andreas
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

En hel del goa ställ där!!!
Sånna tävlingar borde man allt ha i Sverige med! :-)
Andreas K

Inlägg av Andreas K »

Ivarsch skrev:En hel del goa ställ där!!!
Sånna tävlingar borde man allt ha i Sverige med! :-)
fast säkerheten var inte riktigt i toppklass, jag höll mig på bra avstånd vilket inte alla norrmän gjorde.
/Andreas
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Jag ska göra allt jag kan för att vi inte ska få hit sånna sladdtävlingar till sverige. Den dagen kommer det inte gå att hyra en bana längre och försäkringarna kommer bli svindyra och inte gälla vid bankörning.
Nä, ska ni sladda så åk till norge där dom inte förstår bättre.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Andreas K

Inlägg av Andreas K »

Lotus Samuel skrev:Jag ska göra allt jag kan för att vi inte ska få hit sånna sladdtävlingar till sverige. Den dagen kommer det inte gå att hyra en bana längre och försäkringarna kommer bli svindyra och inte gälla vid bankörning.
Nä, ska ni sladda så åk till norge där dom inte förstår bättre.
Samtidigt är det oerhört publikfriande och skulle med lite enkla medel gå att göra arrangemanget i princip helt säkert.
Om man skall jämföra det med en dag på racerbanan eller som det också kallas en dag i depån så skiljer det enormt vad de gäller publikens situation.

Norrmännen har bättre flytt på sina körningar, en kör in, en kör ut.
Faktum är att jag såg fler bilar som åkte av på en dag på racerbanan med instruktör än vad jag såg i norge.
/Andreas
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Norrmännen är duktiga att köra på bana, värre när dom kommer till Sverige o åker efter våra vägar, då vinglar dom o far... :mhihi:

Peace! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
NZORIKKO
Postar så det viner...

Inlägg av NZORIKKO »

Tyvärr får jag inte alla filmerna att funka från puddingvideos.com. Här kommer en annan länk till en filmsnutt om drifting.

http://www.lancisti.net/pafiledb/pafile ... load&id=38

Om man tänker på uppträdandet på bilen/föraren skulle man kunna vara helt säker på att det är från Japan, driftingens hemland, men språket i början låter nästan som italienska, bilen är ju också därifrån. :confused:

Ibland har jag tänkt att drifting är coolt men efter denna film har jag ändrat mig igen.
Rikard
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

NZORIKKO skrev: Ibland har jag tänkt att drifting är coolt men efter denna film har jag ändrat mig igen.
Hade väntat mig nån spektakulär olycka eller nåt där eftersom du skriver som ovan? Säkerheten där var ju vad det verkade rätt okay iaf.

Förstår inte vad du vill säga? Eller handlar det helt enkelt bara om att det är/inte är coolt? För filmen i sig var väl bara börna.. som vilken uppvisning som helst?` :roll:
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Man kan ju fundera lite på vad en racerbana är till för egentligen.
Låga varvtider är mycket tuffare än att åka med konstant hjulspinn och fulla rattutslag runt hela banan tycker iallafall jag.
Klart det är kul att leka, jag leker ganska ofta med mina bilar, men det kan man göra på Uråsa.
Ska det köras bil på riktigt så är det spårval som gäller och då krävs en riktig bana.
Ska det lekas bil så är det ju bara att gasa tills det släpper, sen kan man rita cirklar eller vad man nu känner för.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Skriv svar