Lite norge film
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Lite norge film
Var i Norge i september på Gatebil arrangemanget. Hittade denna sida med lite film från "breddsladdstävlingen".
I norge är de som sagt galna ibland och låter ett gäng bilar tävla i denna udda gren, högst sevärdigt (barnsligt kul).
Innehåller sladdförsök med Supramannen gamla Supra (svart), en vass Pontiac TransAm med dubbelturbo (åkter 10 tider med hög slutfart typ 240 innan han turbokonventerade), diverse cosworthar och bmws.
http://www.puddingvideos.com/index.php?cat=4
I norge är de som sagt galna ibland och låter ett gäng bilar tävla i denna udda gren, högst sevärdigt (barnsligt kul).
Innehåller sladdförsök med Supramannen gamla Supra (svart), en vass Pontiac TransAm med dubbelturbo (åkter 10 tider med hög slutfart typ 240 innan han turbokonventerade), diverse cosworthar och bmws.
http://www.puddingvideos.com/index.php?cat=4
/Andreas
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Jag ska göra allt jag kan för att vi inte ska få hit sånna sladdtävlingar till sverige. Den dagen kommer det inte gå att hyra en bana längre och försäkringarna kommer bli svindyra och inte gälla vid bankörning.
Nä, ska ni sladda så åk till norge där dom inte förstår bättre.
Nä, ska ni sladda så åk till norge där dom inte förstår bättre.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Samtidigt är det oerhört publikfriande och skulle med lite enkla medel gå att göra arrangemanget i princip helt säkert.Lotus Samuel skrev:Jag ska göra allt jag kan för att vi inte ska få hit sånna sladdtävlingar till sverige. Den dagen kommer det inte gå att hyra en bana längre och försäkringarna kommer bli svindyra och inte gälla vid bankörning.
Nä, ska ni sladda så åk till norge där dom inte förstår bättre.
Om man skall jämföra det med en dag på racerbanan eller som det också kallas en dag i depån så skiljer det enormt vad de gäller publikens situation.
Norrmännen har bättre flytt på sina körningar, en kör in, en kör ut.
Faktum är att jag såg fler bilar som åkte av på en dag på racerbanan med instruktör än vad jag såg i norge.
/Andreas
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Tyvärr får jag inte alla filmerna att funka från puddingvideos.com. Här kommer en annan länk till en filmsnutt om drifting.
http://www.lancisti.net/pafiledb/pafile ... load&id=38
Om man tänker på uppträdandet på bilen/föraren skulle man kunna vara helt säker på att det är från Japan, driftingens hemland, men språket i början låter nästan som italienska, bilen är ju också därifrån.
Ibland har jag tänkt att drifting är coolt men efter denna film har jag ändrat mig igen.
http://www.lancisti.net/pafiledb/pafile ... load&id=38
Om man tänker på uppträdandet på bilen/föraren skulle man kunna vara helt säker på att det är från Japan, driftingens hemland, men språket i början låter nästan som italienska, bilen är ju också därifrån.

Ibland har jag tänkt att drifting är coolt men efter denna film har jag ändrat mig igen.
Rikard
Hade väntat mig nån spektakulär olycka eller nåt där eftersom du skriver som ovan? Säkerheten där var ju vad det verkade rätt okay iaf.NZORIKKO skrev: Ibland har jag tänkt att drifting är coolt men efter denna film har jag ändrat mig igen.
Förstår inte vad du vill säga? Eller handlar det helt enkelt bara om att det är/inte är coolt? För filmen i sig var väl bara börna.. som vilken uppvisning som helst?`

________________________
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
Man kan ju fundera lite på vad en racerbana är till för egentligen.
Låga varvtider är mycket tuffare än att åka med konstant hjulspinn och fulla rattutslag runt hela banan tycker iallafall jag.
Klart det är kul att leka, jag leker ganska ofta med mina bilar, men det kan man göra på Uråsa.
Ska det köras bil på riktigt så är det spårval som gäller och då krävs en riktig bana.
Ska det lekas bil så är det ju bara att gasa tills det släpper, sen kan man rita cirklar eller vad man nu känner för.
Låga varvtider är mycket tuffare än att åka med konstant hjulspinn och fulla rattutslag runt hela banan tycker iallafall jag.
Klart det är kul att leka, jag leker ganska ofta med mina bilar, men det kan man göra på Uråsa.
Ska det köras bil på riktigt så är det spårval som gäller och då krävs en riktig bana.
Ska det lekas bil så är det ju bara att gasa tills det släpper, sen kan man rita cirklar eller vad man nu känner för.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare