Vinterbilen är går hårdare än sommarbilen =/
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Vinterbilen är går hårdare än sommarbilen =/
Då va det konstaterat! Min Audi får pisk av min gammla volvo 240!
Den är 3s snabbare upp till 200km/h å då va det ända blött när jag körde med Volvon! Känns nästan tragiskt! Tur att det är ens egen gammvolvo
(Självklart så är mätningarna utförda på ett inhägnat område)
Den är 3s snabbare upp till 200km/h å då va det ända blött när jag körde med Volvon! Känns nästan tragiskt! Tur att det är ens egen gammvolvo
-
- Legend!
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Gott!
Kompisen åker också A di A4 1,8TS Q -00 steg 1 BSR
Den går ganska fint, fast är ju inte direkt någon mening att varva mer än 5000r/m (då lill turbon inte pallar med att pumpa tillräckligt mycket luft)
Han åkte jämt med BMW 330CI till 230, sedan seeeeegade sig Audin om mot 240! Trodde jag inte med 209hk & 354Nm
/Filip
Den går ganska fint, fast är ju inte direkt någon mening att varva mer än 5000r/m (då lill turbon inte pallar med att pumpa tillräckligt mycket luft)
Han åkte jämt med BMW 330CI till 230, sedan seeeeegade sig Audin om mot 240! Trodde jag inte med 209hk & 354Nm
/Filip
Fd DR 650R SM *Nu med KTM DukeII* (Filip Haraldsson)
man kan ju säga så här Filip: Du äger ju bägge bilarna så det är ju ingen konkurrens mot varandra (bilarna ) så nog ska några mekarkvällar kunna skrämma upp audin lite till + att volvon ska få ett liv till innan den dörGrusbusen skrev:Gott!
/Filip
Förresten var det en kille som sett din Audi från cellgruppen våran som tyckte den såg GRYMT bra ut så det är ju ett plus....
Min är ju bara en 87:as ful- beemer, men man får se det som skönheten och odjuret, ....
/MP(MotorPastorn Peter
-
- Kontakt:
Ja jag har BSR steg 2 + att jag har monterat en egentillverkad 3,2" downpipe utan katt! Men jag måste uppgradera till steg3 chipp + att jag tror min lmm har lagt av! För den går inte lika bra nu som den har förr! Det är ju så lurit med dom där lmm:erna för dom lägger ju av stegvis så man inte märker det spå tydligt! Dom säger ju att inte a4:ans lmm gillar öppet filter, men men...Grusbusen skrev:Gott!
/Filip
Kul med fler som heter Filip!!
-
- Kontakt:
Re: Vinterbilen är går hårdare än sommarbilen =/
Du filip, du vet väll att volvo går bra. don`t you remember the old times!?Audi Filip skrev:Då va det konstaterat! Min Audi får pisk av min gammla volvo 240!
Och du, snälla lägg in mindre bilder, du vet, har inte bred band
Pink Volvo
-
- Kontakt:
Re: Vinterbilen är går hårdare än sommarbilen =/
Jo jag kommer ju ihåg dom gamla tiderna, men inte gick dom volvo:sarna så bra Men kul va det, sådana kamper vi hade, Gl mot Dl! Då va det den som vågade strunta i att släppa gasen i kurvor och liknande som vanHåcke skrev:Audi Filip skrev: Du filip, du vet väll att volvo går bra. don`t you remember the old times!?
Och du, snälla lägg in mindre bilder, du vet, har inte bred band
Pink Volvo
Ska ta och fixa det där med bilderna, för din skull
Fikip, nu har jag sett det svart på vitt på snabbaste bilen är en 242 tic
kolla: http://www.raceinorr.com/ i varje fall på den listan...
klart det skulle gå att få din att gå ännu bättre....
/MP Peter
/MP Peter
Ja den med smör på duuu!Pete71 skrev:Fikip, nu har jag sett det svart på vitt på snabbaste bilen är en 242 tic
/MP Peter