Vinterbilen är inköpt!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Vinterbilen är inköpt!
Nu har man köpt sig en vinterbil!
Sen är det tänkt att det ska bli en busbil med, så inte bara vinterbil!
Det är en Volvo 244 Tic -84 med en glt topp, ic från 740tic och 3" från turbon och öppen dup! Sommar och vinterdäck på fälgar! Den är besiktigad i 11månader till och skattad till och med Januari! Så 6000:- är nog inte helt fel pris, eller?
Sen är det tänkt att det ska bli en busbil med, så inte bara vinterbil!
Det är en Volvo 244 Tic -84 med en glt topp, ic från 740tic och 3" från turbon och öppen dup! Sommar och vinterdäck på fälgar! Den är besiktigad i 11månader till och skattad till och med Januari! Så 6000:- är nog inte helt fel pris, eller?
-
- Legend!
- Inlägg: 4691
- Blev medlem: 31 okt 2001 01:00
- Ort: Tofteryd
- Kontakt:
-
- Legend!
- Inlägg: 3339
- Blev medlem: 07 apr 2002 11:17
- Ort: Växjö
vofflo
de tyck ja lät som en bra bil åt dig... nu behöver du bara sälja audin... höpp..
BMW 325i coupé E36 -92
Re: vofflo
Nej inte ska jag sälja Audin! Men ta med dig Swiften å kom till Åmsele på söndag så kanske den får smaka på Svenska muskler! Om jag tar volvon dit?Dräparn skrev:de tyck ja lät som en bra bil åt dig... nu behöver du bara sälja audin... höpp..
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Gött me volvo turbo! Jags änkte ner en likadan turbo motor (B21ET) i en 245 -78, monterade 9000 IC höjde bränsle och ladda 1bar. Sleeeper!
*tips*
Du har ju rejäl IC & avgas så om du bara höjer bränsle trycket (enkelt att chimsa upp med hjälp av en bricka vid bränsle trycks regulatorn i insprutnings huvudet, mät bara trycket så det inte rusar iväg tok mycket) sedan borde du kunna ladda 1bar med lite marginal...
Ha det
*tips*
Du har ju rejäl IC & avgas så om du bara höjer bränsle trycket (enkelt att chimsa upp med hjälp av en bricka vid bränsle trycks regulatorn i insprutnings huvudet, mät bara trycket så det inte rusar iväg tok mycket) sedan borde du kunna ladda 1bar med lite marginal...
Ha det
Fd DR 650R SM *Nu med KTM DukeII* (Filip Haraldsson)
Ja jag vet att man kan shimsa upp bränsletrycket. Det skulle kunna vara en idé. Frågan är bara om det inte är Turbo agget som sätter imot nu! Har hört att Orginal "sprutet" skall kunna schimsas upp till effekter mot 250hk! Men vad klarar ett orginal aggregat i en b21et?Grusbusen skrev: *tips*
Du har ju rejäl IC & avgas så om du bara höjer bränsle trycket (enkelt att chimsa upp med hjälp av en bricka vid bränsle trycks regulatorn i insprutnings huvudet, mät bara trycket så det inte rusar iväg tok mycket) sedan borde du kunna ladda 1bar med lite marginal...
Om det är helt original T3 så kanske det pallar med 180-190 hk, men då lär det smälta ihop ganska snart.
Skaffa tag i ett grenrör till 940 ltt och ett Mitsubishiaggregat, då blir det bättre fräs i grejerna!
Skaffa tag i ett grenrör till 940 ltt och ett Mitsubishiaggregat, då blir det bättre fräs i grejerna!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Om agget på din bil är bytt under åren brukar dom sätta dit något vatten kylt Garret agg (Original är enbart olje kylt/smort) kan ej beteckningen.
Men det klarar lite mer, kanske precis över 200 sträcket med rätt kring utr. (som du verkar ha)
Men som karlsson säger passar ju ett 940 grenrör med turbo ganska rakt av, och på dom kan man ju relativt enkelt få dit tex. 15T el. 16T.
Mvh / Filip
Men det klarar lite mer, kanske precis över 200 sträcket med rätt kring utr. (som du verkar ha)
Men som karlsson säger passar ju ett 940 grenrör med turbo ganska rakt av, och på dom kan man ju relativt enkelt få dit tex. 15T el. 16T.
Mvh / Filip
Fd DR 650R SM *Nu med KTM DukeII* (Filip Haraldsson)
Ja det där tåls ju att fundera över! Jag en polare som har ett splitter nytt 16T liggandes så man kanske skulle ta och köpa av han det!Grusbusen skrev:Men som karlsson säger passar ju ett 940 grenrör med turbo ganska rakt av, och på dom kan man ju relativt enkelt få dit tex. 15T el. 16T.
Mvh / Filip
Men till att börja med ska jag försöka få stopp på oljelekage!
Å så se till så att man inte behöver använda instrumentbrädan att spjärna imot med när man ska ha i vissa växlar!
hmm
Är det jag som suger eller.. Mitt inlägg försvann.. Haha eller hamnade det nån annanstans
Jag ska nog byta bort mitsu snurran jag har på min bil nu, så skulle turbon jag ahr liggandes vara ostabil kan du alltid köpa den av mig!
Hur mycket drar tvåfuttin Fille?
Jag ska nog byta bort mitsu snurran jag har på min bil nu, så skulle turbon jag ahr liggandes vara ostabil kan du alltid köpa den av mig!
Hur mycket drar tvåfuttin Fille?
Re: hmm
Ja jag vet inte vart ditt inlägg tog vägen, men nu finns det ett här iaf! kul å se dig på forumet, e ju inte så ofta!Wokpanna skrev:Är det jag som suger eller.. Mitt inlägg försvann.. Haha eller hamnade det nån annanstans
Hur mycket drar tvåfuttin Fille?
Ja va kan han dra! Till å börja med kan jag ju säga att det e mycke! Men det lär nog va kring 1,5 å uppåt! Men jamena någon ska ju stödja bensinbolagen me
Du lär ju få åkan med en tur på lördag!
Aha!
Javisst.. Man måste ju titta förbi ibland och se om det är nå fräs på gång
Ja, jag ska provåka! Jag får se senare ikväll om jag ta ta Nissen upp eller ej.. DEt började läka vid turbo-downpipe,Turbo-grenrör eller vid grenrörspackningen nyss när jag var ute och körde.. Låter äckligt så jag känner inte för att åka runt så! Är det grenrörspackningen så tar jag den inte.. Resten går ju att få tätt om det bara är nån skruv som fräst upp sig lite..
Ja, jag ska provåka! Jag får se senare ikväll om jag ta ta Nissen upp eller ej.. DEt började läka vid turbo-downpipe,Turbo-grenrör eller vid grenrörspackningen nyss när jag var ute och körde.. Låter äckligt så jag känner inte för att åka runt så! Är det grenrörspackningen så tar jag den inte.. Resten går ju att få tätt om det bara är nån skruv som fräst upp sig lite..
Dr Pepper
I går så va det mekar kväll med Attitude grabbarna här i Umeå. Så nu har man fixat avgasystemet på tic:en (blev ju nästan tyst)
Sen så tog jag bort den kopplade vevhusventilationen å byggde en rockenroll lösning med en Dr Pepper 0,5l pet flaska. Men det jag tycker är så knepigt är att den trycker ur sig så mycket olja den vägen, förmodligen är det fel någon stans!? Så det första jag ska göra nu är att tömma ic:n på olja!
Sen så tog jag bort den kopplade vevhusventilationen å byggde en rockenroll lösning med en Dr Pepper 0,5l pet flaska. Men det jag tycker är så knepigt är att den trycker ur sig så mycket olja den vägen, förmodligen är det fel någon stans!? Så det första jag ska göra nu är att tömma ic:n på olja!
Klart du hinner firra grenrörspackningen om du villWokpanna skrev: Ja, jag ska provåka! Jag får se senare ikväll om jag ta ta Nissen upp eller ej.. DEt började läka vid turbo-downpipe,Turbo-grenrör eller vid grenrörspackningen nyss när jag var ute och körde.. Låter äckligt så jag känner inte för att åka runt så! Är det grenrörspackningen så tar jag den inte.. Resten går ju att få tätt om det bara är nån skruv som fräst upp sig lite..
Mhmm!
Det är ju en Tvåfutti.. Såklart den trycker ur sig mycket olja=) Räkna med 4l / 100mil
Det var 2 muttrar mellan mellan grenrör och turbo som lossnat.. Och när jag ändå var i farten så hittade jag ett till fel, ett vibrerande oljud jag haft ibland vid motorbromsning.. Var värmeplåten över grenröret som sprukit lite på ett ställe och vibrerade därför.. Så nu ser det ÄNNU hemskare ut under huven utan den
Tur att vintern är ganska lång..
Det var 2 muttrar mellan mellan grenrör och turbo som lossnat.. Och när jag ändå var i farten så hittade jag ett till fel, ett vibrerande oljud jag haft ibland vid motorbromsning.. Var värmeplåten över grenröret som sprukit lite på ett ställe och vibrerade därför.. Så nu ser det ÄNNU hemskare ut under huven utan den
Tur att vintern är ganska lång..