Kommenterar till Bilsport Superstage den 24:e augusti
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
-
- Legend!
- Kontakt:
Inte en aning men jag tror det är mer än vad som kommer få plats.Mae skrev:En fråga! Hur många är det som är anmälda till superstage?
Förresten va jag å körde superstage igår.

BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
åkte gullabo på vanliga däck då? vad åkte du för däck?Lotus Samuel skrev:Inte en aning men jag tror det är mer än vad som kommer få plats.Mae skrev:En fråga! Hur många är det som är anmälda till superstage?
Förresten va jag å körde superstage igår.1.28,16 blev det. Kanske kunde gått lite fortare men jag nådde mitt mål iallafall, att slå gullabo med en GT3:a
/Andreas
-
- Legend!
- Kontakt:
Han åkte väl med pirelli p-zero gatdäck, men med bättre chassi 60hästar extra och valfritt antal repor. Jag fick ju inte köra så mycket som jag hade önskat. Vi som körde på r-däck hade lite problem att få upp tempen i dom, så övertaget med r-däck va inte så stort som man hade hoppats. MagnusT körde ju med slicks och han va typ 2-3sekunder efter mig ända tills han tokvärmde däcken 3rundor i rad. Då plockade han 3sekunder direkt. Det tyder ju rätt mycket på hur viktigt det är att få upp tempen. Nästa gång vill jag nog köra alla rundor efter varandra så man slipper tappa tid innan däcken blivit varma.Andreas K skrev: åkte gullabo på vanliga däck då? vad åkte du för däck?
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Legend!
- Kontakt:
Vilka bilar blir det nu då?BMW Samuel skrev:Kommer inte ihåg hur många som anmält sig.Mae skrev:En fråga! Hur många är det som är anmälda till superstage?
Men vi har iallafall 19 bilar som är uttagna till att köra för klubben den 24:e. De kommer presenteras i forumet under veckan, tror jag.
En annan fråga. Hur dags skall ni vara där som skall köra?