rätt eller fel ??

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

mackan9-5
Deluxpostare!
Kontakt:

rätt eller fel ??

Inlägg av mackan9-5 »

Vad tycker ni vad det rätt eller fel att Schumacher fick hjälp att komma ur sanden i söndags ??
personligen tyckte jag att det var fel ! :nono:

skickar även med en bild på den snyggaste F1 bilen
Bild
SAAB 9-5 2,3T -98
SAAB 99 GL -77
Fotograf
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Om det är rätt eller fel enligt reglerna är ju svårt att säga, men eftersom jag är 100% säker på att det hade blivit svartflagg om nån annan stackare fått hjälp så borde även det gälla schumacher.
Å andra sidan hade inte nån annan fått hjälp.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Ando
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Ando »

Hjälpte en funktionär till och putta? Förklara!
Var och åkte vattenskidor så jag missade F1-loppet, hade glömmt bort det också.
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
mackan9-5
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av mackan9-5 »

men om läget e så farligt... så borde ju Schumacher ha mer brottom ur bilen eller ?? :confused:

det skulle jag ha...

för dig som inte såg så e det detta vi snackar om
Bild
läsa här !
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 39,00.html
( obs det e aftonbladet som skriver så ta det med en näve salt )
SAAB 9-5 2,3T -98
SAAB 99 GL -77
Fotograf
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Innan så har jag hittat små filmklipp på sekvenser ur loppet.
Nån som har en länk till en sån sida?
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Jo 3 funktionärer va det som hjälpte till. Men det måste ju va en från publiken också. Jag har varit på många F1-lopp och jag har då aldrig sett en funktionär i shorts och t-shirt.
Ando

Inlägg av Ando »

Lotus Samuel skrev:Jo 3 funktionärer va det som hjälpte till. Men det måste ju va en från publiken också. Jag har varit på många F1-lopp och jag har då aldrig sett en funktionär i shorts och t-shirt.
Kommer publiken in på banan så lätt?
Andreas Welin
mackan9-5
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av mackan9-5 »

Lotus Samuel skrev:Jo 3 funktionärer va det som hjälpte till. Men det måste ju va en från publiken också. Jag har varit på många F1-lopp och jag har då aldrig sett en funktionär i shorts och t-shirt.
jo det ser ju lite knepigt ut !
ska la va typ brandsäkra kläder va ?

detta e ju en kille från teamet och han håller på med massa bränsle men bilarna kan ju ta eld ute på banan... o då vet jag inte om det e så bra med
shorts och t-shirt
Bild
SAAB 9-5 2,3T -98
SAAB 99 GL -77
Fotograf
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Ando skrev:
Beror ju på vilka biljetter man har. Sist kunde jag lätt gå ut på banan. Men jag gjorde inte det för det blir nog dyrt :wink:
Gången innan dess stod jag i depån precis bakom honom som byter höger framdäck. Jag fick stå där under kvalet om jag lovade att inte stå i vägen för nån. Så komma ut på banan är nog inga problem.

Det finns fotografer som får stå ihop med vissa funktionärer. Men dom har alltid en väst på sig så det syns tydligt att det är en journalist.
Ando

Inlägg av Ando »

Lotus Samuel skrev:
Ando skrev:
Beror ju på vilka biljetter man har. Sist kunde jag lätt gå ut på banan. Men jag gjorde inte det för det blir nog dyrt :wink:
Gången innan dess stod jag i depån precis bakom honom som byter höger framdäck. Jag fick stå där under kvalet om jag lovade att inte stå i vägen för nån. Så komma ut på banan är nog inga problem.

Det finns fotografer som får stå ihop med vissa funktionärer. Men dom har alltid en väst på sig så det syns tydligt att det är en journalist.
Gött, lyllo dig :), fick du också ha gul väst :P
Andreas Welin
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Detta är väl Formel 1 vi pratar om, inte rally? Någon borde kolla upp den där Schumacher, får ingen annan komma först i mål eller?
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Finns tydligen nåt undantag från regeln om hjälp från funktionärer om bilen står illa till och är en säkerhetsrisk och det går fortare att knuffa upp bilen på banan än att dra iväg den nån annanstans.
Har för mig att Shumacher stod med nosen halvägs ut i banan precis efter en kurva...

Sen var det väl lite snack om att han inte borde fått några poäng efter detta men men... tror inte at det var ett brott mot reglerna att knuffa upp honom på banan.
Skriv svar