Tips på hur man kör 2sek fortare på 402m
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Tips på hur man kör 2sek fortare på 402m
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Jag håller matchvikten under 70 kilo, på så sätt sparar jag lite tjänstevikt på bilen!
Har ju faktiskt kommit fram till sanningen under Rekordbyggets gång att någonting väger mer än ingenting!
Om man inte känner att man behöver nåt så kan man vara utan det.
Men för att kunna använda bilen till något annat än dragracing i Kalifornien, så är ju rutor, dörrar och tak något man gärna sparar.
Skulle tro att Rekordens kaross, med allt som inte är svetsat bortplockat, väger mer nu, än när den lämnade bandet i Russelheim -69. Men tjänstevikten kryper förhoppningsvis ner under 1000 kg. Ska ju använda lite lättare prylar här och var...
Har ju faktiskt kommit fram till sanningen under Rekordbyggets gång att någonting väger mer än ingenting!
Om man inte känner att man behöver nåt så kan man vara utan det.
Men för att kunna använda bilen till något annat än dragracing i Kalifornien, så är ju rutor, dörrar och tak något man gärna sparar.
Skulle tro att Rekordens kaross, med allt som inte är svetsat bortplockat, väger mer nu, än när den lämnade bandet i Russelheim -69. Men tjänstevikten kryper förhoppningsvis ner under 1000 kg. Ska ju använda lite lättare prylar här och var...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare