Nån mer med Supermotard hoj?

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Grusbusen
Postar så det viner...
Kontakt:

Nån mer med Supermotard hoj?

Inlägg av Grusbusen »

Tänkte att jag skulle kolla om det finns nån mer med Supermotard här i klubben?
Isf skulle det ju vara kul om vi skulle hitta på nåt framåt sommaren, Typ hyra nån gocart bana och åka några varv....
Fd DR 650R SM *Nu med KTM DukeII* (Filip Haraldsson)
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Var hälsad broder... :D

Också en stolt ägare av en Duke II

gocart bana vore festligt, även om Duken inte är den ultimata motard hojen. Ska bli kul att testa lite på sviestad banan, den är ju lite mer lämpad för motorcyklar än Anderstorp.
Grusbusen
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Grusbusen »

Fiiint.....

Nej, den är väl inte direkt nån racing supermotard, med det är rätt gött att kunna ha lite komfort också...
Vad ligger du inne med för DukeII? förg, årsm? några kul spec?

Själv har jag en Grön/svart -00 390mil bort tagen epc + lite annat smått o gott...
Raceputten
Postar så det viner...
Kontakt:

Super Motard

Inlägg av Raceputten »

Är hur sugen som helst! Var i Eksjö och tittade när de tränade, minst 8 gånger i sommras.

Har tittat efter motarder hela förra sommaren, för att få underlag på beg hoj,
Men har fortfarande inte köpt någon.
kanske kommer...
Er dröm är min vardag !!
Ägare till Yamaha R6 -99,SAAB V4 -72,SAAB 99 -69, Fiat 127 -77
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Har en -02:a Vit/Svart ca 400 mil,
Inga modifieringar än men har ett Sebring helsystem på g (om han inte hinner sälja det innan jag får pengar). Byter jag system blir det nog en ny förgasare också, och så är jag sugen på högkompskolv och trimkam till nästa säsong :D

Vad hade du för funderingar Eckervad?
En Duke du också kanske :wink:
Grusbusen
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Grusbusen »

marcus skrev:Har en -02:a Vit/Svart ca 400 mil,
Inga modifieringar än men har ett Sebring helsystem på g (om han inte hinner sälja det innan jag får pengar). Byter jag system blir det nog en ny förgasare också, och så är jag sugen på högkompskolv och trimkam till nästa säsong :D

Vad hade du för funderingar Eckervad?
En Duke du också kanske :wink:
Är det den så kallade "Greven"s helsystem du är sugen på? Om inte har han iaf ett till salu. Du hittar honom på sporthoj.com under Supermotard
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Grusbusen skrev:Är det den så kallade "Greven"s helsystem du är sugen på? Om inte har han iaf ett till salu. Du hittar honom på sporthoj.com under Supermotard
Nä det var det inte men detta är ju också ett alternativ... får kolla med honom.
Såg att du var på jakt efter nåt väskaktigt. Jag köpte faktiskt KTM:s orginalväska till Duken (en som som de visade på bild i sporthoj forumet) va faktiskt inte så dyr som jag trodde den skulle va, typ 800:-
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Eller... vid lite längre fundering så är det nog han... fast nu har han sänkt priset 1000:- tacksamt!
Grusbusen
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Grusbusen »

marcus skrev:
Grusbusen skrev:Är det den så kallade "Greven"s helsystem du är sugen på? Om inte har han iaf ett till salu. Du hittar honom på sporthoj.com under Supermotard
Nä det var det inte men detta är ju också ett alternativ... får kolla med honom.
Såg att du var på jakt efter nåt väskaktigt. Jag köpte faktiskt KTM:s orginalväska till Duken (en som som de visade på bild i sporthoj forumet) va faktiskt inte så dyr som jag trodde den skulle va, typ 800:-
Stämmer att jag är på jakt efter väska, har i går kväll börjat svetsa på en pakethållare, blir en i mestadels 8mm rundstav av och på monterbar samt med av och på monterbara skutshandtag. Tänkte brännlacka den svart. Det är ju inte jätte mycket plats mellan ljuddämparna och plasten under sadeln, inte jätte mycket att fästa i heller :-?

Fråga Greven varför han säljer det. Men jag har för mig att han inte fick det att lira med vassare fugge + kam...
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Nejlade lite med honom för ett tag sen, han höll tydligen på att rejs lätta Duken och skulle bygga ett enpipigt system (två väger ju mer)...

Hade han problem så borde det väl snarare va förgasaren än avgassystemet som spökar.
Hursomhelst, jag ska ju inte ha nån rejs effekt... bara lite mer :roll:

Tror inte bara avgassystemet gör så mycket, ska tydligen va ett riktigt bra system som sitter orginal på Duken (om man öppnar det lite), det jag ser fram emot är att montera flatslide förgasare och bättra gasresponsen lite. Tror det kan bli bra, räcker det inte (förmodligen inte, spårar alltid ur sånt här) så blir det väl som sagt kolv och kam också. :lol:
Grusbusen
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Grusbusen »

Tänkte bara hora om du har plockat bort EPC:n på förgasaren? Om inte har du lite extra billig krydda att hämta!
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Jo jag vet men eftersom det ändå är en ny förgasare planerad så tar jag det nog då. Den går ju inte dåligt nu heller.
Gutta
Megapostare!

Inlägg av Gutta »

ok då var vi tre med motard!!

Köpte mig en xr 600r -93 i förra veckan.

--------------------------
Varför fler cylindrar än var men har hjul i backen 8) 8)
XR 600R, Subaru 1800 4x4
Skriv svar