Vinterkrock

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Vinterkrock

Inlägg av Neider »

Min bil har efter gårdagen ett stort fint avtryck på höger sida föreställandes en vw passat :-( han tog både framskrämen, dörren och bakskärmen tyvärr.
Så är det någon som vet vad man får av försäkringsbolaget för en Volvo 142 ? eller ska man sköta deta på sidan om?
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
Gutta
Megapostare!

Inlägg av Gutta »

i julas gick jag o köpte mig två saab 900 men bla aero fälgar

Pris 4000

den ena var (vit) ny besiktigad, så jag körde lite med den. Men sen lånade min bror den över natten ( han har blivit av med sin vita saab 3 ggr) å den blev stulen!
Någon hade vandaliserat lite bla växelspak bat. kylarslang 4 däck på stålfälg (två blanka) mm. så jag tog bärgare. ssab i hylte fick inte igång den så försäkrings bolaget ringde mig. jag sa att jag hade gett 4000 för två å jag fick 7000 efter självrisk

vad jag menar är att du kanske ska lämna inden men var ärlig för det lönar sig :lol:

Men det är ju inte underligt att premier blir höga!!
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

hmm 2000 st låter väldigt billigt :-) man ska ha tur att hitta sådana bilar ibland.

Själv nu så blir det försäkringssak så dom skrotar väl bilen, men jag ska försöka köpa loss den av dom och köra besiktningstiden ut. man behöver ju inte vara rädd för att sätta den i någon dike då i alla fall :-)
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Kan bara berätta nu att jag fick 4000:- av försäkrinsbolaget + att jag fick behålla bilen :-) nakdelen är bara att det inte finns någon skärm eller dörr att få tag på i Västerås :-(
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
Skriv svar