Is-träffen efteråt!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Is-träffen efteråt!
Så, har har vi en tråd där vi kan diskutera isracingträffen efteråt.
Va säjs?
Själv tycker jag att det var ruskigt skoj.
Massa med kuliga bilar som inte höll igen nåt, alla satsade fullt :) Härligt.
Bilder kommer snart.
Va säjs?
Själv tycker jag att det var ruskigt skoj.
Massa med kuliga bilar som inte höll igen nåt, alla satsade fullt :) Härligt.
Bilder kommer snart.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
- Kontakt:
Jag tycker också det va riktigt kul. Gick över förväntan Det va nog helt rätt dag om man tänker på hur vädret ser ut idag.
Någon som har lite tider på den andra banan? Jag har några iallafall
1. Andreas Ekdahl med rally opeln (spikdäck): 1.59
2. Fredric ?? BMW M3 (spikdäck): 2.02
3. Samuel Volvo kräng V70: 2.10
4. Greven Minigolf "TDI" : 2.17???
5. Per Wackt med rallyforden: 2.30
Nån mer som körde??
Någon som har lite tider på den andra banan? Jag har några iallafall
1. Andreas Ekdahl med rally opeln (spikdäck): 1.59
2. Fredric ?? BMW M3 (spikdäck): 2.02
3. Samuel Volvo kräng V70: 2.10
4. Greven Minigolf "TDI" : 2.17???
5. Per Wackt med rallyforden: 2.30
Nån mer som körde??
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Legend!
- Kontakt:
Fredric Sjöblom heter jag.. ...det var en kul träff..e alltid roligt att köra is..synd bara att vi hade så dåliga däck fram..får ju köra lite mer på sladd med dåliga däck fram tyvärr...ser fram mot nästa isträff kanske?!:O)....vill ju använda min pappas M3 lite mer när min M3 står i ide..:O)
BMW ///M3 E30 -90 sv.såld vit. (nu såld)
tror inte du var värst det var nog den mörkblå bmw e30.Porsche Daniel skrev:Jag kan nog ta priset för flest snurrningar. Snarare regel med en per varv än undantag. Fast det gick brett och jag hade otroligt roligt! Glömde nolla trippmätaren men jag gjorde åt mer än en halv tank. 30 liter kanske. Gött!
swiften drar ju inte mycket bensin trots att man pressar den hade dragit 0,8 när jag tankade.
Robert Gustafsson
-
- Deluxpostare!
Kan bara hålla med om att de va en fantastiskt kul dag igår! Man märkte verkligen hur stor betydelse däcken har på isunderlag.
Visst, Rekorden drog rejält me soppa (hel tank på 17mil) men de va de värt. Dessutom är det ju faktiskt väldigt bra träning att lära känna sin bil i kniviga situationer.
Tack för en trevlig dag!
Visst, Rekorden drog rejält me soppa (hel tank på 17mil) men de va de värt. Dessutom är det ju faktiskt väldigt bra träning att lära känna sin bil i kniviga situationer.
Tack för en trevlig dag!
[martin tornell] styrelseledamot
Du får tacka din pappa då från mig. En m3 e30 är en fröjd att se och speciellt den bilen. Gott ljud och spikdäck.Fredric skrev:Fredric Sjöblom heter jag.. ...det var en kul träff..e alltid roligt att köra is..synd bara att vi hade så dåliga däck fram..får ju köra lite mer på sladd med dåliga däck fram tyvärr...ser fram mot nästa isträff kanske?!:O)....vill ju använda min pappas M3 lite mer när min M3 står i ide..:O)
Annars tycker jag att träffen var otroligt rolig. Blev ju rätt många mil ute på isen. De var rätt märkligt hur underlaget förändrades. Först gick det rätt hyfsat bra med min friktions däck. Sedan blev hela banan hal. Sen mot slutet när tempen steg så började det betta gott igen.
/Andreas
litet sidospår här..
men den mörka golfen som hade parkerat lite fel i björkallén borta på vägen, var det någon av oss, o var det nån som skadade sig?
bilen var ju liksom inte så fin..
------------------------------
Men det var otroligt roligt att kunna ge järnet på isen utan att vara orolig för att köra av, eller in i något. bara snö att köra fast i..
mina "skruvdubb" fungerade över förväntan, fast bara två varv. men det var ju bara ett försök, ska inte ge mig än..
det går att köpa spikdäck, men det är inte rätt..
amazon -for life
men den mörka golfen som hade parkerat lite fel i björkallén borta på vägen, var det någon av oss, o var det nån som skadade sig?
Men det var otroligt roligt att kunna ge järnet på isen utan att vara orolig för att köra av, eller in i något. bara snö att köra fast i..
mina "skruvdubb" fungerade över förväntan, fast bara två varv. men det var ju bara ett försök, ska inte ge mig än..
det går att köpa spikdäck, men det är inte rätt..
amazon -for life
Du får tacka din pappa då från mig. En m3 e30 är en fröjd att se och speciellt den bilen. Gott ljud och spikdäck.
Annars tycker jag att träffen var otroligt rolig. Blev ju rätt många mil ute på isen. De var rätt märkligt hur underlaget förändrades. Först gick det rätt hyfsat bra med min friktions däck. Sedan blev hela banan hal. Sen mot slutet när tempen steg så började det betta gott igen.
-
- Legend!
- Kontakt:
Lite mjukare krängingshämmare fram hade nog inte skadat då. Men jag tycker det gick bra som det gjordeFredric skrev:Fredric Sjöblom heter jag.. ...det var en kul träff..e alltid roligt att köra is..synd bara att vi hade så dåliga däck fram..får ju köra lite mer på sladd med dåliga däck fram tyvärr...ser fram mot nästa isträff kanske?!:O)....vill ju använda min pappas M3 lite mer när min M3 står i ide..:O)
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Lotus Samuel---
jo det e sant....men fram var det "bara" ett par hundra dubb medans bak var det 416 dubb i varje..har haft sådana fram innan åxå...DÅ gick det att köra riktigt fort även i dom långsamma kurvorna...nu får man köra lite mer aggresivt i kurvorna men det kan ju vara kul åxå men det går ju inte lika fort...///
jo det e sant....men fram var det "bara" ett par hundra dubb medans bak var det 416 dubb i varje..har haft sådana fram innan åxå...DÅ gick det att köra riktigt fort även i dom långsamma kurvorna...nu får man köra lite mer aggresivt i kurvorna men det kan ju vara kul åxå men det går ju inte lika fort...///
Om de är den vr6a jag hörde om som är grön så är det ingen klubbmedlem utan en kille ifrån Skillingaryd. Vad jag vet så var han inte skadad men jag har inte hört något om det.martin skrev:litet sidospår här..
/Andreas
Å Va roligt !!!! Det bästa på mycket länge...
... ångrar inte en sekund att jag ställde på och besiktade Forden.
Frågan man ställer sig är ju bara varför man kört framkrafs i alla år !?
Om ni tycker att det var halt i Lördags så skulle ni varit där igår Söndags, då var det halt !!! Lite för halt ! Men det var kul att ligga på fullt ställ på fyran på den bottre delen av banan !!
... ångrar inte en sekund att jag ställde på och besiktade Forden.
Frågan man ställer sig är ju bara varför man kört framkrafs i alla år !?
Om ni tycker att det var halt i Lördags så skulle ni varit där igår Söndags, då var det halt !!! Lite för halt ! Men det var kul att ligga på fullt ställ på fyran på den bottre delen av banan !!
Snö!!?? Jodå det har vi haft fullt av ........ snön försvann i går natt då det blev 3-4 plusgrader.Maccan140 skrev:När bilderna kommer ska du få se något du aldrig sett, Mae. Det kallas snö, och finns här uppe i nord. Det blir väl kul för dig att se...
Isen var i lördags morse 25 cm tjock. Så när ni var ute och gasade så åkte jag skridskor på Ivö sjön.
Kom ner till skåne Maccan så skall jag nog kunna skrapa ihop till en snöboll och mula dig med.
Skoj!
Jag och fidde hade skit sköj på isen i den gråa 740! Måste göra om det nån gång!!!
Besök gärna www.saabvsvolvo.vze.com
Besök gärna www.saabvsvolvo.vze.com