Världens vackraste bil.

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Världens vackraste bil.

Inlägg av Daniel Båge »

Det pratas om Porschar här och var på forumet. Att man kan få en SAAB 900 sursvenssonbil att vara lik bilarnas bil är för mig heltokigt.

Vill egentligen bara säga att det är världens snyggaste bil!

Bild
Bild

Och den tuffaste av dem alla, 993 GT2-R

Bild
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Ja jag kan då inte såhär direkt komma på nån bil som är vackrare!
Men det kanske finns?

Hur som helst så är det såhär en Porsche ser ut när de är som bäst.
Fantastigt fina linjer och vilket utstrålning.
Usch, ja man mår ju inte bra av att titta för mycket på detta :-)
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Macke
Normal postare
Kontakt:

Vackraste bil

Inlägg av Macke »

Japp jag tarn direkt går det bra på avbetalning tro? :roll:
mackan9-5
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av mackan9-5 »

BMW Samuel skrev:Ja jag kan då inte såhär direkt komma på nån bil som är vackrare!
Men det kanske finns?

Pojkar pojkar pojkar
visst e det så att porche är och förblir världens vackraste bil men det finns ju annat i livet med fantastiska linjer och helt otrolig utstrålning...
så som min flickvän jag tar heldre henne än 1000 porchar... :wink:
SAAB 9-5 2,3T -98
SAAB 99 GL -77
Fotograf
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

saabturbo skrev:
BMW Samuel skrev:Ja jag kan då inte såhär direkt komma på nån bil som är vackrare!
Men det kanske finns?

Pojkar pojkar pojkar
visst e det så att porche är och förblir världens vackraste bil men det finns ju annat i livet med fantastiska linjer och helt otrolig utstrålning...
så som min flickvän jag tar heldre henne än 1000 porchar... :wink:
Min flickvän har fantastiska linjer och otrolig utstrålning. Gött, då kan jag ha 1000 Porschar också.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
mackan9-5
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av mackan9-5 »

saabturbo skrev:
Men det kanske finns?

Pojkar pojkar pojkar
visst e det så att porsche är och förblir världens vackraste bil men det finns ju annat i livet med fantastiska linjer och helt otrolig utstrålning...
så som min flickvän jag tar heldre henne än 1000 porschar... :wink:
SAAB 9-5 2,3T -98
SAAB 99 GL -77
Fotograf
BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av BOB »

Varför denna porsche hysteri i klubben? håller BMW freaksen på att byta favvo märke? Håller med porsche är fruktansvärt snygga men det har man ju vetat länge. är inte en flickvän något man blir tvingad till att göra saker som man inte vill bara för att man är "Kär" typ åka till stockholm (intern skämt)...
Robert Gustafsson
mackan9-5
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av mackan9-5 »

BOB skrev:Varför denna porsche hysteri i klubben? håller BMW freaksen på att byta favvo märke? Håller med porsche är fruktansvärt snygga men det har man ju vetat länge. är inte en flickvän något man blir tvingad till att göra saker som man inte vill bara för att man är "Kär" typ åka till stockholm (intern skämt)...
Man tvingas ingenting... bara pussas o kramas o sånt där som är så himla jobbigt du vet.... :wink: :wink: ( ironi för er som inte fattade det )

vill gärna höra lite mer om det interna skämtet för att fatta nått av det sista i ditt inlägg !!
SAAB 9-5 2,3T -98
SAAB 99 GL -77
Fotograf
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Här finns rätt många goa porschar http://www.rs6.com/forum/showthread.php?s=&threadid=435

Favoriten där är ju helt klart den svarta 996turbon som börjar 5bilder ner.
Sen är det en Gemballa GTR 750 som inte heller är fel :D
Som porsche "standard" bil är ju en svart 993GT2 den absolut grymmaste hittills.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Samuel L.

Du har ju lite koll på gemballorna. Vad skiljer 750GTR mot 850 GTR
Är det bara en uppdaterad version eller är det två olika modeller? Eller det kanske står för antalet hästar? (hoppas hoppas)
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Porsche Daniel skrev:Samuel L.

Du har ju lite koll på gemballorna. Vad skiljer 750GTR mot 850 GTR
Är det bara en uppdaterad version eller är det två olika modeller? Eller det kanske står för antalet hästar? (hoppas hoppas)
Jadu, det står väl för hästarna avrundat till närmsta 50-tal. GTR600 har ju 620hk GTR750 tror jag har 750hk, GTR850 bör ju då ha mellan 830-870hk :P (fast jag tvivlar på det) Jag har en film hemma där dom kör med en autothority porsche med 750hk, går hyfsat :D
I vilket fall som helst så går det snart en Gemballa till häromkring med 650hk och 800nm. Mycket trevligt...

Förresten!!! Vad har du sett en GTR850? :roll: Den senaste skapelsen som dom dessutom hade med i essen va ju GTR750. eller?
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Det är inne med vita bilar....... :roll:

Bild
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

GTR550 = 550hk 720nm Baserad på 996 turbo
GTR650 = 650hk 740nm Baserad på 996 turbo
GTR750 = 750hk 843nm Baserad på 996 turbo
GTR600 R = 630hk 730nm Baserad på 996 GT3

Så det verkar ju som det går efter hästarna förutom Med GT3:an då. Fast den hade säkert 600hk innan dom ökade laddtrycket. :wink:

Så finns det en GTR850 så har den alltså 850hk :D Vill ha!!! vill ha!!!
Fastback G
Postare
Kontakt:

Inlägg av Fastback G »

Aja, mobbas ni bara.. Ni behöver ju inte ta det så hårt med det där om likheterna med en 900 Aero och Porshe...För övrigt så verkar ju inte attitude vara någon rolig klubb direkt.. Synd att så fort man hittar en kristen motorklubb så märker man att den är full av självgoda rikebarn till pingstkyrke-snorungar... Kristen motorklubb? Bah! Bara en ursäkt att få använda bilen som avgud i en officiellt sett kristen gemenskap!

Nää, vanliga Saab-ägare är faktiskt det trevligaste folk jag stött på hittills!
900 T8-89 välsignad med TD04-15T
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Jaha... Vad skall man svara på detta? :(
Detta var lite oväntat.

Vi som känner varandra i "verkliga" livet kan ju skoja med varandra ganska hårt i bland. Man menar ju inte så mycket med det och man vet att den andra inte tar det på ett felaktigt sätt. I bland tänker man inte på att saker kan missuppfattas och feltolkas.

Jag tycker om SAAB och kan mycket väl tänka mig en med turbo. Men passionen för Porsche är på ett annat plan liksom. Det är ju bilar man drömmer om även om man kanske aldrig kommer att ha råd med en sån. Om man bara skiulle drömma om bilar som finns inom räckhåll så skulle det ju bli lite tråkigt efter ett tag...

Alla har olika inriktningar på sitt bilintresse och alla tycker inte om samma bilar. Tur är väl det för då hade det ju inte blivit några spännande diskussioner alls.

Dessutom är jag rejält förolämpad! Jag är minsan inte nån pingstvän! :lol: Dessutom har jag jobbat ihop varenda spänn på mina bilar. Jobbar extra på ett äckligt lager bara för att ha råd. Så bortskämd är jag inte heller.

Mig veteligen så har ingen i klubben fått sin bil. I alla fall ingen dyr sak.

Du är välkommen att komma på någon av våra träffar och få ett ansikte på idioterna på forumet... :wink:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
simjo89
Postar så det viner...

Inlägg av simjo89 »

Har Ni någon gång sett en BMW M1? Denna Härliga skapelse!! Kolla länken!! http://www.bmw-m1.de/english/main.html 8)
[Simon Johansson]

Gör den här texten nåt nytta, egentligen?
simjo89
Postar så det viner...

Inlägg av simjo89 »

Instruktion: Gå in på "history" sedan "road version" OCH NJUT!!!!
[Simon Johansson]

Gör den här texten nåt nytta, egentligen?
Gindemo
Lever här på forat...

Inlägg av Gindemo »

Titta på dessa bilder och med lite fantasi kan ni nog se vad "saabturbo" menar med porsche-känsla. Jag skulle nog inte nämna det som känsla snarare lite "wanna be". Visst finns det vissa likheter med den rakt sluttande baken och den stora vingen.

Bild

Bild

....det finns även fula porschar. :P
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Fastback G
Postare
Kontakt:

Inlägg av Fastback G »

Okej, jag får be om ursäkt... Jag erkänner att mitt tidigare inlägg var lite väl vasst... Men varför inte mogna lite och inse att t.ex. flickvänner inte är någon "pryl" man visar upp och skryter med. Är inte det att lite smågrabbsfasoner? Löjligt tycker jag...Har märkt den tendensen här men inte någon annanstans.. Även en tendens till att "hacka ner" på folk som tycker annorlunda och kanske till och med är nya och ser sig för i klubbens forum. Trevligt bemötande? JA av vissa med fötterna på jorden... Men andra framhäver SIN åsikt och hävdar bestämt att de har rätt utan att ens ha funderat minsta lilla på vad en annan skriver. Så fungerar inte ett forum..
900 T8-89 välsignad med TD04-15T
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Rikemansbarn som fått bilen av pappa? Visst du... jag kom precis hem ifrån mitt andra jobb nu och har alltså jobbar 15timmar bara idag. Vill man ha en fin bil så får man väl jobba mer istället för att bara gå runt och va avundsjuk.

Jag vet inte om jag har sagt nåt som stött dig men man alla på ett forum kan inte ha samma åsikter och vi kan heller inte kontrollera och förbjuda vissa att skriva som har en annan åsikt. Sen är det ju iofs tråkigt om det är många på samma forum.

Skulle jag tex tycka att en opel inte är snygg så måste man ju i en diskution få säga det. Om man inte ser likheten mellan en saab och porsche så gör man inte.

Jag tycker du ska ge det en chans till för den bilden du har fått är nog väldigt felaktig. Vissa grejer som skrivs gillar jag inte heller men jag vet ändå att det är mycket intern snack och peakar mellan kompisar dom lätt kan missuppfattas. Det där med tjejerna kan man ju givetvis ha synpunkter på men jag vet eftersom jag känner personerna att det va ironi på hög nivå och att dom älskar sina flickvänner mer än nåt annat.

Men en liten skärpning skulle inte skada. Men som Daniel skrev så tror jag nog minsann att alla har betalat sina bilar själva. Om inte så spelar det INGEN roll ändå!! Det är tyvär bara svenskar som har synpunkter på sånt.

Som sagt ge det en chans till så tror jag du ändrar åsikt.

//Samuel
Skriv svar