Dessa bildelspriser...

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

miniemil
Deluxpostare!

Dessa bildelspriser...

Inlägg av miniemil »

Ska köpa en sotningssats till goffen eftersom jag har ett vitt oljelock. Priser på en sån sats kan uppenbarligen variera hur mycke som helst. Mekooekonomen: 1300:- Micro: 1250:- Biltema: 299:- !!!!!! Hallå?! Är Biltemas packningar 1000:- sämre än dom andra? Eller är de andra 1000:- bättre? Nån som har nån åsikt i denna fråga?
Det blir nog billigast med biltemas ändå.... kan ju byta 4 gånger innan man kommer opp i samma prisklass som de andra...
Emil Tubbin
Henke
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Henke »

Samma grej för mig när jag grejade med min topp i sommras, org runt 1000 biltema 300.

Funkade för mig... Men det får bli en org nu.
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Nä biltemas packningar är inte 1000:- sämre utan minst 2000:- sämre.

Visst kan man byta 4ggr för samma pris men räkna in arbetet också så inser man nog att det är bäst att bara byta en gång. Fast eftersom du inte ska turbokonvertera så räcker nog biltema packningen. Så köp du den.

Det enda bra jag har kommit på med biltema är att dom har öppet 1 timme längre än mekonomen. Det är nog sturesson glad för :wink:
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Ando
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Ando »

Lotus Samuel skrev:Det enda bra jag har kommit på med biltema är att dom har öppet 1 timme längre än mekonomen. Det är nog sturesson glad för :wink:
Ja det kan ju inte vara lätt att åka merca :lol:
Sturesson
Medlemsansvarig

Inlägg av Sturesson »

Ando skrev:Ja det kan ju inte vara lätt att åka merca :lol:
Om du inte passar dig kanske det inte är så lätt att prata för dig längre...
En höger, så tänderna står som en snöstorm i halsen på dig, tystar nog dig...
Diesel Oscar
Deluxpostare!

Inlägg av Diesel Oscar »

Ang reservdelspriser så var jag på den lokala Volvohandlaren Nybergs här om dan och skulle ha två bussningar till växelspaken på en 745 samt en liten moj som håller torkarbladet på strålkastartorkaren samt blad till denna. Bussningarna och den lilla mojen kostade typ 35 kr/st, men bladen gissa..... Jo 155kr visserligen för två som var förpackade i snygg volvokartong från sydafrika, men 155 kr för två ynkliga blad som knappt är en decimeter långa. Skandaldyrt. Nu när man blivit volvoägare inser man ju hur dyrt det är (med originalgrejer altså).
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

Fast jag kom på att om jag bara ska byta topplockspackning behöver man ju inte en hel sotningssats. Renovera toppen kan man ju göra sen...
Emil Tubbin
Skriv svar